..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




21 Mayıs 2020
Dolares Yengenin Bütçesi Sarsılıyormuş  
Ahmet Zeytinci
Mali durumun iyi değilmiş, Sam Amcanın da Trampa Dayının da bütçesi bayağı sarsılıyormuş. Bu sıralar seni fazla pohpohlayamıyorlarmış... Durmadan dolar basıyorlarmış... Uygunsuz durumda fazla basılma hemi Dolaresciğim... Sonra gazetelerin ikinci ve üçüncü sayfalarında boy boy fotoğrafların çıkar bir an da...


:GEB:
Çok da üzüldüm be Dolaresciğim, diyemeyeceğim sana. Beter ol, beter ol ki sen de dünyanın o mazlum, gariban milletleri ile bir daha uğraşama hemi... Amcan Sam ve sevgili dayın Trampa ortalığı toparlamaya zararları azaltmaya çalışıyorlarmış... Bundan sonra işin zor, diyeyim sana Dolares...

Mali durumun iyi değilmiş, Sam Amcanın da Trampa Dayının da bütçesi bayağı sarsılıyormuş. Bu sıralar seni fazla pohpohlayamıyorlarmış... Durmadan dolar basıyorlarmış... Uygunsuz durumda fazla basılma hemi Dolaresciğim... Sonra gazetelerin ikinci ve üçüncü sayfalarında boy boy fotoğrafların çıkar bir an da...

O ruhunu köleleştirip de kendine hizmetkar yapmaya çalıştığın mazlum milletlerin insanları durmadan sana sövüp sayıyorlar... Azıcık kulakların çınlıyordur herhalde Dolaresciğim... Çok merak ediyorum, dünyanın gitmediğin yeri, cebine girmediğin adam var mı acaba? Kimi zamanda kulakların çınlamanın ötesine geçip de Çin liyor mu, çok merak ediyorum?

Ha bir de şu var bütçeye değil, hatçeye ve neticeye de bakacak olursak o zaman yandığının resmidir Dolares Yengeciğim... Trampa Dayın koronadan dolayı da büyük sıkıntıda imiş... Çok da üzüldük gerçekten diyemeyeceğim, hatta zil takıp oynayasım bile geldi... Belki biz göbek atarken Sam Amcan ile Trampa Dayın da eşlik ederler...

Artık şu rengini de bir değiştirsen, yeşilden kırmızıya mı geçsen diyorum. Döktüğün mazlumların kanı zaten rengin yeşilde olsa ruhunu azıcık kırmızılaştırmıştır... Sen ya da çekik gözlü cenabetler virüsü dünyaya yayıp sonrada aşı satacaktınız, ama olmadı galiba, ellerinizde patladı yaptıklarınız. Ne önemi var sizin için beş on insanın ya da beş on bin veya beş on milyon insanın ölmesi, hiç bir zaman rakamları kafaya takmadınız ki... Yanlışsam, yanlış de...

Bütçenin sarsılmaması için sağlam durman lazım Dolaresciğim. Sağlam duramıyorsan seni birilerinin sıkı sıkı tutması lazım diyeyim sana... Öyle çok har vurup harman savurma paracıkları. Yok illa yine dünyanın her yerinde para harcayıp da milletlerin anasını ağlatacağım diyorsan, sen bilirsin? Milletler de artık kış uykusundan uyanıyorlar... Üzerlerinde ki ölü topraklarını silkinip atan çok ülke var bilesin ki...

Aslında ayağını yorganına göre uzatsan Dolaresciğim, ne sen sıkıntı çekeceksin, ne de mazlum milletler, senin yüzünden sıkıntı çekecek... Özüne dön be Dolares Ablacığım... Her ne kadar sen her şeye rağmen özüme döneceğim bundan sonra desende, senin yine de sözüne pek de bir güvenesim gelmiyor içimden...

Aldığımız duyumlara göre kankan Yuro Biraderinin de durumu pek iyi değilmiş. Senin kadar olmasa da onlarda zaman zaman mazlum milletler ile uğraşıyorlar... Ne diyeyim Allah en kısa zamanda ikinizin de müstahakkını versin. Verir mi verir. Allah’ın işine karışılmaz...

Trampa Dayın koronadan dolayı biraz şartları gevşetecekmiş diyorlar... Sam Amcanı da ikna edebilirse, herkes sokaklara salacakmış kendini... Seni çok kullanırlar bak Dolaresciğim bu Sam Amcanın evlatları, kendini bu kadar kullandırma da biz mazlum milletleri de bu kadar kıllandırma. Bu sıralar bizim memlekette de boyun bir uzuyor bir kısalıyor, hayır süt müt de içmiyorsun ama, bu boyun da niye bu kadar uzuyor, onu da anlayamadım... Aslan gibi Atatürklü, Yunus Emreli Türk İşi Lira beyimiz var. Allah eksikliğini göstermesin deyip noktayı koyalım...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti
Buradan Sesleniyorum
Böyle İdam Görülmedi
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Patlıcan Oturtma
Gece Kuşu
Geel Geel Geel

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Ay Em Ef Biraderler
Karınca Kararınca
Biri Baharat mı Dedi
Çay Kaşıkları
Güzel Bir İnsan Patates Kızartması ve Gazoz
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.