Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
Tanıdık bir yüz arıyorum içlerinde. Onu yakalarsam, akışı durduracağım hissine kapılıyorum. İstediğim yüzlerden birini görmek için sabırsızlanıyorum. Her beliren yüzün yabancı olması, zaten hızlı bir akışa sahip olan görüntülerin, daha fazla hızlanmasını istememi sağlıyor. Yüzler değiştikçe ve görmek istediklerimden biri belirmeyince korkarak gözlerimi açıyorum. Görüntüler ürkünç olmadığı halde, neden korktuğuma anlam veremiyorum. Her zaman yaşamasam da bu olayı, kadınımın benden koptuğunu yoğun bir şekilde duyumsadığım anlarda yaşadığımın farkına varıyorum. Görüntüler arasında görmek istediğim yüzün de, kadınımdan başkasının olmadığı kanısına varıyorum. O an, yüreğimdeki sızının bir sancıya dönüşüp, daha çok canımı yakmasıyla duygularımı aktaracak birinin varlığına gereksinim duyuyorum. Kimselerin olmayışı, saatlerin geceyarısını çoktan geçmesi ve günün ağarmaya daha epey zamanın olmasıyla yazı defterime sarılıyorum. Temiz bir sayfaya aktarmak istediğim kelimelerin, kurgulamadan, rasgele serpilen tohumlar gibi dökülmesiyle O'nsuzluğumu en iyi şekilde dile getirebileceğim düşüncesine kapılıyorum. Ve başlıyorum yazmaya. Henüz birkaç cümle yazmışken, kelimelerimi özgür bıraktığım halde yetersiz oluşları, duygularımın isteğimce dile gelememesi canımı sıkmaya başlıyor. Güneşin gecikmesine kızıyorum. Yazmayı bırakıp bir sigara yakıyorum. İçime kadar işleyen, aralıklarla da olsa beni yalnız bırakmayan sessiz arkadaşımdır sigaram... Gözlerim, orjinali suluboya yapımı, papatya resimli üç yüz atmış beş günü gösteren takvime takılıyor. (En sevdiğim çiçeklerdendir, özgür olmasından sebep.) O'nsuzluğu bağıran günlerin yığın olduğu çarpıyor gözüme. (Papatya da olmasa, tabutluğa kapatılmış hissederdim galiba.) Gözlerimden, ruhuma dağılıyor, O'nsuz gece nöbetlerim. Ağırlaşan bedenimin, oturduğum zemine çakılacağı endişesiyle ayağa kalkıyorum. Hareket edişim biraz rahatlatıyor beni. Mutfağa girerek, -salt oyalanmak için- aperatif yiyeceklere bakınıyorum. Hepsinden önce, buzdolabındaki açılmamış şarap şişesi ilişiyor gözlerime. İçmek ve hülyalara dalmak için bundan iyi bir an olamaz diyorum ama karşımda, ikinci bardağı tutacak insanın, yani O'nun yokluğu, şarabın damağıma bırakacak tadını da anlamsızlaştıracağından, vazgeçiyorum içmekten ve birşeyler atıştırmaktan. Sadece sigaramdan derin nefesler çekerek, O'nlu zamanlarımızı düşlüyorum. Gökyüzü aydınlanmaya başladığında, sarktığı hissine kapıldığım yüzüme soğuk su çalarak sokağa çıkıyorum ve güneşin doğduğu yöne yürümeye başlıyorum. Kızıla boyanan gökyüzü, gecenin tüm ağırlığını yakar gibi çekip alıyor üzerimden ama yüreğimin orta yerindeki daralmayı bir türlü hafifletemiyor. Ezgilere sığınıyorum: "gökyüzüne çizilmiş resimlere benzerdik rüzgarın peşine takılan bir nefes gibiydik kırdı dallarımızı fırtınalar boranlar kaldı bahar çiçekleri üzerinde sevdamız..." Ve kaybolmak istiyorum İstanbul sokaklarında, ayazı tenimde, gün ışığını kirpiklerimin yansımasında hissederek; Zemherinin şu ilk günlerinde... Sonraları, herşey O'nu hatırlatmaya başladı: küçük çocukların gözlerindeki pırıltıda gördüm, O'ndaki sevgi dolu bakışları; Kanaryamın sabah ötüşünde duydum, O'nun "günaydın," deyişini; su kuşlarının dalgalardaki süzülüşlerinde gördüm, O'nun dokunuşlarını; ılık bir yaz yağmurunun tenime değişinde duyumsadım, O'nun dudaklarını; ve yavru bir kedinin, annesine sırnaşmasında gördüm, battaniyeyi kaldırıp bana sokuluşunu... Meğerse ben sevgi(li)yi, avuçlarımda tutmuşken kaybetmişim...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © A.Latif İRVEN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |