..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçının işlevsel tanımı bilinci neşelendirmektir. -Max Eastman
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > A.Latif İRVEN




29 Nisan 2003
Hepimiz Korkağız  
A.Latif İRVEN
...bize ait düşüncelerin belleğimize oturmasından, bizi cilveli bir kadın gibi kendisine esir edeceğinden korkuyoruz ve biz, düşüncelerimizin bize ait olduğunun bilinmesinden, sezilmesinden korkuyoruz.


:BCDA:
Korkağız! Hepimiz! Gerçeklerimizle yüzleşmekten korkarız en çok. Kendimizle başbaşa kalmaktan ve sadece bize ait düşüncelerin belleğimize oturmasından, bizi cilveli bir kadın gibi kendisine esir edeceğinden korkuyoruz ve biz, düşüncelerimizin bize ait olduğunun bilinmesinden, sezilmesinden korkuyoruz.

Kaçımız düşündüklerini dürüstçe açabildi bir başkasına? Kaçımız, korkmadı bilinmemesini savunduğumuz düşüncelerimizin bizleri etkisi altına almasından? Ve bizler, belki de bilerek ve isteyerek saplandığımız düşünceleri oyarak, derinliklerine ulaşmak istedik. Belki de, kendi günahlarımızın farkında olduğumuz halde, bunu büyütmeye çalıştık.

Söylediklerimi teokratik bir anlayışla algılamayın; onlar, bizim kendi kurallarımızı çiğnediğimiz düşüncelerimizdir. Bizim sınırlarımızı, yani tüm birikimlerimizin bize verdiği düşünsel kazanımın belirlediği sınırlarımızı aşmadır.

Her yıl bir yaş daha yenik düşüyor bedenlerimiz. Kimimiz daha gençliğin en cafcaflı zamanlarını, kimimiz o delikanlılıktan biraz daha olgunluk toplayarak, kimimiz de, başkalarına yaşam dersi verecek yaşlara gelmişiz. Ama hepimizde, kendimizden bile saklamak istediğimiz düşünceler yeşermiştir zaman zaman. Bazen, herşeyi paylaştığımız insana bile açılmaktan korktuk. Korkumuzun en büyük nedeni de, düşüncelerimizin bizi sapladığı utanma duygusudur. Kendimizle yüzleşmeye bile utandık, öylesi düşüncelere kapıldığımız için. Aynalardan uzak durduk öylesi anlarda, yüzümüzün kızarabileceği ihtimalini sezerek. Başkalarının gözlerine bakamadık, sezilir, öğrenilir diye. Oysa biz, düşündüğümüz anlarda utanmadık belki de. Belki de, yasak elmayı ısırmanın verdiği sarhoşlukla geçmiştik kendimizden. Ya da, ulaşılmazı iç dünyamızda sahiplenme zevkinden tüm sınır gerekçelerine tükürdük o anda. Ama bizler, anlık bir buhurun etkisinden sıyrıldığımız anda, utanmaya başladık kendimizden ve herkesten sakladığımız o, bize ait düşüncelerimizden.

Şu an kime ait olduğunu hatırlamadığım bir söz vardır: "düşünmekten utanmadığınızı, yapmaktan utanmayınız..." Hangimiz bu kadar cesur? Hangimiz bu kadar dürüst kendisiyle? Gerçekten bunu yapacak yürekliliğe sahip miyiz? Ya da, kaçımız, diyelim? Üç mü? Beş mi? Belki de hiçbirimiz. O halde neden düşünme gereği duyduk? Neden kaçmak istediğimiz o düşüncelerimize saplandığımız an ondan uzak kalmadık da, deşip kurcaladık? Merak mıydı, tüm nedeni? Sınırların ötesini mi merak ettik? Çizgiyi geçmek bize ne verdi? Büyülü, gizemli tatları mı, yoksa utanmamıza neden olacak ve bir ömür kendimizden kaçmamızı sağlayacak bilinmezlikleri mi? Her iki durumda da, bizler, girdiğimiz düşünce girdabını başkalarından saklamak için kendimizle savaşmaya başladık. Bazen uyku arası dile getirebilme ihtimalinden dolayı, uyumaktan bile korktuk. İçimizde bizi kor bir ateş gibi yaktığı halde düşüncelerimiz, onları söküp atamadık. Yanma pahasına da olsa, kurtulmak istemedik. Belki herşeyimizi paylaştığımız insana fısıldamak istedik bir an ama dilimizin ucunda düğümlendi kelimeler. Yardım bekledik ama kimseler gözbebeklerimizden okuyamadı o çığlığı. Bize kaldı yine, içimizi yakmaya devam ederek.

İşte, bizler bu kadar korkağız; düşünmekten ve düşündükten sonra dile getirememekten. O da yetmezmiş gibi, utandığımız için, dile getirince dışlanmaktan ve yalnızlığa itilebilmeyi göze alamamaktan. Hepimiz korkağız işte. Korkaklar sürüsüyüz. Başka bir tanım paklamaz bizi.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yağmur
Yeşil ve Mavi
Yokluğun, Bahar, Gelincik
Sevgiliden Yansıyan Renkler
Çabuk Gel
Kıvranış
Gel Bana... Benim... Bana... Bende... Sadece Benle...
Zaman
Yarımınızı Buldunuz mu?
Beklerken

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sürgün [Şiir]
Tut Ellerimi [Şiir]
Yüreğini Gaspa Çıktım [Şiir]
Gecenin Türküsü [Şiir]
Sesin [Şiir]
Kim Demiş? [Şiir]
Bir Mektubun Portresi [Şiir]
O'na [Şiir]
Zamansız [Şiir]
Su Gibi [Şiir]


A.Latif İRVEN kimdir?

bugün yazıyorsam Edebiyat öğretmenim Sevgili Aziz Güleç sayesindedir.

Etkilendiği Yazarlar:
birçok yazar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © A.Latif İRVEN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.