Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac |
|
||||||||||
|
şu kıytırık maaşımın onda birini bu yemeği yapmak için harcamaya karar verdim. taktım arkama tıngır tıngır ses çıkararak yol alacak olan pazar arabamı. vardım pazarın ortasına...önce tezgah tezgah gezmeliyim, sonra ne alacaksam almalıyım dedim...başladım gezinmeye...tezgahlar lebalep dolu,he valla!😀 aferin dedim, bizim çiftçilerimiz ne çok şey yetiştirmiş!..domatesler, biberler, salatalıklar, kabaklar, baklalar, patatesler, soğanlar,lahanalar,kerevizler, patlıcanlar; çeşit çeşit yeşillikler; kasalar dolusu meyveler!..onlara baktıkça içim açıldı, he valla!..hatta,üzerlerine iliştirilen etiketleri gördükçe gülmelerim tuttu!.😀bir baktım, herkes bana bakıyor!..sanırım deli falan da demişlerdir; desinler,umurumda değil... ay ayy....konu neydi, nereye gitti!.türlü yapmak için, malzeme alacaktım ya pazardan; asıl mesele buydu değil mi? önce patlıcan aldım, kilosu atmış lira...üç tanesini seçtim, verdim altı lira..bir kilo patates aldım; allahtan en ucuz patates; verdim kilosu yirmi lira..iki tane kırmızı biber etti onbeş lira...yarım kilo yeşil biber, bu da etti yirmibeş lira...yeşil fasulye aradım, bakla buldum...ona da verdim onbeş lira...bir demet maydanoz on lira..sakız kabağı aldım iki tane; on lira da ona...bir kiloluk da domates aldım; elli lira..bir kilo da kuru soğan aldım, onbeş lira da ona tosladım, haydah!..aldım aldım, doldurdum arabama!.bayağı şişirdim arabamı, sıvıştım oradan!. eee..ne lazım daha; et!..doğru kasaba...uy...ne çok pahalanmış bu et böyle!..neredeyse kilosu beşyüz liraya dayanmış!..özellikle kuzu eti!..türlü dediğin kuzu etiyle yapılmalı bence...dedim amma, kuzu etinin fiyatını görünce, keşke dedim pazardan alsaydım kuzuyu!..pazar, kasaptan daha ucuz geldi de yani!..neyse,yarım kilosuna üçyüz papel verip, çıktım kasaptan... sıra geldi, türlüyü yapmaya: hepsini yıkadım, doğradım, tencereye doldurdum...koydum ocağın üzerine; çevirdim ocağın düğmesini; yanmaz!..tüp bitmiş meğerse!.. türlüyü pişiremedim yani!.. ah be güzel ülkem!.sen de aynen benim türlüme benziyorsun!..seni sen yapacak, Andımızı yasakladılar çünkü!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |