..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilge kişi her şeye şaşan kişidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




18 Aralık 2019
Dolares Yengenin Ayakları Kokuyor  
Ahmet Zeytinci
Bu Dolares Yengenin bir büyük kusuru var. ''Hadi canım Dolares Yengenin ne kusuru olabilir ki?'' dediğinizi duyar gibi oluyorum. Şimdi söyleyince siz de şaşıracaksınız. Bu Dolares Yengenin ayakları çok kötü kokuyor. Hem de öyle böyle değil. Dolaştığı denizaşırı ülkelere de gittiği zaman, o ülkede ki herkes Dolares Yengenin ayaklarının koktuğunu hemen anlıyor, anlaşılmayacak gibi de değil ki kardeşim...


:IBE:
Bu bizim meşhur Dolares yengeyi hepiniz tanıyorsunuz. Dayısı var hani Trampa, Sam Amcası var bir de... Bu Sam Amcası ile Trampa Dayısı da Dolores Yengeyi çok seveler... Onun sevgisini yüreklerinin ortasında taşırlar, hatta bazen de cüzdanlarında taşırlar, Dolores Yengelerinin yeşil yeşil renkli fotoğraflarını... Dolores Yenge de onlara hiç kayıtsız kalmaz... Dünyayı dolaşır dolaşır, bir de ülkeleri birbirine dolaştırır, sonra yine gelir kürkçü dükkanına yerine oturur...

Bu Dolares Yengenin bir büyük kusuru var. ''Hadi canım Dolares Yengenin ne kusuru olabilir ki?'' dediğinizi duyar gibi oluyorum. Şimdi söyleyince siz de şaşıracaksınız. Bu Dolares Yengenin ayakları çok kötü kokuyor. Hem de öyle böyle değil. Dolaştığı denizaşırı ülkelere de gittiği zaman, o ülkede ki herkes Dolares Yengenin ayaklarının koktuğunu hemen anlıyor, anlaşılmayacak gibi de değil ki kardeşim...

Dolares Yenge ile artık üç beş senedir kimseler muhatap olmak istemiyor, bu ayak kokuları yüzünden. Kimin yanına gitse herkes ona, Dolares Yengeye aynı cümleyi kuruyor. ''Bırak bu ayakları Dolares Yenge koktu bu ayaklar koktu.'' diyor ve hemen yanından göndermeye bakıyor. Gitmezse de sövüp sayıyor yedi sülalesine, Sam Amcasına, Trampa Dayısına bile...



Peki Dolares Yenge bu durumlara aldırıyor mu? Bazen aldırıyor, bazen aldırmıyor, morali bozuluyor bazı zamanlarda, morali bozulunca da, sağa sola her tarafa saldırıyor. Ülkelerin altını üstüne getirmeye çalışıyor. Ülkelerde Dolares Yenge yerine kendi milli yengelerine yönelip onlara sahip çıkıp, kendi yengelerini ihya etmeye çalışıyorlar...

Dolares Yengenin ayaklarının kokmaması için ne yapılmalı diye, bir çok ülkede açık oturumlar ve toplantılar yapılmakta olup, çeşitli önlemler düşünülmektedir. Bazı ülkelerde Dolares Yengenin ayaklarının kokmaması için ayak kokusu kullanması tavsiye edilmekte ve bunun Dolares Yengeye nasıl söyleneceği tartışılıp durmaktadır. Bazı ülkelerde de Dolares Yengenin ayak kokusunu duymak istemiyorsak eğer, Dolares Yenge ile hiç muhatap olamamak tanışmamak ve onu ağırlamak için hiç bir şey yapmamak, hepimizin faydasınadır şeklinde görüşler öne çıkmıştır...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti
Buradan Sesleniyorum
Böyle İdam Görülmedi
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Patlıcan Oturtma
Gece Kuşu
Geel Geel Geel

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Ay Em Ef Biraderler
Karınca Kararınca
Biri Baharat mı Dedi
Çay Kaşıkları
Güzel Bir İnsan Patates Kızartması ve Gazoz
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.