Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac |
|
||||||||||
|
Önceleri mutlu gibi görünür onunla Günler aylar bir bir geçer gider Daha sene dolmadan cicim günleri biter Artık hevesini almıştır erkektir o ya Başlar kadının hayatını mahf etmeye Yaradılmıştır kadını yeyip bitirmeye Ne yapsa haklıdır o erkektir diye Vay zavallı kadının haline vaay ! Çileyi çekmek zorundadır o kadınmış diye Onların kadına karşıdır hep kalleşlikleri Erkek milleti değil mi görünce çekil geri Boşuna söylememiş atalarımız bu sözü Ne vicdanları vardır onların ne insafları Ne acıma hisleri ne de insanlıkları Kadına değer verirse aşağılanmış sayar kendini Sıkışınca kadından alır en güzel fikri Değişmek istemez inatçıdır dağkeçisi gibi Doğuştan beynineyerleşmiştir erkeklik kelimesi Erkektir o ya ne yapsa haklıdır kendisi Kimisi görgüsüzdür hemen biter sevgisi Zaten sevgiyi bile tanımaz ki kendisi Çünkü sevgi karekter ve kültür meselesi O sadece evlenir kafasındaki düşüncesi Onun için kadın sadece yatak meselesi Bazıları da öyle bir yobazdır ki Kadına kızsada vurur kafasına yumruğu Sevgisini göstersede yumruklar onu Hani derler ya hep büyüklerimiz Ayı yavrusunu severken öldürürmüş misali Öyle bir kullanırlar ki onlar kadını Köleden bile değersizdir kadının sıfatı Bütün gün koşturur bir yukarı bir aşağı Saniye bulamaz oturma fırsatını Etrafını sarmıştır çoluk çocuk Evde işleri bitirmek zorundadır zavallıcık Çünkü tarlaya gidecektir çabuk çabuk Kahve önünde oturur görgüsüz kocası Keyfi yerindedir elinden düşmez sigarası Görür artık tarladan dönüyor karısı Gururla arkasına yaslanır kerizlerin kıralı Erkektir o ya çalışacak tabi karısı Kadının çilesi bitmez olsada yorgun O günü de geçmiştir dertli ve üzgün Mutfağa girer hemen doludizgin Ne yemek yapacağını şaşırır yüreği ezgin Uçarcasına koşturur yere basmaz ayakları Çünkü biraz sonra kahveden gelecektir Evin kabadayısı adı batası kocası Haddine mi düşmüş zavallı kadının Ben yorgunum deyip mazeret göstermesi Erkektir o ya görülecektir mutlaka hizmeti Beyninden çıkmaz ki erkeklik kelimesi Daha kapıdan içeri girince başlar Onun korkunç sesi boğa gibi böğürmesi Büyüklük taslar gelmiştir evin reisi Sert davranınca yükselir erkeklik kompleksi Kadının korkudan kesiliverir nefesi Koşarak getirir hemen mutfaktan yemekleri Yorulmuştur kalmaz ayakta duracak hali Sofraya oturur uyuklarken yer yemeğini Fark edemez birden böğrüne inen tekmeyi Şaşırmıştır zavallı zor toparlar kendini Evin reisi kültürsüz dağayısının O sırada canı istemiştir çay içmeyi Kadın itiraz edebilir mi hiç Koşarak gider getirir mutfaktan çayı Korkudan iki büklüm olmuştur zavallı Ayakta beklemek zorundadır zalim kocayı Horkuldayarak içip bitirmesini çayını Ağzı da var dili de konuşamaz ki zavallı Biraz karşı koysa yiyecektir dayağı Erkektir o ya elinde tutar boş bardağı Kadına işkence yapmaktır bütün amacı Kadının küçüldüğünü görünce Kendinle övünür erkeklerin yabanı O kadar yorucu saatlerden sonra Nihayet gelir yatma zamanı Kadın bitkindir yastığa koyunca başını Yorgunluktan uykuya dalıverir zavallı Tam o sırada gülle gibi iner kafasına Vicdansız , zalim kocanın sert yumruğu Bayılacak gibi olur kadın uyku sersemi O ayıya yapmak zorundadır kadınlık görevini Kadınmış diye o kadar da vurulur mu hey cani Ne anlar o yabandomuzu kadını sevmeyi Erkektir o ya düşünür sadece kendini Bir kere de sevgiyi denesene be kabadayı En iyisinin bile yoktur insafı Para görünce hemen değiştirir karısını Artık başlatır kuma sıralamasını Bir derken iki sonra gelir üçüncüsü Kadının etrafında çocuklar eli kolu bağlı Yoktur ki o zavallının maddi gücü İster istemez oynar üç kumalı Hürmüz’ü Kocaya sadık yuvaya bağlı kalmak Bir de namuslu olmaktır onun bütün suçu Kocasından almıştır en büyük mükafatı Sonunda kalmaz artık dayanacak gücü Erkektir o ya herşey onun hakkı Umurunda mı o duygusuz yaratığın Kadının o derece yıpranması İşte erkeğin gerçek anatomisi Hayattan alınan bir film senaryosu Köyde de olsa şehirde de olsa Hep aynidir kadının hayat hikayesi Sayfalara sığmaz onların çektikleri Aslında çok korkaktır erkek dedikleri Onların kadınadır hep gösterişleri Öylelikle sağlar erkeklik güvenini Ne anlar onlar kadın ruhundan Mutlu yaşamaktan rahat hayattan Bazıları yaradılmıştır hayvanlar aleminden Kadın dünyada en değerli varlıktır Onlar bir gelincik gibi naziktir Dokunmaya gelmez dökülür yaprakları İncilir kırılır narin kalpleri Hayatta onların en önemli yerleri Saygı ve sevgidir değerleri Hiç düşündün mü erkek milleti ? Seni doğuran anan da kadın değil mi ? Demek ki sen anana da vermiyorsun Hak ettiği o kutsal değeri Senin erkek oluşun neye yarar Daha henüz adam olamamışın ki Sadece insan doğmak değildir yeterli İnsanın insan olmasıdır önemli !
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel Denizeri, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |