..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




28 Nisan 2023
Kolektif Alan 31  
Bayram Kaya
Kolektif alanlı ve kolektif katılımlı kolektif ağırlık merkezinin içinde önce zorunlu bir özne nesnel sağlama hareketi ve totem imgeli totem imleci vardı. Sağlama hareketi sonrasında da kolektif ağırlık merkezi içinde hacimce üretim ilişkisi oluştu Ağırlık merkezi içindeki üretim ilişkisi de giderek yeniden ve daha uzam sal (boyut sal) büyüyen bir üretim hareketini oluştu.


:BCD:
Düşüncenin temeli fizikseldi ama düşünce fizik değildi. Tam tersine düşünceler fiziğin üçüncü boyuttaki bir enerji dağılım ve yansıma haliydi.

Üçüncü boyutun en temel özelliklerinden birisi de üçüncü boyutun hacim işiydi. Üçüncü boyut iki boyuta hacimle üçüncü boyuttu.

Üçüncü boyut, iki boyutun içinde oluşamayan beyin toplacı gibi, kimya gibi, biyo moleküler yapı gibi toplumlar gibi özneler gibi üç boyutlu girişmeleriyle fiziğin iki boyutuna üçüncü boyutun eklenme çevrimleri ile olmasıydı.

Kolektif alanlı ve kolektif katılımlı kolektif ağırlık merkezinin içinde önce zorunlu bir özne nesnel sağlama hareketi ve totem imgeli totem imleci vardı. Sağlama hareketi sonrasında da kolektif ağırlık merkezi içinde hacimce üretim ilişkisi oluştu Ağırlık merkezi içindeki üretim ilişkisi de giderek yeniden ve daha uzam sal (boyut sal) büyüyen bir üretim hareketini oluştu.

ÜRETİM İLİŞKİSİNİN VE ÜRETİM HAREKETİNİN hacimle olma dışında BİR YANSIMA ŞEKLİ DE KARAR VERME, İRADE KOYMA İŞİ OLMASIDIR. Üretim ilişkisi ve üretim gücü kolektif ağırlık merkezi içinde karar verme, irade koyma gücüydü. Kolektif ağırlık merkezinin kolektif bir akılla enerji düzenleme iradesi vardı. Üreten bir karar verme süreci totem yasalara baskın ve üstün geliyordu.

Böylece totem yasalarla üretim ilişkisi arasında çatışmacı öznel bir fark potansiyel-gerilimi- oluşmuştu. Bu ÖZNEL çatışma daha sonraki ittifaklar içinde üreten bir meslek sahibi olmanın İLAH imge ve imlecine dönüştü. İttifakın yerindeliğiyle irade işi her bir farklı meslek sahibi ilahların karar alma yetkisi oldu. Ortak ilahi iradeler karşısında ağırlık merkezi "ittifakın (ortaklığın) kolektif iradesine dönüşmüştü.

Her totem grup kolektif bir yapıdır. Ve her totem grup kendi içine (kendi üzerine) baskı ve basınç olmanın etki alanıdır. Totem grup içindeki totem meslekli üretim ilişkisi, "gruplar arası alan gerilmesiyle" gruplar arası üretim ilişkisinin ittifakına dönüşmüştü.

Totem grubun "üretim ilişkisi" artık gruplar arası girişimler nedeniyle "üretim hareketi ilişkisidir". Üretim hareketi içinde çeşitli meslekler vardır. Üretim hareketi içinde çok köklü düşünme ve ifade etme yeteneği vardı. İş hacmi düşünce hacmi olaraktan da yansımıştı. Ve üretim hareketi içinde her biri bir meslek sahibi olan ilahlar vardır. Totem etki tekildi. Monoteistti. İlahi etki de çoğuldu. Politeistti.

Tekil dönemli kişilerin, kişisi bir groteskti anlamaları vardı. Groteskti anlamalı kişisel kalıplar kolektif alan içinde kişiden kişiler arasına doğru “ortaklaşan” senkronize bir totemi anlama anlatım kalıpları oldu.

Totemdik anlama; kişisel anlamlı, kişisel anlamalı ve kişisel yansıtmalı bir taban ile kişisi groteskilik taşırken groteskilik; kolektif alanın “kolektif ortaklaştırma ve kardeşlik duygulu kolektif etkisi nedenle de groteskilik totemi etkiye dönüşmüştür.

Öznel süreci tarihsellersek El mana anlayışının üstünde İlahi anlama vardı. İlahi anlamanın bek raundunda totem vardı. Totemi anlamanın gerisinde de kişisi groteski duygulanımlar vardı.

Üretim ilişkisinin ve üretim hareketinin içinde sosyal düzlemli bağ ilişkisi olmak dışında artık baskın bir totem etkili öznel bir totem etki alanı yoktur. İttifakı ilişkiler sonrasına doğru totemi etki başlanış etkili imge ve imleç kalıbı olmakla ve kontrol edilebilir bir özne zemin dalgalanması olmakla var olacaktı.

Üretim hareketi içinde ilah vardır. İttifakın içinde de birçok meslekle birlikte, birçok ilahlar vardır. Gruplar özelde totem tüzel isiler. Genelde de ilah tüzel isiler. Gruplar arası geçerli kimlikle totem tüzel isi yerine ilah tüzel isiyledirler.

İttifak, “asa” gibi çoban mesleği simgesi ile “buğday” üretimi gibi buğday simgeli totemdi bileşimin sembolü olan bir alameti, dönüşümlü taşıyan grup tüzel liginin temsilcisi bir baş ilahla, ittifakın ilahlar kurulunda temsil ediliyordular.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölçü 2
Ölçü 3
Ölçü 1
Ölçü 4
Hemcinslerin Tarihi 11
Hemcinslerin Tarihi 14
Hemcinslerin Tarihi 6
Hemcinslerin Tarihi 12
Hemcinslerin Tarihi 13
Hemcinslerin Tarihi 9

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bildin mi? III [Şiir]
Ayrılık Nedir? [Şiir]
Bildin mi? [Şiir]
Bildin mi? II [Şiir]
Bülbülü Öldürmek [Şiir]
Hata Yapmak [Şiir]
Asuman [Şiir]
Ne Devletsun Ne Devletlu [Şiir]
Köle 2 [Şiir]
İçimizdeki Yabancı [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Emekli eğitimci. 1950 Mucur / Kırşehir doğumlu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © Bayram Kaya, 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.