Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Toplumsal olgular içinde en çok türküleri seviyorum...Türkülerimizi seviyorum daha doğrusu! Halkın bağrından çıkan; toprağından taşından, otundan çiçeğinden, gülünden bülbülünden, kurdundan kuşundan, anasından kuzusundan, gamından tasasından, aşığından sevdasından, neşesinden hüznünden dem vuran; ağlatılarla, ninnilerle, manilerle, değmelerle, bozlaklarla, uzun havalarla, renk renk seslerle kulağımı okşayan teranelerinde kendimi bulurum... Hele yalnızsam, mırıl mırılım inanın!..Bazen ‘kedi’ olduğumun ispatını yaparım sanki bu mırıldanışlarda...Bıyıklarıma gider ellerim; yok! Kuyruk ararım, olması gereken yerde; o da yok!J)Hastane kuyruğunu, vize kuyruğunu, maaş kuyruğunu silerim aklımdan: tam bir vatandaş olurum...Cebim para dolu, gönlüm Atatürk!..Yüreğimde kalmamış karanlık ve yarın korkum...Ne iyi!.. Türkülere dalarım yeniden! Gülümserim, ağlarım, su akıtırım yüreğime çeşitli ezgileri dile getirirken...Nice halk ozanlarını düşünür; onları bir daha severim...Ne hoş! Aşık Veysel’in görmeyen gözleriyle gördüklerine şaşarım...Pir Sultan’ı yeniden yakarım gönlümde...Alevlerinin hiç bitmesini istemem çünkü...Dostluğunda ısınmak, ışımak adına, birilerine inat olsun diye yaparım bu işi(!) ”bin cefalar etsen almam üstüme, gayet şirin gelir dillerin dostum oy!.” diyen çağrısında yüreğimi genişletirim...Serin bir rüzgar dolar içime, ferahlarım... ”ne ağlarsın benim zülfü siyahım, bu da gelir, bu da geçer ağlama!..” türküsünde nasihat kokan Daimi’nin sesini duyar, sabrı sulara koyarım...Sevgilinin yüzü hilallenir hayalimde; O’nu ararım...Hasretin, yürekte yanan ateşine attığı ömrünü görür gibi olurum Ferhat’ın...Kendi Ferhat’ımı bu ateşten kurtarmaya çalışırım!..Şirin gibi düğmelerim iliklenir oysa, çaresiz kalırım!..Kat kat giysiler sıkar bedenimi; terler ama üşürüm!..Çölde miyim, yoksa kutupta mı belli değil!.. Eğil üstüme! Hem üfle, Hem ısla beni... (Not:devam edecek)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |