Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
İfadesiz fakat az biraz korkak Biraz da korkutulmuş dünya tarafından Bir adam yürüyordu sokakta Sağ elini sağ cebine atmış Sol eliyle gündüzden bir parça güneşten bir parça ışıldağı Hışımla, kendini bilmezce Ayağını yorganının ucundan bilerek ve isteyerek taşırmışça Sallıyordu Işıldak ve gece belki onundu Belki de ışıldak ve adam Gece gece sokağa düşmüş Geceyi arıyordu Belki de adam ve gece ışıldaktaydı Sürüm sürüm parlıyordu Bu konuda her insan bilgisizdir Bilseler dahi kimse şahit yazdırmaz Boşuna uğraştırmaz kendini Dünya ile. Adam iyice bir yürüdü de Allahtan! Defoldu gitti sokağımızdan! Aklımı kurcalarken bozacak sanmıştım Gece çaresizce Memeye doymamış pembe yüzlü bebek gibi Avcumun içine düştüğünde ise anladım, Aklımı şaşırmışım Ben şimdi Geçmişte burda olan korkak Korkak ve korkutulmuş olan adamın Elindeki ışıldağın Nasihat vermez kısa hatırasıyla Ben şimdi Avcumun içinde, zırıldanıp duran geceyle Ben şimdi, pas tutmaz bıçağını sahnesinden indirmek için beni Bana saplayan gündüzle Kendimi, Nasıl aldayacağım? Ben şimdi Belki biraz ucundan belki az biraz kıyısından Yakınından, uzağından ne bilinir? Hayatı nasıl tutacağım? Belki de can evinin salonundaki sofrasından Bir yeni gece çıkartmak için sokağa Gündüzün yolunu kesip Haracına dadanacağım. Korkarım ki... Korkarım ki gülümseyerek de olsa Eski sökük kıyafetlerimle Çok önceden solmuş çürük çiçeklerin arasında Ölümden az zaman ötede ve az zaman sonra, bulunacağım. Korkmayın. Ben elimdeki bu kazığı Mosmor kaplı trenlerin en önündeki trene Binmeden hemen önce Gündüze atacağım. Günaydın kibirli güneş, çokbilmiş toprak Günaydın yemişine göz diktiğim komşu ağacım Asfaltsız sokak, elektrik direkleri ve daha nice renkli daha nice parlak daha nice neşeli darağaçlarım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ekrem Naif Tek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |