..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hala çevrende bulabileceğin güzellikleri bir düşün ve mutlu ol. -Anne Frank
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Ebru




7 Mart 2003
Cemile'nin En Mutlu Günü  
Ebru
Yarın 8 Mart... Yarın, yine bizler bir yerlerde Dünya Kadınlar Günü'nden söz edeceğiz. Kadının hayatta aktif rol alması gerektiğinden bahsedeceğiz. Kadınlarımızın sorunlarını konuşacağız. Kadınlar Günü diye bir günün varlığından haberi bile olmayan Cemile


:DAJI:


Dün sabah caddenin ortasında düşüp kaldı öylece. Uzun bir süre birilerinin gelip kendisini yerden kaldırmasını bekledi. Artık tek başına beş kilometre uzaktaki evine varamazdı. Gözlerini yola dikti ve sabırla bekledi ıssız yoldan tanıdık birilerinin geçmesini...

Güneş batmak üzereyken yoldan geçen bir traktör kadıncağızı fark edip durdu. Köydeki komşuları, yerde yatan bu kadının kim olduğunu tek bakışta anladılar... ve sustular. Köye varıncaya dek ağızlarını bıçak açmadı.

Yeşil naylon ayakkabıları, al yazması ve hayatın sırtına bindirdiği kamburu gizleyemeyen yamalı, ağarmış hırkasıyla bu kadının adı Cemile. Hikayesi aslında buraların insanı için hiç de yabancı değil. Yoksul bir ailenin birkaç yüz milyon lira süt parasıyla kendinden yaşça büyük bir adamla evlendirdiği sıradan bir kadın Cemile.. Tüm o diğerleri gibi... Yaşını sormayın, bilmez. Okuma yazması da yoktur. Kocasının ölen eşinin altı oğlu ve bu altı oğulun eşlerinden çektiği eziyet hiç kalır yediği dayakların yanında.

Çocuğu yok Cemile'nin. Kocasına bir evlat veremedi diye ailesi de çaresizliğine terk etmiş onu. Yıllardır arayıp soranı, sahip çıkanı bulunmaz. Evlendiğinde beş altı yaşlarında olan üvey kızı İnci'yi öz kızı bilir, basar bağrına. Cemile'nin resmi nikahı yoktur, her akşam kızına seni kuma vermeyeceğim, der.

Kocası çalışmıyor Cemile'nin. Cemile, evlere temizliğe giderek, kimi kez köyün diğer kadınlarıyla tarlalarda çalışarak kazandığı üç beş kuruş parayı da kendisini sürekli döven kocasına veriyor. Kimi kez isyan ediyor Cemile, karşı çıkıyor kocasının yaptıklarına. Bin bir emekle kazandığı paranın kahve köşelerinde çar çur edilmesini sindiremiyor içine. Bu parayla eve un alınacak, diyor. İnci'ye önlük alınacak daha okula gidebilmesi için...

Cemile'nin bu hayattan tek beklentisi öz kızı bildiği İnci'yi okutabilmek. Cemile, kızı onun yaşadıklarını yaşamasın istiyor. Koca dayağı nedir bilmesin. Geçim sıkıntısı çekmesin. Cahil kalmasın, ezilmesin, hor görülmesin. Cemile, kızı İnci okusun, öğretmen olup başka çocuklara da okuma yazma öğretsin istiyor.

Oysa Cemile'nin tüm sıkıntıları, acıları, çileleri bitti artık. O artık kocasından hiç dayak yemeyecek. Mesela kilometrelerce yok yürümeyecek yarından itibaren. Ayazlarda soğuktan çatlamayacak yüzü... İşte traktörde köye doğru ilerlerken bunu düşünüyor Cemile... Yarından itibaren çalışmak zorunda kalmayacağını, hayatın sırtına bindirdiği tüm yüklerden artık arındığını biliyor. Sadece kızı var aklında... Ne olacak kızına? Babası okula gönderecek mi? Öğretmen olacak mı İnci? Evlenecek mi resmi nikahla?


İlk defa yüzü gülüyor Cemile'nin. Nüfus cüzdanı bile olmayan bir Cemile daha kurtuluyor işte bıktığı bu yaşantıdan.

Yarın 8 Mart... Yarın, yine bizler bir yerlerde Dünya Kadınlar Günü'nden söz edeceğiz. Kadının hayatta aktif rol alması gerektiğinden bahsedeceğiz. Kadınlarımızın sorunlarını konuşacağız. Kadınlar Günü diye bir günün varlığından haberi bile olmayan Cemile, yarın en mutlu gününü yaşayacak.

Traktör vardı köye. Evine getirdiler onu, komşular toplandı başında. Cenazesi yarın kaldırılacak Cemile'nin... Mezarlığa siz de gelecek misiniz?

07.03.2003





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Her Gün Gördüğümüz Biri: Ferdi
Daldan Dala
Martıları Ağlatma Baloncu

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Arkadaşa Mektup
Çanakkale Ruhu
Bu Mektup Size
Ben Artık Yokum
Seni En Sona Saklamıştım
Hemen Gel
Şah
Daha Güçlü Bir Ülke İçin
Vurulurduk
Tüm İzEdebiyat Yazarlarına

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hâlâ Korkuyorsun [Şiir]
Güneşe Sevdalı Kar Tanesinin Hikayesi [Şiir]
Sevgilinim [Şiir]
Umudun Bahçesinde Hırsız var [Şiir]
Yaz-Boz [Şiir]
Ardımdan Ağlayamazsın... [Şiir]
Yanımda Kal [Şiir]
Hasretle [Şiir]
Ben Ölürsem Aşk, Sen De Ölürsün [Şiir]
Penceredeki Mum Işığı [Şiir]


Ebru kimdir?

. .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ebru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.