İnsan özgür doğar, ama her yanı zincire vurulmuştur. -Rouesseau |
|
||||||||||
|
İlahi bakan bey, sizin hayranı olduğunuz manevi değerler bu güne kadar hangi olağan üstü başarıya damgasını vurdu. Dünyadaki tüm icatlar, maneviyata değil maddeciliğe değer verenler tarafından yapıldı. Tüm manevi değerler insan oğlunun vicdanındadır. Kıbrıs insanının bu şekilde karalamak değil bir bakana sıradan bir insana bile yakışmaz. Fethiye’de ormanlar yanıyor. Bolu’da insanlar yağmur duasına çıkıyorlar. Elbette ki dua etmek çok yararlıdır. İnsanı manen rahatlatır. Oysa yağmur bir doğa olayıdır. Yağması için en önemli etken ormandır. Boşuna dememişler yağmur ormanın anasıdır. Orman varsa yağmur yağar. Çocukluğumda Yamanlar dağındaki ormanlar Menemen ovasına kadar inerdi. O bol ormanlı yıllarda kış aylarında şemsiyesiz sokağa çıkmak akıl karı değildi. Yağmur şemsiyesizleri havuza düşmüşten beter ederdi. Koca kış yağmur ara vermeden yağardı. Orman Bağları mevkiindeki bahçemizde ve komşu tarlalarında karasuluklar patlardı. Komşumuzun arazisinin dağın eteğine yaslandığı bölümde bulunan bir kuyudan bel kalınlığındaki su kış boyunca akardı. Her tarlanın kenarlarında karasuluk hendekleri vardı. Bu hendekler yüzünden komşular birbirleriyle her kış dalaşıp kavga ederlerdi. Yamanlar ormanı kaçak odun kesenlerle, mera olsun diye orman yakanlar yüzünden tükendi gitti. Şimdilerde orman sadece Karagöl çevresinde kaldı. Yıllardır Menemen ovasını kuraklık tehdit eder oldu. Karasuluklar patlamaz oldu. Artezyenler, kuyular kurudu. Kuraklık tüm Ege’de felaket oldu. Aymazlık iliklerimize kadar işlemiş. Yağmurların yağmasına neden olan, yağan yağmurların sularını regüle edip selleşmeyi ve erozyonu önleyen ormanlarımızı çoğaltacağımıza yeni orman affı beklentisi içinde olanlar var. Yemyeşil ormanlarıyla doğa harikası güzelliklere sahip olan Fethiye ve Marmaris’te ormanlar yanıyor. Sırada Göcek ormanları var. Çevreciler Göcek’te ayağa kalktılar. Göcek’imizde bozuk orman alanı yok diye. Olacak sayın çevreciler, çok yakında olacak. Güzelim ormanlarımız cayır cayır yanarken, orman yetkilileri yangın sezonu bir haziranda başlıyor bahanesiyle bölgeye halen helikopter göndermiyor. Daha çok bozuk orman alanı daha çok arsa ve daha çok rant demektir. Okuyucularıma soruyorum. Bu yanmasına göz yumulan orman alanlarından sizlere, ya da benim payıma ne düşecek? İktidarlar bizlerin oylarıyla iktidar oldukları halde seçildikten sonra yüzümüze bile bakmıyorlar. Bu durumda bizlere çok önemli bir görev düşmektedir. Ormanlarımızın yok olmasına neden olanlara tek bir oy dahi vermemek. Orman içindeki kaçak köşkleri yasallaştırma ve rant uğruna bozuk orman alanlarını satmayı kafasına koymuş olanlara hak ettikleri dersi verelim. Gitsinler oylarını orman içinde köşkü olanlardan ve rantiyecilerden istesinler. Sevgili okurlarım, kardeşimin kızının nişan töreninde bulunmak üzere Menemen’e gidiyorum. Gitmişken on beş gün kadar kalmayı düşünüyoruz. Bu nedenle en az on beş gün sizlerden ayrı kalacağım. Yazı işleri müdürümüz uygun görürse bu süre içinde köşemin boş kalmaması için Bir Zamanlar Ben de Politikacıydım adlı yazım yayınlanacak. Uzunca bir yazı ama sizleri sıkmayacağını umuyorum. Politikaya yeni atılanlar için yararlanacakları bir yazı. On beş günlüğüne hoşça kalın, sevgiyle kalın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Özcan Nevres, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |