..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > ASLI




28 Mayıs 2004
Yegane Güç: Güzellik  
ASLI
İyilik yerine güzellik Dürüstlük yerine güzellik Sevgi yerine güzellik Akıl yerine güzellik....


:BGEI:
Yegane Güç:Güzellik

Hayat bazen çok farklı değerleri önümüze sunar ve bunlardan birini seçmemizi ister.Tüm isteklerimizin aynı anda gerçekleşmesine fırsat vermez.Bazen ‘iyi’ ile ‘kötü’yü karşımıza çıkarır ve ‘yap seçimini’ der.Eğer; vicdanımız, sağduyumuz ve mantığımız birazcık işliyorsa bu kolay bir seçimdir aslında.Ama iki olumlu değeri karşı karşıya getirdiğinde farklıdır durum.Mesela; ‘iyi’ ile ‘güzel’ arasında seçim yapmamız gerektiğinde işler karışır.İnsan hem iyiye hem güzele sahip olmak ister.Güzel; çekicidir, insanı etkiler.Gözle görülen olduğu için belki de etkisi daha kalıcı ve yakıcıdır.’İyi’ ise; güzelle baş edemez çoğu zaman.Çünkü; onun kadar hitap edemez insanın zaaflarına.Gözle görülmediği ve zamanla keşfedildiği için hemen etkileyemez.
Diyelim ki; iki kadın/erkek var önümüzde.Biri; güzel, alımlı, çekici;ama ukala, sahtekar, yalancı, merhametsiz.Diğeri; iyi, dürüst, mantıklı, merhametli, sevgi dolu; ama çirkin.Hangisinin şansı yüksek sizce?Hangisi tercih edilen olur? Gönlünüz güzele kaymaz mı hemen?Bu sizin elinizde olmadan gerçekleşir çoğu zaman.Anlamazsınız bile nasıl olduğunu.Çünkü; insanın güzelliklere olan zaafı doğuştandır.İçsel güzellikleri, iyiyi keşfetmek zaman ister, emek ister.
Kaldı ki, günümüzde her şeyin kolay yaşandığı, anlık mutlulukların önemsendiği, ince düşüncelerin ve kibarlıkların unutulduğu ortada.İnsanların karşılarındakini keşfedecek, anlayacak zamanları yok artık.
Şiirler, şarkılar bile sevgilinin kaşından, gözünden bahseder oldu.Siz hiç sevgilinin gönlünün güzelliğinden bahseden bir şiir okudunuz mu, bir şarkı dinlediniz mi son zamanlarda?
‘Güzel sözlüm’ yerine
‘ Güzel yüzlüm’ dendi mısralarda.
Peki ya sohbetler? İyilik, dürüstlük, adalet, yardımlaşma gibi konuların konuşulduğuna şahit oldunuz mu bu aralar?Artık konuşulması gerekenler, ‘onun bunun saçı, kaşı’, ‘giydiği kıyafet’, ‘taktığı toka’ değil mi?
Artık iş verenler bile dürüst, vasıflı eleman yerine fiziği düzgün, bakımlı eleman arıyorlar.Böyle ilanlar dolduruyor gazete sayfalarını.Kilonuzun standartların biraz üstünde olması elenmeniz için yeterli sebep sayılıyor.
Gençler sohbet etme gereği duymadan sadece bakıyorlar birbirlerine.Beraber olmaları için şöyle tepeden tırnağa süzmeleri yetiyor karşılarındakini.Günümüzün anlayışı,
İyilik yerine Güzellik
Dürüstlük yerine Güzellik
Sevgi yerine Güzellik
Akıl yerine Güzellik...
Peki ‘Güzellik’ baş döndürücü olmaktan çıkıp, alışılmış bir görüntüye dönüşünce ne kalıyor geriye? Sahtekarlık, merhametsizlik, yalancılık...Ve yaşanan büyük hayal kırıklıkları...
Acaba yanılgı toplumda mı, bireyde mi, yoksa yaşanılan zamanda mı?İnsanlar ne zamandır göründükleri kadarına sahip oluyorlar ya da sahip oldukları değerlerde yok oluyorlar?
Aklıma gelmişken, ‘iyi’ olan tüm değerlerinden vazgeçip, şeytana kendini satar mıydı hep tercih edilen olmak uğruna? Onu da kirletmeye yeter mi bu dünya?





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Herkes Cennete Gitmek İster; Ama Kimse Ölmek İstemez...
'Yaşamak mı, Niye?'
Bugün Benim Doğum Günüm
Gündoğumu Sohbetleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşk İki Kişiliktir [Şiir]
Cadde, Sen ve Ben [Şiir]
Gözlerin [Şiir]
Bütün Mevsimlere Dair [Şiir]
Saklambaç [Şiir]
Tecavüz Hikayeleri [Öykü]
Gözlerimde Hayaldin Sen [Öykü]
Aşk Darlığı [Öykü]
Dingin Bir Akşamüstü [Öykü]


ASLI kimdir?

Sanatın estetik duyguları geliştiren ve insanı sorgulamaya ve değişime zorlayan bir uğraş olduğunu düşünen genç bir yazar adayıyım. Aslında çoğu zaman kendime ulaşmak için, kendimi ve bu koca evreni anlamak için yazmışımdır yazılarımı. Ama; yazdıklarımı diğer insanlarla paylaşmak, onlara da bir pencere aralayabilmek tabii ki hoşuma gider.

Etkilendiği Yazarlar:
Buket Uzuner, Paulo Coelho,Milan Kundera,Kürşat Başar,Elif Şafak


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ASLI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.