"İçtenlik bütün dehanın kaynağıdır." -Boerne |
|
||||||||||
|
Eğer değilseniz de bana göre bunun üç sebebi olabilir. Birincisi çok zenginsinizdir. Buna da saygı duyarım… Çok zenginler; olur da bu satırları hala okuyorlarsa okumasınlar. İstedikleri gibi yaşasınlar. İkincisi gerizekalısınızdır. Yaratan’ın takdiri olduğu için buna da saygı duyarım fakat yine de yazacaklarımı dikkate almanızı öneririm. Üçüncüsü ise sahtekarsınızdır buna da zerre kadar saygı duymam. Çünkü bu durum tamamen kendi karakteriniz ve öz iradenizle alakalıdır. Özellikle sizin dikkate almanızı istiyorum yazacaklarımı. Şimdi gelelim konuya… Çoğumuz fakirleştirilmiş, özelleştirilmiş, ahlaksızlaştırılmış ve sömürülmüş bir toplumun bireyleriyiz. Hasbelkader ay sonunu getiriyor, kendi çöplüğümüzde de mutlu olmaya çalışıyoruz. Bir tık daha fazlasını isteyip planlar yaptığımızda ise sistem izin vermiyor. Diyor ki ya seve seve kredi çek, özgürlüğünden ödün ver… Ya da özgür ol ama birikim yapama… Başka seçeneğin yok. Dolayısıyla şimdi sen kah sevdiğine, kah sağa sola hava atacaksın diye 1 geceye inanılmaz derecede bir harcama yapacak, bu harcamayı herkes görsün diye çizgi çizgi görebileceğimiz onlarca story atacak, kendini o gece kral / kraliçe sanacaksın… Sonra? Sonrası yok… Pazartesi seve seve işe gideceksin. İşte sıkıntı burada… Normal günlerde zerre kadar eğlenemeyen, aman laf olur diye şarap kadehi dahi koymaya cesareti olamayan sen; sadece bu gece eğlenebilecek ve eğlendiğini ispat etmek için türlü türlü storyler atacaksın… Biz izleyenlerden de kimileri gülecek, kimileri özenecek, kimileri ise üzülecek. Demem o ki ailenle, sevdiğinle, eşinle, çoluğunla çocuğunla belki de sırf kendi tercihinden dolayı kendinle güzel ve anlamlı yeni bir yılın olsun. O yüzden bomboş storyler atıp benim ve benim gibi düşünenlerin canını sıkma. Zaten çok eğlenmediğini de biliyoruz. Öyle ya… O kadar da mutlu olunacak bir şey değil ki… Altı üstü yeni yıl lan. Bu kadar çok mutlu oluyorsan bence başka sıkıntılar var demektir. Dedi, dersin.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |