..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Aysel AKSÜMER




26 Nisan 2023
Anılara Yolculuk  
Aysel AKSÜMER
Anıların fişini çekemeyiz.


:FJH:
Gırgır, şamata ile geçen yıllarımı aşırı özledim. Aniden gelişen her komik olay dakikalar boyu ağzımı toparlayamama sebebimdi.

Mesuliyetten mesul tutulmadığım laylaylom çağlarımı iyi ki dün gibi hatırlıyorum, diyerek sizleri o günlerime misafir etmek istiyorum.

Benden iki yaş küçük yeğenim en yakın arkadaşımdı. Yaş takıntımın hiç olmayışında en güçlü etkendir kendileri. Doğumu sayesinde çocuk yaşta teyze oluverdim. Düşünsenize 3, 5, 15, 25 yaşlarımda da teyzeydim. Şu anda 57 yaşımdayım "abla" diye hitap ediyorlar, vallahi yadırgıyorum.

Dalından kopan koca bir yaprağın süzülerek bir beyefendinin kafasında Adem örtüsüne dönüşmesi, gösterimi başladıktan sonra girdiğimiz bir filmde uzun süren bir gece sahnesine yakalanmamız, en kötüsü o karanlıkta birbirimizi kaybetmemiz, uzun süren uğraşı sonrası buluşabilmemiz ama kısık ayarda kahkaha atmayı beceremediğimizden kovulmadan kendimizi dışarı atmamız, paramızın boşa gidişini, filmi seyredemeyişimizi bile umursamamamız ne kadar güzeldi.

Büyüklerimizin öfkeli olduklarındaki sert yüz ifadeleri, hızlı nefes alış verişleri, bizim keşfettiğimiz, onların bihaber oldukları tiklerine ne demeli.

Aman Tanrım pişmanlığa bürünmemiz gerekirken nedense pişkinliğe dönüşüyordu her seferinde ruh halimiz.

Meğer çok sevilsek de yoruyormuşuz bizimkileri en çok da rahmetli babam ve eniştemi. Bunları biraya getirmeyin, rahat durmuyorlar, derlerdi. Ben evin 10 yıllık bir aradan sonra gelen en küçük çocuğu, sonbeşiği, yeğenim ise ailenin ilkgözağrısı torunuydu ve ilk erkek bebeğiydi.

Yaşarlarken hiç aklıma gelmedi yaramazlık yaptığımız o günler için özür dilemek ama adım kadar eminim ki dinler, başını sağa sola sallar ve "boş boş konuşma da git mutfağa yardım et ablanlara" derdi canım babam.

Eniştem de ablama seslenip "Ne pişireceksin kardeşine söyle de hemen gidip alayım. Aç gönderme çocuğu", derdi.

Hatıralar; geçmişin her anıldığında çiçek veren, kökü bizde olan ve hep sağlam duran, yaprakları yeşil kalan ağaçlarıdır.

İyi ki ortak yaşanmışlıklarımız ve asla unutamayacağımız, sevgilerinin sıcaklığını kalbimizde hissettiklerimiz var. Hayatımızda iz bırakan herkese sonsuz teşekkürler.













Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asansördeki Kadın
Düşme Sanatı
Hayat Kısa, Yollar Uzun
Muamma
Yola Çıktık Bir Kere (3) (Son)
Yola Çıktık Bir Kere (2)

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Görmek ve Bakmak
Keşke!
Depresyon - 2 (Son Bölüm)
Depresyon - 1
Yola Çıktık Bir Kere (1)
Küçük Anların Büyüklüğü
Kayıp Düşler
Yalnızlık Meskeni
Garip Bir Talep
Hayat Perdesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayat Bu Ölüm Bu [Şiir]
Global Yalnızlık [Şiir]
Deliksiz Suskunluk [Şiir]
Gelişi Güzel [Şiir]
Kırık Bir Aşk [Şiir]
Yürekten Dökülen Dostluk Tanesi [Şiir]
Doğaya Karışmak İstiyorum [Şiir]
İstanbul Düşü [Şiir]
Bohçadaki Sözler [Şiir]
Erik Ağaçları [Şiir]


Aysel AKSÜMER kimdir?

Halkla İlişkiler mezunuyum. Devlet memuru emeklisiyim. 2 evlat sahibiyim. Ankara'da yasiyorum. Bir Oyku Kadar Kisa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar isimli oyku kitabinin yazariyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli KANIK, Reşat Nuri GÜLTEKİN, Anton Çehov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.