..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Tayyibe Atay




19 Şubat 2024
Seçimin Şeyleri  
Tayyibe Atay
ne çok düşünüyorlar İstanbul’u!..hayret bi şey!..


:BEI:
“İstanbul’u dinliyorum, gözlerim kapalı!.”

Orhan Veli’nin bu şiirini hatırladınız de mi!..ne güzel bir şiirdir bu!..ben şairim, şiirle hasbıhalim diyen herkes bilir bu şiiri!..bilmeyen varsa eğer, ayıp etmiştir.

eee...konu İstanbul olunca; İstanbul’u düşünmeyen yoktur bence!..taşının toprağının altın olduğunu bilen herkes az buçuk düşünür bu şehri!.açıkçası ben de düşünüyorum!..genç kızlık yıllarımın bir kısmı orada geçmiştir çünkü!..bir gecekondu semtinde az mı sıkıntılar çektik!.su yok, elektrik yok, sokak yok!..her taraf çalı çırpı, çamur!..orada burada, bizimkine benzer gecekondular!..Anadolu’dan kopup gelen ailelerin yerleşmeye çalıştığı bir tepe; Fikirtepe!.

işte bu tepe, zaman içinde kalabalıklaştı kalabalıklaştı, nüfusu binlere varan semt oldu!.tam anlamıyla, Anadolu kasabalarının havası vardı burada. sanki herkes birbirini tanıyor, birbirine selam veriyordu. müthiş bir komşuculuk kültürü sürüp gidiyordu. özellikle bayramlarda dolup taşıyordu evimiz!..Erzurumlusu,Bayburtlusu, Sivaslısı, Mardinlisi, Ordulusu vardı içlerinde...herkes birbirine kardeşlik ve sevgi ile bağlıydı...

işte bu Fikirtepe, bu yıllarda kentsel dönüşüme uğrayıp; Anadolu kent ruhuna dinamit koyuldu!.bütün evler yıkılıp yerine 20-30 katlı gökdelenler yapıldı, yapılmaya devam ediyor...hem de İstanbul’a ihanet ettik diyenler tarafından!..

gerçekten İstanbul’u çok düşünüyorlar!.

geçen akşam, devrin bakanı da İstanbul’u düşünüyorduk dedi!..gerçekten düşünüyorlarmış!..bütün düşünceleri gökdelenleri dikmek ve de şehrin seçilmiş başkanıyla uğraşmaktı herhalde!..

yemedik sayın bakan, yemedik!.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hesap Kitap
Olimpiyat
Yalana İnanmak
İlahi!.
Vakfım
Lale Soğanı
Putin'e Mektup

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tüpe Bak Tüpe
Cibiliyet
Pes Yani
Büyüdük Yani
Sepet
Dört Biçükk
Hoparlör
Kerrat Cetveli
Başı Örtük Eşek
Ağdaki Kızlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Poşet [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Artık [Şiir]
Semazen [Şiir]
Bostan [Şiir]
Havan [Şiir]
Köprü [Şiir]
Oyun Arkadaşı [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.