..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Alp Şahin




28 Ekim 2020
Cumhuriyet Kadındır  
Alp Şahin
Yarın 29 Ekim... Atatürk ve Türk bayrağı fotoğrafları eşliğinde ''Cumhuriyeti yarın ilan edeceğiz'' gibi sözler şimdiden sosyal medyaya koyulmaya başlandı bile... Koyulsun tabi, kutlansın Cumhuriyet!


:ACAJ:
Yarın 29 Ekim... Atatürk ve Türk bayrağı fotoğrafları eşliğinde ''Cumhuriyeti yarın ilan edeceğiz'' gibi sözler şimdiden sosyal medyaya koyulmaya başlandı bile... Koyulsun tabi, kutlansın Cumhuriyet!

Fakat ne yalan söyleyeyim bu kutlamalar, bana zorla devam ettirilen bir birliktelik gibi geliyor. Vardır senin çevrende de... Yok deme! Adam; 365 günün 360 günü eşinin yüzüne bakmaz, son 5 gün özel gün diye iki çiçek alır, bir yemeğe götürür, herkes görsün diye fotoğrafları paylaşır, pişkin pişkin altına da not düşer. Ben aşkımı seviyorum...

Cumhuriyet kutlamaları da aynen bu şekilde... Bugüne özel havai fişekler patlatılır, davetiyeler verilir, iki İzmir Marşı biraz da Onuncu Yıl Marşı bağıra bağıra okundu mu tamamdır! Artık cumhuriyetçisindir, her şey de yolundadır. Değildir arkadaş, değildir...

Kadın da cumhuriyet de candır. Canlıdır. Enerjidir. İlgiye, bakıma, sevgiye, şevkate, saygıya, gelişime ve fedakarlığa ihtiyacı vardır. Cumhuriyet'ten bahsediyoruz, cumhuriyettten! Gücün, özgürlüğün, yasanın hatta hayatların belirli bir zümrenin elinde değil de halkın elinde olmasından bahsediyoruz.

Cumhuriyet nefes alma özgürlüğüdür. Nasıl sadece bir güne sığdırılabilir ki? Cumhuriyetsizliği gerçek anlamda yaşamadığımız ve bilmediğimiz için anlamıyoruz. Cumhuriyet; Mustafa Kemal Atatürk ve onun gibi insanlığı düşünen yol arkadaşlarına teşekkür de edilip her gün kutlanmalıdır. Bağıra çağıra değil belki... Biliyorum seviyoruz ama abartıya gerek yok... Sadece hatırlamalı, hatırlatmalı, cumhuriyetin ne olduğu hakkında iki sohbet, belki sıradan bir günde bu özel gün hakkında paylaşım yapılmalı... Hani bir akşam gelirsin, eşin kapıyı açar ve elinde tek bir gül olur ya... Nasıl da mutlu eder onu... Böyle olmalı, azar dozlarda cumhuriyeti gerçek anlamda anlamalı, benimsemeliyiz.

Tıpkı birlikteliklerimizde olduğu gibi cumhuriyet için gerçek anlamda bir şeyler katar ve onu yeşertmek için mücadele edersek, emin olun sadece kendi yaşamımız değil, çevremiz de bundan etkilenecektir. Cumhuriyet'in ne olduğunu ve nasıl kazanıldığını bilen nesil; kendi hayatını, çevresini hatta bir ülkenin çehresini buna göre şekillendirecektir. Klasik olacak ama Yaşasın Cumhuriyet!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Liderlik
Neden Muharrem İnce?
Emrah Serbes'e...
Bir Başka Reis
Ahmet Necdet Sezer
Yazık
Akp Kurtarılmadan Türkiye Kurtarılmaz
Olmadı Be Ümit Özdağ
Şehit Kanı
Zaman

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
O Osmanlı Subayı
Kopuk Kopuk
Şeytan ile Rabb
Timur
Şehzade
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.