Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire |
|
||||||||||
|
Memleketin çivisi çıkmış, kimsenin umurunda değil. Yolsuzluk almış başını yürümüş, kimseler aldırış etmiyor. Çalıştığı yeri dolandıranlar, zimmetine para geçirenler, Hırsızlığı ganimet bilip, haramı hak sayanlar, yaptığı yanlışı doğru bilenler, Her şeye rağmen laf dinlemeyip, burnunun dikine gidenler, Bu memleket nasıl bu hale geldi düşünmeyecek misiniz? Kendinize bir pay biçip doğru yola girmeyecek misiniz? Memleketin çivisi çıkmış, kimse bir şey demiyor. Bozuk düzen her yerde kendini gösteriyor, kimse görmüyor. Küçük çocukları taciz edenler, ufacık kızlara tecavüz edenler, Sokak ortasında hak deyip kadın dövenler, Kendi yaptığını görmeyip başkasına sövenler, Haaa, bir de iyi bir şey yapmış gibi yaptığını övenler, Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyenler ve duyarsız kalıp seyredenler, Bu memleket nasıl bu hale geldi düşünmeyecek misiniz? Kendinize bir pay biçip doğru yola girmeyecek misiniz? Memleketin çivisi çıkmış, herkes seyirci kalıyor. Siyasiler yönetmekten, aciz sadece zam yapıyor. Küstah küstah gülüp sözüm ona tedbir alıyor Vatandaş gariban, vatandaş perişan, derdine dert katıyor, Zenginler, zenginliğini ona katlıyor, elense yapıp öylesine yatıyor. Fakir, fukara ekmek derdinde, işsiz, aşsız yetim kalıyor. Bilmiyorum artık milletin bu vebalini kimler alıyor? Bu memleket nasıl bu hale geldi düşünmeyecek misiniz? Kendinize bir pay biçip doğru yola girmeyecek misiniz? Memleketin çivisi çıkmış, daha dur demeyecek misiniz? Soygunlar, cinayetler artıyor, bir çözüm üretmeyecek misiniz? Hapishane dolmuş taşmış, mahkûmlar iç içe girmiş; hala seyredecek misiniz? Suç oranı artmış, küçük çocuklara kadar düşmüş, Esrar, bonzai, uyuşturucu okullara kadar girmiş. Sizler oturup koltuklarınızda bunlara sessiz kalacak mısınız? Yoksa içinizdeki, eğer kaldıysa, insanlığı dinleyip bir önlem alacak mısınız? Bu memleket nasıl bu hale geldi düşünmeyecek misiniz? Kendinize bir pay biçip doğru yola girmeyecek misiniz? Memleketin çivisi çıkmış, bar, pavyon, kumar el üstünde. Bet ofisler, at yarışları, it yarışları, umut olmuş, herkesin dilinde. Gençler, zora girmeden, havadan para kazanma peşinde. Ahlaklı olmak, güzel, iyi insan olmak, kaldı sadece insanın düşünde. Bunlara bir son vermek, bitirmek inan ki senin elinde. Hüsnüniyetle çalış, doğru ve dürüst ol, kalmasın hayalinde. Çalış ki mutlu olsun, çocukların, annen, baban ve eşin de. Bu memleket nasıl bu hale geldi düşünmeyecek misiniz? Kendinize bir pay biçip doğru yola girmeyecek misiniz? Memleketin çivisi çıkmış, bir el atıp düzeltmeyecek misiniz? Memleketin çivisi çıkmış, siz hala aynı düzen mi gideceksiniz?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |