..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Özcan Nevres




7 Ağustos 2003
Tükeniş  
Özcan Nevres
Uzanlar Kendi iplerini kendileri mi kestiler bilinmez? Ortaya yolsuzluk olarak sürülenler, sanki dün yapılmışçasına hızla gözler önüne serildiler. Eğer bu gözler önüne serilen yolsuzluklar eskiden beri


:AFJF:
Tükeniş
Uzanlar Kendi iplerini kendileri mi kestiler bilinmez? Ortaya yolsuzluk olarak sürülenler, sanki dün yapılmışçasına hızla gözler önüne serildiler. Eğer bu gözler önüne serilen yolsuzluklar eskiden beri biliniyor ise neden AKP liderinin tek rakibimiz Genç Parti dedikten sonra Uzanların kirli çamaşırları neden böylesine bu denli hızlı ortaya saçıldı. Aslında bu çamaşırlar kirli değildi ama kirletilerek mi ortaya sürüldü? Tüm olanların başbakanın sözlerinden sonra ortaya çıkarılması kafalarda bazı şüphelerin yer almasına neden olmaktadır. Yoksa tüm bu olanlar siyasi bir linç mi? Peki bu gerçekten bir linç girişim ise ve bu girişim ters teperse ne olacak?
Şu gerçeği kimse inkar edemez. AKP lideri sayesinde tek başına iktidar oldu. Onun ceza evinde yayması ve hakkında daha bir çok davaların olması halkımıza pek inandırıcı gelmediğinden, halkımız onu mazlum olarak değerlendirdi. Bu nedenle de bir çok oy onun şahsında AKP ye gitti. Şimdi bu yaşananlar da yeni bir mazlum yaratmaz mı? Cem Uzan?ın şahsında bir çok oy Genç Partiye gitmez mi? Yakında yerel seçimler olacak. Belki de yerel seçimlerle birlikte genel seçim de yapılacak. Devlet silahı, daha doğrusu devletin gücü el değiştirirse ne olacak?
Şimdilerde görünen Uzan?ların amansız tükenişi. Her şeye rağmen bu tükeniş gerçekleşmezse, işte o zaman seçimlerde karşımızda halkın umudu olmuş bir kahraman göreceğiz. Onun yükselişini mazlum oylarının sahibi başbakanımız durduramayacaktır. Yaşamın kuralı bu olsa gerek. Biri ağlar, diğeri güler.
                         ***
Amerika Irak batağından kurtulma çabasında. Bu kurtuluşu Türk askerinin sırtından sağlamaya çalışmakta. İMF nin verdiği paralarda bile bu kurtuluş çabasının şartı var. Oysa Türkiye?nin bu batağa alacağı borç para yüzünden saplanmaması gerekir. Türkiye Irak?a gitmek için Kerkük ve Musul?u gündeme taşıması gerekir. Daha önce de bu konuya değinmiştim. Türkiye Musul ve Kerkük?e bir koridor açarak girmelidir. Amerika ille de Kürt devleti kurdurmakta kararlı ise bu koridorun iki yanında iki ayrı Kürt devleti kurulmasına izin vermelidir. Tek bir Kürt devleti kurulduğunda belki de şimdikinden çok daha fazla kan dökülmesine neden olacaktır. Zira aşiretler sonunda birbirileriyle mutlaka çatışmaya gireceklerdir.
                         ***
Enflasyon eksilere düşmüş. Kimileri bu yüzden neredeyse zil takıp oynayacaklar. Bu bayramı yapanların çarşıdan ve pazarlardan haberlerinin olmadığı bir gerçek. Halkın alım gücü sıfır olmuş. Nice insanlar biraz daha ucuza alacağı ekmek için sabahın kör karanlığında kuyruğa girip, kuyruk çilesine katlanmaktadırlar. Halkın üzerindeki en ucuz giysiler de mi fakirliğin ne boyutta olduğunu anlatmaya yetmiyor? Çöp bidonlarından nafaka arayanların sayılarının her gün artması da mı bir şey ifade etmiyor?
Türkiye?nin kurtuluşu, İMF reçeteleriyle değil, ancak tarımsal kalkınmayla gerçekleşebilir. Tarımda kalkınma Türkiye?nin can simidi olacaktır. Bunun için de Mazı dağındaki fosfat yataklarının işletilmesi, tohum iyileştirme ve araştırma istasyonlarının yeniden çalıştırılması ve çiftçilerin de yeni tarım kurallarına göre iyi bir eğitimden geçirilmeleri gerekir. Çiftçilere hormonsuz ve doğal ürün yetiştirmeleri için gereken bilgi verilmelidir. Çiftçilik yine eskisi gibi Allahım sen rast getir kurallarıyla yapılmamalıdır.
                              Özcan Nevres
ozcannevres@hotmail.com




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Baykuş ve Serçeler
ADD nin Uyarıları
Bozuk Orman Arazisi Arıyorum
Bir İstek Üzerine
Uyan Ey Türkiye Uyan
Televizyonda İçine Eder Hanım
Küçükçekmece Gölü
Yeni Yıla Bakarken
Dürüst Olabilmek
İşkence Suç Mu

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilim Nereye Gidiyor?
Siyasetin İçinden
Pazar Günkü Gezimiz
Çok Sevmiştim Bu Kenti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acılarla Yaşamak [Şiir]
Özleyiş [Şiir]
[Şiir]
Bir Dosta Mektuplar 1 - 12 [Şiir]
Sevgiliye [Şiir]
Seni Düşündüm Yine [Şiir]
Alın Götürün Beni Dalgalar [Şiir]
Ah Bu Sensizlik Yok Mu [Şiir]
Bir Rüzgardır Yaşamak [Şiir]
Uyan Be Memet [Şiir]


Özcan Nevres kimdir?

1958 de gazetecilige basladim. O zamandan beri yazmaktayim.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Ümit Yaşar Oğuzcan Fazıl hüsnü Dağlarca


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özcan Nevres, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.