..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Yumuşak olma ezilirsin, sert olma kırılırsın." -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Mudarkeş KANIK




9 Nisan 2004
Düşünmemek Lazım  
Mudarkeş KANIK
Ölü olduk! Yapmak lazım olduk! Çünkü artık hatun kısmına iyice uyuz olduk!


:BHHF:
Düşünmemek lazım!
     
Karpuz kabuğu denize düştü, kızlar plajlara üşüştü mantığıyla yaşayıp, çadırı en müsait yere kurmak lazım. Söğüt gölgesi lazım, aynı zamanda bir tane de selvi boylu-al yazmalı lazım. Dilber dudağını, dilber elinden yiyip, kazanın dibini seyre dalmak lazım. İç karartmadan yaşayıp, güneşi küstürmemek lazım. Karanlıktan korkmadan, aydınlığı beklemek lazım. Her görünen ışığı yol gösterici sanmamak, güneşin parlaklığını yıldızlarda aramamak lazım. Uzakları yakın sanmamak, gurbeti memleket yapmamak lazım. Sırıtmak lazım.
     Ota boka gülmemek lazım. Komikse gülmek, değilse de illa ağlamamak lazım.
     Milletin sümüklü mendilini temizlenir umuduyla kalbimizin üstünde kurutmaya çalışmamak lazım.
     Kendi kendimize gelin güvey olmamak, söz yoksa harekete kıymet vermemek lazım. Her sözün de yürekten geldiğine inanmamak lazım.
     Maco olmamak ama kibarlığı da hakedene vermek lazım. Anlayışlı ve mert adama itimat etmek, sözünün eri olmayanın yanında kazık yiyene kadar durmayı göze almamak lazım. Can çıkar huy çıkmaz lafını küçümsememek lazım.
     Bugün sana yarın da bana diyip, dosta kazık atanın yanında barınmamak lazım.
     Bunları kaydetmek ve bir daha düşünmek gerektiğinde açıp okumak, tekrar tekrar aynı konulara kafa yormamak lazım.
     Biraz ders almak lazım.
     Bunlardan sonra iki çift sözde benim söylemem lazım. Saat 12 olmuş artık İnciraltı’na gidip birer bira içmek, sonra da eve gidip yatmak lazım.

      08.04.2004 00.15

Son paragraftaki parlak fikir uykulu gözlerimi bir anda açtı ve atladık gittik İnciraltı denen İzmir'in bizim için alkol almaya en uygun mekanına. Çektik arabayı Bakü Balikçı Barınağına (bilen bilir bu barınak denen yeri. Sessiz sakin bir yol düşün. Kısa bir yol ve denize doğru uzanan. İlerlerken o yolda, tekneler olur sağında ve solunda. Kıyıya çekilmiş ve bir dahaki sabaha kadar yalnızlıklarına terkedilmiş tekneler) biraz açtık Nil FM'in sesini ve dinledik hiç konuşmadan birbirimizi. Aynı dertten defalarca muzdarip olmuş ve bu gidişe bir dur demezlerse mutluluğun yanlarına uğramayacağının açık seçik meydanda olduğu herkesce bilinen iki adam ne yapar ki! İçki içer, içtikçe güler, güldükçe içer... Çok komikti herşey ve bir o kadar hayata dair. Sadece güldük, güldük ve güldük yaşadıklarımıza son yıllarda. Aynılıklar dikkatimizi çekti, başladık örtüştürmeye kullanılmış kelimeleri birbirine. Kelimeler oturmadı birbirlerinin kalıplarına, cümlelere baktık yine olmadı. Fakat sonuçlar! Şakırt diye bir ses geldi, ben dertdaşım kapıyı açtı dışarı çıkıyor sandım, meğersem sonuçlardan gelmiş ses.
Hep aynı. Kişiler farklı, mekanlar farklı, isimler farklı, söylenenler farklı, sözler farklı ama sonuç hep aynı. Geberiyo olsan da aynı, kaçmaya çalışıyo olsan da aynı. Zaten neden değişsin ki, amaç aynı. Tatmin olmak. Hayvansal bir iç güdüyle yaşarsa insanoğlu, hayvansal sonuçlar bekler yaptığı işin sonunda. Kalp kırmamaya çalışmak yada karşısındakini salak yerine koymadan dürüstçe konuşmak diye birşey yok ki hayvanlarda. Onlar tatmin olurlar ve mutludurlar ama kendi cinsleriyle yaşamaya da mahkumdurlar.
Hayvanları sevelim. Onları çiçekle değil, yemle besleyelim. Çiçekleri insanlara verelim. Bir insanla bir hayvanı da asla kıyaslamak gibi bir gaflete kapılmayalım. Hayvanları da aşağılık varlıklar olarak görmekten kaçınalım. Onlar öyle mutlu, buna saygı duyalım. Unutmayalım, belki biz de başkaları için hayvanızdır.

09 04 2004 00:50 MsK



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Kadın
Gülen Adam
Nerden Nereye
Kukla
Ağladıkça
Boyacı Sandığın
Kahve Tadında
Kelle Avcıları

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duvara Mektup
Vakitsiz Duygular
Boş Sandalye
Sonbaharda İlk Bahar
Yakın Gençlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Saçlarımı Okşa [Şiir]
Bunların Balataları Yanmış [Deneme]


Mudarkeş KANIK kimdir?

Aşkın olmadığı yerde; su olsa, hava olsa kaç yazar. Boş bir kalple ne kadar yaşıyor sayılır ki insan?. . Hayatta kalmak değil, yaşamaktır zor olan ve insanı en çok korkutandır hayattan değil, yaşamdan "kopartılmak". . .

Etkilendiği Yazarlar:
....


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mudarkeş KANIK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.