..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Özcan Nevres




15 Mayıs 2003
SARS ın Düşündürdükleri  
Özcan Nevres
Dünün uyuşturucuya esir düşmüş ülkeleri, umulmayan bir silkinişle başta bilgisayar sektörü olmak üzere sanayi devi olmayı başardılar. Bir çok ülke kendi ülkelerinden çok daha ucuza geldiği için


:AEBA:
SARS ın Düşündürdükleri
üretimden vaz geçip, ya da kısarak Uzakdoğu ülkelerinin ürettiği malları satmaya başladılar. Uzakdoğu ülkelerinin imal ettiği oyuncak, bilgisayar malzemeleri beyaz eşya ve tüm ev gereçlerinde akıl almaz fiyatlarla dünya piyasalarına hakim olmaya başardılar. Bir milyar iki yüz milyon nüfuslu Çin ulusal gelirinde yüzde onluk büyüme ile tüm gelişmiş ülkelerin korkulu rüyası oldu. Çin’in komşu ülkeleri de bu büyüme trendini yakalamış durumda. Bu ülkelerde ki insanlarının hiçbir lüks tutkuları yok. Çalıştıkları işlerde karınları doysun yeter. Halkların bu yaşantısı tüm sanayi ürünlerinin çok ucuza mal edilmesinde en büyük etken.
Yeğenim, Antalya’da ki gümüş fabrikasını çalıştırmaktansa kapatmayı, daha sonra da satmayı yeğledi. Şimdilerde üretim yaparken mal ettiği fiyatın çok altında Uzakdoğu’dan bijuteri ithalatı yapıp toptan pazarlıyor. Hayatından çok memnun. Üretim yaparken çektiğim çile çok şükür sona erdi diyor. Uzakdoğu ülkelerinde ki insanların yaşantısını şöyle anlatıyor. “Ev sorunu yok. Tenekeden yaptıkları minicik barakalarda yaşıyorlar. Barakanın önünde bir ocak ve bir tencere. Barakanın önünde pişiriyor ve pişirdiklerini orada yiyor. Aylık gelirleri otuz beş kırk dolar. Lüks yaşantıları olmadığından onlara yetiyor.” Bu aylık kazançla ülkemizde gece kondu bile kiralanamaz. Oysa Uzakdoğu insanları bu para ile bir ay geçinebiliyorlar. Bu denli ucuza çalışan insanların ürettikleri ürünlerle hangi ülke rekabet edebilir?
Ulusal gelirleri ile birlikte teknolojilerini de geliştiren bu ülkeler elbette gelişmiş ülkelerin korkulu rüyası olacak. Eğer bu ülkelerin bu hızlı gelişmeleri bir noktada durdurulamazsa, başta Amerika olmak üzere ekonomileri dış satımlarla ayakta duran ülkeler sonunda büyük bir çöküşe mahkum olacaklar. Peki bu ülkeler nasıl durdurulacak? Irak’a Amerika ve müttefiklerinin yaptıklarını bu ülkelere yapmaları olası mı? Çok zor. O halde kesinlikle durdurulması gereken bu ülkeler nasıl durdurulacak?
Akla SARS geliyor. Sars bu ülkeleri öyle bir sarstı ki, artık o ülkelerden her türlü ithalat yasaklanmış durumda. Bu hastalığın önüne geçilemediği sürece ithalat yasağının sürdürüleceği kesin. Ürettiğini satamaz hale gelen bu ülkeleri ağır bir ekonomik krizin tehdit ettiğini ve etkilerinin ne olacağını anlamak için ekonomist olmaya gerek yok.
İMF reçeteleriyle ülkemizin ekonomisinin nasıl çöktüğünü hepimiz yaşayarak öğrendik. Bizde İMF hastalığı, Uzakdoğu’da ise SARS hastalığı ülkelerin ekonomisini amansızca çökertiyor. Bizim İMF hastalığından akılcı girişimlerle kurtulma şansımız var. Ya bu SARS hastalığının önü alınamazsa sarsılan ülkelerin hali ne olacak? Çöküşlerini hangi güç durduracak?
Yoksa SARS gelişmiş ülkelerin Uzakdoğu ülkelerine bir oyunu mu? Neden olmasın? Çok ucuza üretip sattıklarıyla gelişmiş ülkelerin ekonomisini sarsarlarsa gelişmiş ülkeler de onları böyle SARS ar. Bakalım gelişmeler neler gösterecek?
Özcan Nevres




.Eleştiriler & Yorumlar

:: Harika.
Gönderen: Nida / İst
14 Mayıs 2003
Çok güzel bir teori. Yakında teorilik mertebesinden kurtulabilir. Tebrikler. Saygılar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Baykuş ve Serçeler
ADD nin Uyarıları
Bozuk Orman Arazisi Arıyorum
Bir İstek Üzerine
Uyan Ey Türkiye Uyan
Televizyonda İçine Eder Hanım
Küçükçekmece Gölü
Yeni Yıla Bakarken
Dürüst Olabilmek
İşkence Suç Mu

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilim Nereye Gidiyor?
Siyasetin İçinden
Pazar Günkü Gezimiz
Çok Sevmiştim Bu Kenti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acılarla Yaşamak [Şiir]
Özleyiş [Şiir]
[Şiir]
Bir Dosta Mektuplar 1 - 12 [Şiir]
Sevgiliye [Şiir]
Seni Düşündüm Yine [Şiir]
Alın Götürün Beni Dalgalar [Şiir]
Ah Bu Sensizlik Yok Mu [Şiir]
Bir Rüzgardır Yaşamak [Şiir]
Uyan Be Memet [Şiir]


Özcan Nevres kimdir?

1958 de gazetecilige basladim. O zamandan beri yazmaktayim.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Ümit Yaşar Oğuzcan Fazıl hüsnü Dağlarca


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özcan Nevres, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.