..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Görsel (Resimli Öykü) > Ahmet Zeytinci




9 Nisan 2020
Ay Em Ef Biraderler  
Ahmet Zeytinci
Sayın saygıdeğer pek bir muhterem Ay Em Ef biraderler ile krizden dolayı teşriki mesailerimizi başlatıyoruz hayırlı ve de uğurlu ile birlikte bol sıfırlı ve likiditeli günler dileriz... Adı sanı belli değil işte ülkenin biri tık tık tık diyerek Ay Em Ef Biraderlerin kapısını çalar... Kapı önce açılmaz bir de zile basar, cik cik cik ve cik kuş sesleri duyulduktan sonra kapı açılır... Ay Em Ef biradeler içeride cak cak cak sakız çiğnemektedirler...


:BJJI:
Sayın saygıdeğer pek bir muhterem Ay Em Ef biraderler ile krizden dolayı teşriki mesailerimizi başlatıyoruz hayırlı ve de uğurlu ile birlikte bol sıfırlı ve likiditeli günler dileriz... Adı sanı belli değil işte ülkenin biri tık tık tık diyerek Ay Em Ef Biraderlerin kapısını çalar... Kapı önce açılmaz bir de zile basar, cik cik cik ve cik kuş sesleri duyulduktan sonra kapı açılır... Ay Em Ef biradeler içeride cak cak cak sakız çiğnemektedirler...

- Öhö öhö ve de öhö...

- Buyursunlar efeeeem ne istemiştiniz?

- Ay Em Ef Biraderler bu aralar cep delik cepken delik, hemi de cep de yok metelik hani diyorum ki biraz mangır çıkma yapsanız, bebebelik de sevinse...

- Oluuuur veririz vermesine de faizi de geçiri.... yani ekleriz diyecektik.

- Tamam ekle de fazla da ekleme,

- Ya işte Libor artı 15. 89 filan olur.

- 15.89 u anladık da Libor Mibor ne ayak?

- O da öyle bir ayak işte Liborsuz olmaz.

- Ha anladım biraz, Libor biz de ki Kamber gibi desene?

- Kamber mi?

- Hani biz de Kambersiz düğün olmaz, siz de de Liborsuz faiz olmaz diyorsunuz.

- Anlamadık ya hadi dediğin gibi olsun...

Ay Em Ef Biraderler adeta üçlü bir sacayağı gibidir...

- Hmmm bakalım sizin geçmişinize bir şöyle...

- Bakın bakalım bakın.

- Ödemelerinizi düzenli yapmışsınız.

- Ne güzel değil mi? Şimdilik borcumuz yok da.

- Napcaksınız parayı yahu?

- Çatır çatır yiyeceğiz halkımıza yedireceğiz fabrikaları olan halkımız var bir dolu hem de...

- Yapma yahu siz de herkes fabrikatör demek ki...

- Eh var biraz. En baba fabrikatörümüz de Hulusiyus Kentmenus Baba’dır rahmetli...

- Sonra nasıl geri ödersiniz, ya ödemezseniz, ya kaçarsanız başka bir gezegene, ülke olarak toptan, ne poh yeriz biz?

- Yav ne kaçması hangi gezegende hayat var ki? En yakın ay orada da iki üç aydan fazla durulmuyor. Mars da zaten çok uzak. Jüpiter desen anasının nikahında...

- Canım belli mi olur siz krediyi aldıktan sonra, ödemeye başlamadan belki oralara gidilir de hayat başlar... Elon Mask bu yapar mı yapar zibidi...

- Canım biz toptan kaçarsak siz de peşimizden illaki gelirsiniz ta oralara...

Bin dereden su getirmektedir Ay Em Ef Biraderler...

- Etmeyin eylemeyin de verin şu kredileri...

- Tamam verelim vermesine de

- Eeee daha ne ?

- Gözünüzün üstünde kaşınız varmış.

- Herkesin var bir bizim mi?

- Boy ortalamanız da çok uzun değil.

- Öyledir.

- Kadınlarınızın hepsi 65 yaşın altındaymış.

- Bak onun için bir şey söyleyemem.

- Arabalar hep siz de sağdan gidermiş.

- Gider gider hem de dere tepe düz gider...

- Hem de az gitmişsiniz uz gitmişsiniz dere tepe düz gitmişsiniz, sonrada bir bakmışsınız bir arpa boyu yol gitmişsiniz.

- Eee ne var bunda?

- Çok şey var biz de prensiptir dere tepe düz gidip de sonra bir arpa boyu yol gidenlere kredi hatta miredi bile vermiyoruz.

- Vermezsen verme be, ben de almıyorum işte...

- Verirdik vermesine de arpa boyu yerine buğday ya da yulaf boyu yol gitseydiniz olurdu, olmayacak bir şey değildi...

- Öyle diyorsun yani...

Bu sıralar Ay Em Ef biraderlerin kapısı sürekli çalınmaktadır. O arada bankacı Dünya gelir.

- Selam Dünya sen de bankacısın ne yapalım da kredi musluklarını açalım?

- Boş verin açmayın yahu biraz sürünsünler bu garibanlar fakirler.

- Öyle diyorsun yani.

- Öyle sürünsünler de benim de sizin de kıymetinizi anlasınlar.

- Anlarlar mı?

- Bunların bir Kızılderili mi ne yaşayan ataları varmış.

- Vaaaar var olmaya eeee!

- Ne demişler ki onlar?

- "Son ırmak kuruduğunda son ağaç yok olduğunda son balık öldüğünde beyaz adam paranın yenmeyen bir şey olduğunu anlayacak" Aynen böyle söylemişler...

- Ulan o zaman biz de batarız bütün insanlıkta...

- Ara ki bulasın o zaman hem parayı, hem de faiz ile para vereceğin insanı...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın görsel (resimli öykü) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Gece Kuşu
Sam Amca Hayırsız Yeğenine Neden Yahu Diyemiyor
Kitaplarımı Ararken
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Böyle İdam Görülmedi
Patlıcan Oturtma
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.