..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




5 Mayıs 2023
Kolektif Alan 39  
Bayram Kaya
Kolektif bencillik kolektif yararı gözetmekle kolektif ağırlığın içindedir. Kişisel yarar (bencillik) kişi kaynaklıdır. Hayatta kalma ilkesidir. Kişisel yarar kolektif alan içinde El öğretisi, El adaleti, El takdiri lütuf veya Kayra olarak dile getirilen sahteciliktir.


:BAH:
Kişi köleci öğreti içinde DEMOKRASİYİ lütuf sunan yanılsama içindeydi. Demokrasi yöneten siyasi güce ve mülkün sahiplerine karşı eşit haklar taşımanın kolektif bilinç ağırlığıdır. Oysa mülk sahibi olmanın varlığı zaten denkleşmezdi.

Demokrasi bozulan kolektif dengeler nedenle doğan bir istemdir. Düzenli kolektif dengelerin sonucu olmamakla ifade sanaldır. Bozulan kolektif dengelerin ihyasına göre bir uygulama olurken de somuttu. EL İRADESİ İÇİNDE MÜLK SAHİPLİĞİNİ KABUL EDEN NEGATİF ÖZELLEŞTİRME İÇİNDE EL ADALETİ İLE DENKLİĞİ İSTEMEK DE SANALIN SANALIYDI.

Demokratik ve lütuf gibi düşünceci ağırlık sanalın sanalı olan varsayımsal bir ağırlıktır. Kendisini doğuran dengesizlikler içinde öyle kabul edilmiş bir etki ağırlıktır. Oysa kolektif yapılar içindeki üreten “etki sel ağırlık” kolektifti. Herkese göre herkesin yeteneğine göre olmakla paydaşlıydı. Bileşimle kendilikten bir etki ağırlıktı. Demokrasi kendilikten bir etki ağırlık değil, bilişseldir.

Kolektif yapılardaki etkisel ağırlık ve köleci sistemdeki demokratik etkili ağırlığının her ikisi de yapının kendi inşa temelinden kaynaklanan “zorunlu ve bağıl olan yansımalardan kaynaklanan tutumlardı”.

Şu farkla ki kolektif yapılar; paylaşma, yardımlaşma, dayanışma sağlaması gibi dıştan kolektif eylemlerin iniş aşağı enerji durumuydular. Kişiler iniş aşağı olan etki alanı içinde girişirler. Ve kolektif yapılar inşaca yapısalcı katılımın ağırlık ortamını oluşurlar.

Demokratik etki ise kimi kişilerin kendi bencilliğini kolektif yararın üstüne taşıması karşısında, kolektif alan içinde edinilen kolektif bencilliğin kıyasından doğar. Fark kıyas demokrasi olarak tanımlanıp göz önüne getirilir.

Kolektif bencillik kolektif yararı gözetmekle kolektif ağırlığın içindedir. Kişisel yarar (bencillik) kişi kaynaklıdır. Hayatta kalma ilkesidir. Kişisel yarar kolektif alan içinde El öğretisi, El adaleti, El takdiri lütuf veya Kayra olarak dile getirilen sahteciliktir.

Kişisi yarar denen bencillik kolektif alan içinde kolektif etki ile özgecil olmuştu. Özgecil düşünce, kişisel bencilliğin kolektif olmuş halidir. Kolektif alan herkese göredir. Kişiler uyartımlı kolektif ortam salınımlı istemler, birer dalgasal özellik olmaları nedeniyle farklı farklı bir dalga boyu ve farklı farklı bir dalga genliğine sahiptirler.

Dalga boyu ve dalga yüksekliği her bir kişilerin istek ve kişilerin ihtiyaçları kadar farklarla olmakla çeşitlilikti. Bu nedenle kolektif alan bu tür “farklar ortalaması” olan bir genellikle kolektif osilasyonla kolektif salınımlıdır. Yani kolektif etki ortalamaya göre bir dalga ya da salınım hareketidir.

Özgecilik osilasyonları veren bileşenli ortam kolektif alanlı olmakla beraber yine kişi ve kişilerin yararını gözeten “temel ihtiyaç karşılanmalı, ortalamalardan oluşur”.

Bu nedenle kolektif inşanın temelinde ortalamaları oluşturmakla matematik vardır. Dinamik vardır. Ortalama osilasyonlarla statik vardır. Daha kolektif inşa başlarken “yalıtıma oluş matematiğe dayanır”.

Başlangıç koşulu içinde yalıtımı gerektiren matematik neydi? Merkezle iletiş ilebilir, merkezle ulaşılabilir bir mesafe içindeki bir çevre kaynağının belli sayıdaki nüfusa yeter oranda olma fark koşulu bu matematikti.

Kaynaklar ne? Kaynaklar ne kadar sayıda? Kaynaklar ne kadar kişilere ne miktar ihtiyaçla ve ne nicelikle bir yeteneğin karşılanacağı sayısal (dijital) bir matematik kolektif alanın hem değişken dinamiğiydi. Hem kolektif statiği olan zorunlu bir matematikti. İnşacılar matematiği bilmeseler de bu belirsiz yansımalar içinde matematik kendi varlığını dayatırken “kolektif inşanın temeli bire bir eşletmelerle matematikti”.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 3
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13
Hemcinslerin Tarihi 9

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © Bayram Kaya, 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.