..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Toplumcu > Ahmet Zeytinci




14 Şubat 2022
Biri Baharat mı Dedi  
Ahmet Zeytinci
Kara bibersiz ve pul bibersiz yemek mi; aman Allah etmesin. Kara biberde aslında kara değil ama, işte öyle koymuşlar adını, biraz hakiye kaçan bir rengi var. Pul biberin içinde de pul yok zaten. Ona kırmızı biberde derler, bir normali var bir de acısı var, sonrada isot diye acının katmerlisi var. Yandım Allah çektiren cinsinden...


:IBI:
Sizi bilmem, ama ben her türlü baharata bayılırım. Hatta bayılmakla da kalmam, her yemekte bolca serperim nimetlerin üzerine:.. Son zamlardan sonra fiyatları da bayağı artmış aslında, el yakıyor desem, yine de vazgeçmek zor...

Kara bibersiz ve pul bibersiz yemek mi; aman Allah etmesin. Kara biberde aslında kara değil ama, işte öyle koymuşlar adını, biraz hakiye kaçan bir rengi var. Pul biberin içinde de pul yok zaten. Ona kırmızı biberde derler, bir normali var bir de acısı var, sonrada isot diye acının katmerlisi var. Yandım Allah çektiren cinsinden...

Baharat Kutumuz var mutfakta, ama her ne hikmetse hanım üstüne yazmıyor, defalarca söylememe rağmen yazmıyor. Artık rengine bakarak ya da kapağını açıp koklayarak sen bulacaksın. Baharat Kutumuzda çok janjanlı, yani baharat kutuları arasında bir yarışma yapılsa dünya üzerinde kesin ilk üçe girer, onu da geçtim açık ara birinci olur...

Bazen karabiber dökesim gelir yemeklerin üstüne, çorbanın üstüne, dökerim de, sonra bir bakarım benzer renkte olan kimyonu boca etmişim. Ayıkla pirincin taşını bakalım. Sumak dökecek olurum soğan biraderin sarımsak biraderin üstüne, bir de bakmışım isot gelmiş oturmuş habersizce... Hanıma sitem ederim bolca ’’Hanım şunların üstüne bir yazmadın gitti, neyin ne olduğunu derim.’’ O da kokla aşkitom kokla der, ’’Aşkitom haliyle ben oluyorum’’ beni oturtur yerime...

Hayır, alacağım kalemi elime, tek tek koklaya koklaya, yoklaya yoklaya, hepsinin ismini yazacağım. Yapacağım bunu bir gün, ama hangi gün? İşte onu ben de bilemiyorum. Bekleyin beni, bekleyin baharatlarım, yakında isim babanız geliyor...

Geçenlerde, apartmanın zibidileri bir şaka yaptılar bana... Bir yerden çiçek kopartmışlar, bahçede sessizce oynuyorlar, yanlarından geçerken ’’Ahmet Amca bizim burnumuz tam koku almıyor küçüğüz şunu bir koklasana dediler.’’ ben de aldım kokladım. Sonrasında bir aksırık bir tıksırık. Meğer ki çiçeğin üstüne karabiber serpmişler zibidiler... Durmadan aksırıp tıksırdım, onlarda gülmekten yerlere yatıyorlar... Canları sağ olsun severim kerataları... Hep beraber güldük...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumcu kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Çay Kaşıkları
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor
Enflasyonun Düşmesi Bana Hiç Yaramadı

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti
Buradan Sesleniyorum
Böyle İdam Görülmedi
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Patlıcan Oturtma
Gece Kuşu
Geel Geel Geel

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.