..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




19 Ocak 2021
Çikolatatör  
Ahmet Zeytinci
Bizim mahallenin küçük zibidilerinden Burakcan çok akıllı cin gibi bir bebe... Geçenlerde yolda rastladım. Ne var ne yok dedim. İyiyim sağ ol Ahmet Amca, sen nasılsın? ''Epeydir görünmüyordun, yeni yeni icatların da var mı bu sıralar?'' Hemen cevap verdi kerata... ''Olmaz mı Ahmet Amca olmaz mı?'' Nedir, ne değildir derken ağzında ki baklayı çıkarttı... Baklayı da hiç sevmem ama bakalım nasıl bir bakla çıkartmış...


:IAJ:


- Söyle bakalım nelerle uğraşıyorsun?

- Çikolata makinesi yapacağım Ahmet Amca.

- Nasıl ya fabrika mı kuracaksın bu yaşta çikolata fabrikası filan?

- Yok, yok Ahmet Amca öyle değil bu çikolata makinesi.

- Nasıl, anlat da bizde anlayalım.

- Benimki annelerin gizlediği çikolata ve şekerlemeleri bulma makinesi...

- Hadi ya!

- Bir nevi çikolata detektörü gibi bir şey. Çikolatatör yani...

- Ooooo! Adını bile koymuşsun şimdiden.

- Koydum koymasına da biraz finans sorunumuz var. Paralı bir ortak bulmam lazım.

- Öyle üç beş kuruş gibi ufak paralar lazımsa ben finansör olayım sana.

- Seni aşar Ahmet Amca biraz.

- Ha çok para diyorsun yani.

- Yaaaaaani....

- Vay uyanık vay seni gidi zibidi, yapacaksın sonrada paralı bir ortak bulup bütün dünyaya harala gürele pazarlayacaksın, afferin ulan. Gözüme saman çöpü gibi girdin şimdi kerata...


İçimden sesli sesli düşünüyorum. Nasıl yapar ki bu aleti bu zibidi? Yoksa işkembeden sallıyor mu? Eli çok yatkın böyle işlere de, bakarsın yapar mı yapar. Karadeniz de bir dolu hemşerim var bir sürü makine icat eden, bu zibidide Giresunluydu galiba, yaparsa da şaşırmam billahi...


- Peki üç beş ay uğraştın da diyelim yaptın, nasıl satacaksın, pazarlayacaksın söyle bakalım da bizlerde öğrenelim.

- Yapalım da aleti, pazarlama işi biraz uğraştırsa da onu da hallederiz Ahmet Amca.

- Nasıl halledersin?

- Face de Twittır da İnstagram da bir dolu arkadaşım var. Eee tabi o arkadaşlarımın da bir dolu arkadaşı var. Şimdilik yeter onlar...

- Seri üretimde yaparım diyorsun.

- Önemli olan ortaya çıkarmak amcacım.

- İyi de annenden babandan nasıl gizleyeceksin bu makineyi?

- Gizlemeyeceğim ki sadece onun bir çikolatatör olduğunu değil de başka bir alet olduğunu söyleyeceğim...

- Mesela ne diyeceksin.

- Saç kurutma olduğunu söylerim, el ısıtma makinesi derim, kulak karıştırma çöplerini temizleyen alet derim, krem sürme aparatı filan derim. Uydururum bir şeyler, ne bileyim ben.

- İyi de gerçeklerinde er ya da geç ortaya çıkmak gibi bir huyu vardır, diyeyim sana.

- Biz o zamana kadar develeri ya da devekuşlarını alır Üsküdar'ı geçeriz.

- Yalnız Üsküdar develer ile devekuşları ile değil de atlarla geçilir...

- Tamam canım develerde deve kuşları da küsmesin bize biz de atlarla geçeriz...


Yine biraz sesli düşüneyim bakayım. Eğer ki bu zibidi, bu aleti, yani Çikolatatörü icat ederse, çikolata ve şekerleme sanayisinde bir devrim gibi olur bu olay. Neden derseniz? Çocuklar bu Çikolatatör yardımı ile annelerin babaların bayram için aldığı ve sakladığı çikolataları bulurlarsa, ne olacak sonrasında? Olacak belli gidip tekrardan pastanelerden marketlerden çikolata alacaklar. Çikolata ve şekerleme satışlarında patlama yaşanacak.


Bir de tersini düşünmekte de fayda var. Haliyle bir şey icat edilirken her olasılığı göz önüne getirmek durumundayız. Çikolatalarının yerleri tespit edilen anneler, ellerine aldıkları süpürge, terlik, maşa, odun gibi aletler ile çocuklarına girişecekler ve yaralanan çocuklarda Çikolatatörü icat eden bu zibidi Burakcan'a rast geldikleri yerde bam güm, harala gürele girişeceklerdir...


Aldım karşıma zibidiyi tekrar...


- Burakcan, evladım gel vaz geç bu işten sen.

- Niye ki Ahmet Amca? Bayramlarda çikolata yemek hakkımız, hakkımızı söke söke alırız. Kahrolsun çikolatalarımıza düşman olanlar.

- İyi de evladım bunun fazlası da zarar zaten. Sivilce yapar, karın ağrısı yapar.

- Deme be Ahmet Amca.

- Dedim bile, dedim bile... Sonra ne olur?

- Ne olur Ahmet Amca?

- Kızlar beğenmez oğlum, sivilceli çocuklardan hiç hoşlanmaz kızlar.

- Vallahi doğru diyorsun. Ben vazgeçeceğim galiba bu işten eninde sonunda...

- Çok şükür. Hah şöyle... Akıllı olun oğlum, akıllı olun.


Nihayet vazgeçirmiştim dil döke döke Burakcanı bu işten. Hem çocuklar kurtulmuştu hem de anne ve babalar...K BB>



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti
Buradan Sesleniyorum
Böyle İdam Görülmedi
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Patlıcan Oturtma
Gece Kuşu
Geel Geel Geel

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Ay Em Ef Biraderler
Karınca Kararınca
Biri Baharat mı Dedi
Çay Kaşıkları
Güzel Bir İnsan Patates Kızartması ve Gazoz
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.