..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Hakan Yozcu




23 Mayıs 2019
Kıbrıs’ta Osmanlı Öncesi Türk İzleri  
Hakan Yozcu
Sempozyumun açılış konuşmasını Yrd Do. Dr Zeki Akçam yaptı. Akçam konuşmasında: " Düzenledikleri sempozyumun amacının Kıbrıs’ta, Osmanlı Dönemi’nden önce Türk varlığının olup olmadığını tartışmak, gerek sivil, gerekse askeri bakımından adada Türk varlığından söz edilip edilmeyeceğini konuşmak” olduğunu söyledi.


:GIH:

Kıbrıs Sosyal Bilimler Üniversitesi (KISBÜ) KAM ve Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Bölümü, Kıbrıs’ta Osmanlı Öncesi Türk İzleri adlı bir sempozyum düzenledi.
Sempozyum 13-15 Mayıs 2019 tarihlerinde gerçekleşti.
Sempozyum açılışında, KKTC Yükseköğretimi Planlama, Denetleme, Akredistasyon ve Koordinasyon Kurulu (YÖDAK) Başkanı Prof. Dr. Akile Büke, YÖDAK Yönetim Kurulu üyesi Prof. Dr. Hasret Balcıoğlu ile eski YÖDAK Üyesi Prof. Dr. Umay Türkeş ve KISBÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Tümer katıldı.
     Sempozyumun açılış konuşmasını Yrd Do. Dr Zeki Akçam yaptı. Akçam konuşmasında: " Düzenledikleri sempozyumun amacının Kıbrıs’ta, Osmanlı Dönemi’nden önce Türk varlığının olup olmadığını tartışmak, gerek sivil, gerekse askeri bakımından adada Türk varlığından söz edilip edilmeyeceğini konuşmak” olduğunu söyledi.
     Akçam: “ Bilindiği üzere Kıbrıs'ın, tarih öncesi ve ortaçağ dönemlerine ait bilgiler genellikle objektif olarak değerlendirilememiş hatta bu dönemlerde adada yerleşik bir Türk varlığının olabileceği konusuna ihtimal dahi verilmemiştir ya da biz öyle biliyorduk. Bu sempozyum çalışmalarına başladıktan sonra gördük ki bu konu ile ilgili olarak gerek yerli gerekse yabancı kaynaklarda aslında bu konuya değinilmiştir. Bu da bize, içinde bulunduğumuz XXI. yüzyılda Türklere ve Türk-İslâm sahasına ait, tarih, kültür, edebiyat, arkeoloji, antropoloji ve daha birçok alanın ve bu alana ait verilerin yeniden değerlendirilmeye başlanması gerektiğini bir kez daha ortaya koymuştur" dedi.
     Yrd Doç Dr Akçam, Kıbrıs’ın tarih öncesine ait bilgilerin objektif olarak değerlendirilemediğini, bu dönemlerde adada artan veya azalan Türk varlığının olabileceği düşünülmemiştir dedi.
Yrd Doç Dr Zeki Akçam: “1990 yılında Türk dünyası ile olan ilişkiler artmış ve son 28 yıl içerisinde birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmaların başında arkeoloji, tarih, edebiyat, dil ve kültür birinci sırayı almaktadır. Türklerin yazıyı icadı, Proto-Türkler, Türklere ait yazılı eserler, çeşitli kurganlar vb. konularda yapılan çalışmalar Türk kültürünü ve tarihini yeniden değerlendirmemiz gerektiğini ortaya koymuştur" dedi.
Zeki Akçam, sempozyumda konuşmacıları çağrılı konuşmacı olduğunu, hepsinin bildiri sunacağını belirtti. Hollanda’dan 1 bildiri, Türkiye’den 7 bildiri, KKTC’den de 3 bildiri sunulduğunu söyledi. Bilim kurulu dışında uzmanlara da baş vurduklarını söyleyen Akçam, “Tarafımızdan Kıbrıs'ta okunamayan Minos yazıtlarını değerlendirmesi istenmiş ve elimizdeki malzemeler kendisine gönderilmiştir. Bilim kurulu üyelerimizin tüm cevaplanmasını istedikleri hususlar araştırmacıya iletilmiş ve bu hususlar cevaplandıktan sonra bildiri kabul edilmiştir.” dedi…
     Yrd Doç Dr Zeki Akçam, "Sempozyumda Kıbrıs, Kıbrıs Türk tarihi ile Türk-İslam Tarihinin ilmî veriler ışığında değiştiğine şahit olacaksınız. Bilindiği üzere üniversitemiz Kıbrıs'ta Sosyal Bilimler alanında öncü bir üniversite olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Nitekim 1571'den günümüze kadar yeni bir Kıbrıs Türk Edebiyat tarihi yazılmaktadır. Proje artık basım aşamasına gelmiştir.
Arap-İslam akınları, Adalarda Türk-İslam kültürü, İngiliz Sömürge dönemi gibi birçok konu hakkında sempozyum ve çalıştaylar düzenlenerek tabir yerinde ise XI. Yüzyıl sosyal bilimlerine ait problemlerin yeni okuma denemeleri yapılmaktadır. Bu sempozyumdan sonra Kıbrıs ve Kıbrıs ile ilgili yerli ve yabancı çalışmalar tekrar incelenmeli ve bizim bilim insanlarımız tarafından tekrar değerlendirilmelidir.
Antik, ilk çağ, orta çağ ve yakınçağa ait kavram ve terimler sosyal, tarihi, coğrafî, iktisadi ve sosyo-kültürel bağlamları dikkate alınarak yeniden değerlendirilmelidir. Bu fikirden hareketle sempozyum programımızda hem sunum hem gerçek tartışma bölümleri oluşturulmuştur. Sunulan bildirilerin yapılacak olan tartışmalarla daha da gelişeceği inancındayız.” dedi.
     KISBÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Tümer de yaptığı konuşmada: “Üniversitenin sosyal bilimler alanına Kıbrıs'a yeni bir renk ve yeni bir soluk getirdiğini sorgulayan bir üniversite olduklarını      belirtti.”
Daha sonra sempozyum sponsorlarına plaketler verildi. Plaketlerden sonra da oturumlara geçildi. Oturumlar 3 günde yapıldı…
     Sempozyum sonunda alanda yüzey taraması yapıldı.
Sempozyumun tamamı internet ortamında da canlı olarak yayınlandı. Bu da belki bir ilk oluyordu Kuzey Kıbrıs’ta. Başarılı bir sempozyum oldu.
KİSBU Yetkililerini ve özellikle Türkçe Bölümü Başkanı Yrd Doç Dr Zeki Akçam’ı yaptığı özverili ve coşkulu çalışmalarından dolayı kutluyorum. Çünkü kültürümüze çok şeyler kazandırıyorlar…

Hakan Yozcu
Hakikat Gazetesi
Lefkoşa KKTC



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
Beşik Gibi Sallandık
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu
Adanalıyık Allah’ın Adamıyık
Ayhan Menteş Hoca’mızın Ardından
öğretmene Verilen Değer Her Şeye Değer
Hatay Gezisi
3. Dünya Savaşı mı?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi
"Bitemeyen Proje" Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.