..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilmek kadar kuşku duymaktan da zevk alıyorum. -Dante
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Dilbilim > Ahmet Zeytinci




20 Mayıs 2019
Hani Müslümanlık Ortak Paydamızdı  
Ahmet Zeytinci
Seksenli yıllarda iki büyük Müslüman Ülke, İran ve Irak birbirleri ile yedi sekiz sene süren savaşlar yaptılar. Irak Devleti Sünni Mezhep'den İran Devleti ise Şia Mezhebi doğrultusunda İslam Dinine yorum getiriyorlardı... Hangi tarafta ölenler şehit olacaktı acaba, bilemedik? Bu savaşta haliyle süper güçlerin silahlarının sahada denenmesine yol açtı. Müslümanlar birbirlerini kırdılar geçirdiler... Kazanan süper güçler, kaybeden Müslümanlar... Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?


:AGCJ:
Dünya ve özellikle de Orta Doğu büyük karmaşa ve savaş içinde... Savaşanlar da büyük çoğunlukla Müslüman Ülkeler... Müslüman ülkelerin birbiri ile kavgaya savaşa tutuşmasının kendilerine hiç bir faydası olmadığı gibi, bu fayda dünyanın en büyük silah şirketlerini bünyesinde barındıran Yahudi ve Hristiyan Devletlerine yarar, unutmayalım. Gaza gelmeyin ey Müslüman Ülkeler ve onların başlarında bulunan liderleri... Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?



Seksenli yıllarda iki büyük Müslüman Ülke, İran ve Irak birbirleri ile yedi sekiz sene süren savaşlar yaptılar. Irak Devleti Sünni Mezhep'den İran Devleti ise Şia Mezhebi doğrultusunda İslam Dinine yorum getiriyorlardı... Hangi tarafta ölenler şehit olacaktı acaba, bilemedik? Bu savaşta haliyle süper güçlerin silahlarının sahada denenmesine yol açtı. Müslümanlar birbirlerini kırdılar geçirdiler... Kazanan süper güçler, kaybeden Müslümanlar... Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?



Cami ve Mescit ortak ibadet alanlarımız. Hangi mezhepten olursa olsun bütün Müslümanlar istedikleri zaman cemaat ile istedikleri zaman tek tek bireysel olarak namaz kılarlar. Yok birisi elini başka türlü bağlamış, öbürü başka türlü bağlamış, olsun ne fark eder Kıble aynı Kıble değil mi? Orası Alevi Camisi, burası Sünni Camisi, Yok şurası Şafi Camisi diye bir ayırım olur mu? Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?



Kur'an aynı Kur'an hepimiz okuyoruz, elimizden geldiğince... Sünnetullah, peygamberin sünneti hepimiz uymaya çalışıyoruz, her ne kadar bazıları kabul etmek istemese de... O zaman bu füzeler müzeler fütursuzca niye birbirlerine gönderiliyor. Bu Orta Doğu'da acılar ağıtlar hep Arapça, Kürtçe, Acemce de zafer çığlıkları da hep İngilizce mi olmak zorunda? Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?



Afrika'nın fakir Müslüman ülkeleri açlık ile yoksulluk ile boğuşurken bizlerin yediğimiz önümüzde yemediğimiz arkamızda, onların dertleri ile hiç dertlenmiyoruz... Avrupa'dan ithal ettiğimiz yiyecekler ile çatlayıncaya, patlayıncaya, aksırıncaya, tıksırıncaya kadar yiyoruz da o bir deri bir kemik çocukları görünce sadece vah vah deyip geçiyoruz, ruhumuzda mı titremiyor hiç? Nerede kaldı insanlık, Müslümanlık? Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?



Var mı Kıbrıs'ı tanıyan bir İslam Ülkesi? Filistin Davasına destek veren kaç İslam Ülkesi var? Lafta bütün İslam Ülkeleri Amerika'ya karşı da o zenginler tatillerini Miami'de geçirmekten de geri durmuyorlar, kendi halkları fakirlikten kırılırken... Rabbımız ''Altın ve gümüşü biriktirip de Allah yolunda sarf etmeyenlere can yakıcı azabı müjdele.'' demesine rağmen, o Müslüman Ülkelerin başında ki krallar, şahlar her ne iseniz altın biriktirmekten, şatafat içinde gösterişli yaşamaktan geri durmuyorsunuz hiç... Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?



Rabbımız Allah cc. Yüce Kitabımız Kur'anın da ''Allah'a ve Resûl'üne itaat edin ve birbirinizle çekişmeyin. Sonra gevşersiniz ve gücünüz, devletiniz elden gider. Sabırlı olun. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.'' demesine rağmen bir sürü kavga çıkartırsınız mezhepler arasında... Yoksa o Kur'anı hakkı ile okumaz mısınız? Her namazda aynı Fatihayı okuyup da aynı Kıblegâha yönelmiyor muyuz? Hani Müslümanlık ortak paydamızdı?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın dilbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ah Beee
Noktalı Virgül
Virgülün Muhteşemliği

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sam Amcada Bir Şey Değişmez
Eşkıya Ekranada Hükumdar Olmamalı
Pireyi Deve Yapanlar
Şiddeti Körükleyin Bakalım
Bazen Kafayı Yer İnsan
Marsa Bir İki
Bende Seçimin ve Siyasilerin Nabzını Tuttum
Seçim Vaatleri
Holywood Neden Hep Felaket Tellallığı Yapar
Uyku Problemi Olanlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.