..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Hülya Kırklaroğlu




12 Ocak 2024
Kültür 4’ncü Bölüm  
Bir köyüm olsaydı ya!

Hülya Kırklaroğlu


Uyanabilirsem sabah denizanalarının yanına gideceğim.


:BGB:
Bir köyüm olsaydı ya sevgili günlüğüm✍🏻
Neden ve niçin yok?

Bahtsızlığım işte; senin bir köyün varsa versene,
senin köyün benim de olsun, bana ne bana ne…

Kazlar olsun o köyde, çalıdan kapının ardında kalınca süpürge… Onikiden sonra, tatlı cadı olmak için istiyorum süpürgeyi, yok yok koyunlar, keçiler, tavuklar su içerken başları yukarıdayken geçmem üzerlerinden söz…Su takılır boğazlarına, kıyar mıyım onlara… Sonra keçiler atlarsa çitlerin üzerinden komşu köye, sürersin beni köyünden sevgili günlüğüm riske girmem güven bana, söz…

Koyunlar rüyaya dalarken, atlatırken keçileri çitlerin üzerinden… Tatlı cadı oluveririm tam o anda; keçinin ayağı değince yere şşşşştttt sessiz Hülyaa sessiz çıt çıkarma! Rüzgarı alırım önüme…

Kazların sesine dayarım yüreğimi gör beni, o süpürgenin etrafında nasıl taklalar atarım…
Gençleştim yahu; gençleştim…

Uyanabilirsem sabah deniz analarının yanına denize gideceğim; yazmak ve yazının hayaline dalıp, çıkmak yorucu olduğundan bu gece uyku tutmazsa beni… Deniz yalan olur, denizanaları ise hayal…

Kazların sesini duyuyor musun sevgili günlüğüm✍🏻

Ben duyuyorum; sen nasıl duymuyorsun? Sana aşk olsun..

Sonra tekerlekli sandalyede yaşlıca bir adam çıktı dev sahneye… Çok bitkin görünüyordu, bembeyaz olmuş uzun saçları bir önüne düşüyordu ahından, bir geri devriliveriyordu…

Üç kız, üç erkek çıktı havadan top oynuyorlardı, o da uzandı topa ama yaşlıydı işte… Spor da yapmamış kambur duruyordu tekerlekli sandalyede…

Cıvıltıları bitince başladı opera Almanca, yukarıda çevrilmiş Türkçe’ye…

Gözler bir opera sanatçısının fevkalade performansında, bir ne diyor diye çeviride…

Konuyu özetlede olsa biliyorsa seyirci çokta çeviriye çevirmez gözleri, hisler önemli…

İki hemşire, iki yönlü giriverdi içeri, biri sondasını değiştiriverdi inlete inlete yaşlı adamı. Hislerimde tam merhamet duygusu başlıyor idi ki yanımda ki genç kız, açtı telefonu başladı çekime!

Bir dev sahnede oyun, bir de oyun için de oyun. Hangisi gerçekti?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Zaman Kültürleneceğiz? 1’nci Bölüm
Ne Zaman? 2’nci Bölüm
Bir Sağa Bir Sola Sallanıyorum
Atatürk ve Satı Kadın
Kültürleneceğiz Kültürleneceğiz 3’ Bölüm
Ruhumun Ellerine Bırakıyorum Kalemi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsan Hangi Yöne Dönüyor?
B On İki
Atatürk ve Satı Kadın 2... Bölüm
Köşeye Çekilmek
Kalemi Tutan Bu El
Doğum
Bir Selam Verip Çıkacağım Sevgili Günlüğüm✍🏻
İsmim Çıkar Celallenir Bu Soruya
Bir Kaç Karınca
Bilet Kazandı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
On Beş Saniye [Şiir]
Mimar [Şiir]
Kim O? [Şiir]
Güfte [Şiir]
Kalemin Çilesi… [Şiir]
Yeşilköy [Şiir]
Herkesin Kalemi Aynı Derinlikte mi Ki? [Şiir]
Göremezsiniz Beni [Şiir]
Aquarally Birinci Parkur Kargı🏊🏻♀🏊🏻 [Şiir]
Kime Baktınız [Şiir]


Hülya Kırklaroğlu kimdir?

1970 Erzurum merkez doğumluyum. 1972 yılından bu yana İstanbul da ikamet etmekteyim. 5 yıllık konfeksiyon deneyimimden sonra 10 yıl hizmet sektöründe çalışan olarak yer aldım. 2016 yılından itibarenaktif olarak yüzme sporuyla ilgilenmeye başladım. Master yüzücü olarak bir çok birincilik ve derecelerim bulunmaktadır. Yüzme sporu dışında, okçuluk ve taekwondo ile de ilgilendim. Keman dersi aldım. Diğer ilgi alanlarımın içinde Fransızca ve keman bulunmaktadır.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Kırklaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.