..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > A.Latif İRVEN




9 Kasım 2003
Beklerken  
A.Latif İRVEN
beklemek...


:BIBG:

gecenin rengine bürünmüş, yanan sigaramın izimi gösterircesine, kızıl kıyamet bir hâl alan ayın şavkında, bazen hoyratça, bazen de sindire sindire sigaramdan yudumlayıp bir şeylerin kelimelere dizilip dilimden dökülmesini istiyordum.

 

bu sözler sana aktarmak istediğim duygularımın anahtarını oluşturacaktı. sanırım bir kaç cümleyi peşpeşe sıralamıştım ama o an yazıya dökememenin eksikliğiyle şu an hiçbirini hatırlayamıyorum.

 

ama olsun..  kırmızının yakıcı tadı belleğimde iz yapmışken her an duygu yoğunluğunu yakalama şansım var gibi...

 

umarsız yanlarımın olmadığı anları seçmem kendime olan saygımdandır ki, bu nedenle her zaman yazamıyorum. ama şimdi dantel dantel işlemek istiyorum seni, kelimelerle...

 

daha erken biliyorum ve çok yakında bu olanağın yaratılacağına inanıyorum. işte o zaman bir insanın duymak istediği kendisini belki de hiç bir yazarın işleyemeyeceği kadar mükemmel dile getireceğim. bekliyorum..

 

hatta peygamber sabrıyla bekliyorum. ve tutkuları yaratan gözbebeklerinin anaforunda boğulmanın nasıl olduğu merakıyla bekliyorum.

 

beklemek... işte bu bir insanın dayanabileceği en zor koşullardan biri..

 

beklemek; bazen bir mektubu, bazen bir sevgiliyi, bazen bir dostu, ya da bir bardak çayı birlikte yudumlayacak bir sırdaşı.

 

beklemek; havasız bir yerde sıranın ne zaman sana geleceğini, ne zaman kapının açılacağını..

beklemek; koridorlarda yankılanan bir ayak sesini duymayı, kapının tokmağını bir elin sarmalayıp vurmasını..

beklemek; ölümüne sevdaların inancıyla savaşarak beklemek...

 

şimdi karşıma seni alıp seni sorgularcasına içindeki sen'i öğrenmek için en acımasız ve gözlerini gözlerimden kaçırtacak soruları sorarak seni duymak isterdim. belki de en bakire duygularının keşfinin tatmin eden yanının mükemmelliğiyle duymak. seni senden ama başkalarının duyamayacağı şekilde duymak; başkalarından -hatta kendinden bile- sakladığın seni duymak.

 

canalıcı soruların çakmak çakmak yanan gözlerindeki ürkekliği görerek seni duymak, dinlemek isterdim. yani; varlığımızın çok az tat aldığımız yanlarımızın aslında ne kadar zengin olduğunu paylaşarak ve bunları bazen ezgilerde, bazen mısralarda dile getirerek. bazen susarak; ölümüne greve gitmişcesine, sadece bakışların konuştuğu anlarda..

 

belki de sadece hissedilen enerjinin anlatmak istediklerine kulak kabartarak dinlemek.

 

ben burdayım.. ben sendeyim.. ben aşklarımda ve ben düşmanlarımdayım... ben hafızalardayım silinmemiş.. ben imgelerdeyim daha çözülememiş.. ben kan basınçlarının hissettirdiklerindeyim daha anlaşılmamış... ve ben tıpkı senin gibi yüreklerdeyim daha soğumamış..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
İlahi Anlar
Özlem

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yağmur
Yeşil ve Mavi
Yokluğun, Bahar, Gelincik
Sevgiliden Yansıyan Renkler
Çabuk Gel
Kıvranış
Gel Bana... Benim... Bana... Bende... Sadece Benle...
Zaman
Yarımınızı Buldunuz mu?
Gece Sancıları 1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sürgün [Şiir]
Tut Ellerimi [Şiir]
Yüreğini Gaspa Çıktım [Şiir]
Gecenin Türküsü [Şiir]
Sesin [Şiir]
Kim Demiş? [Şiir]
Bir Mektubun Portresi [Şiir]
O'na [Şiir]
Zamansız [Şiir]
Su Gibi [Şiir]


A.Latif İRVEN kimdir?

bugün yazıyorsam Edebiyat öğretmenim Sevgili Aziz Güleç sayesindedir.

Etkilendiği Yazarlar:
birçok yazar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © A.Latif İRVEN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.