..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Bensan Çetinkaya




2 Aralık 2018
Çift Kişilik Yatak  
Bensan Çetinkaya
Bir balık sürüsünün peşine takıldı. Ait olabilecek miydi? Almadılar zaten aralarına. Sonra yeniden, derinlerden aynı nefesi duydu. Çırpınıp yüzeye attı kendini. Sarılmak istediği 'nefesi' kollarının arasından dalgalarla geçip gitti.


:ABFG:
Geriye alamayacağı tek şey zamandı. Ağızdan çıkan sözden, çarpıp çıkılan kapıdan bile fena.
Parçaları azalıyordu. Yaşıyla ters orantılı bir durum. Hücrelerinin azalması, cildinin elastikiyetini kaybetmesi, çaktırmadan saçlarının ve kaşlarının seyrelmesi gibi...
Hayatının mucizevi bir şekilde değişeceğine inandığı yaşını beklerken üstüne bir üç yıl daha almıştı. Haritaları rafa kaldırdı. Kaçış planlarını iptal etti. Bitiyordu ağır ağır ve biliyordu bunu. Olmaz dediği her şeyi kabul etmişti. Ne zaman olmuştu, kim imzalatmıştı bu sözleşmeyi. Tüm maddeleri ruhunun ilkelerine aykırıydı. Çok kırık, mikro kırıklarla doluydu kalbi.
Ne zaman bu hale gelmişlerdi. Çift kişilik yatakta iki ayrı kişi olmuşlardı sonunda. Hayat...
Koyu bir kahve gibi sert uyandı o sabah. Yüzmeyi biliyordu, biraz su yutunca anladı. Uçmayı da biliyordu, yüksekten düşerken açılıverdi kanatları. Ölmedi. Bir ağaca kondu. İsteyince yırtıcı bir kuş olabiliyordu. Bütün bunlar olurken saate baktı. Hala uyanıktı. Çift kişilik yatakta 'hala' iki kişiydiler. 'Hala' yalnızdı. Yatak kocaman bir labirente dönüştü. Çıkışı bulamıyordu. Bir nefes daha vardı ona ait olmayan. Yanına doğru gitmeye çalışıyordu, olmuyordu. Yatakta kayboldu. Gözlerini kapatıp güzel şeyler düşünmeyi denedi. Aslında her şey güzeldi de göremeyecek kadar mı kaybolmuştu. Kocaman bir ormana dönüştü yatak. Ormanın derinliklerinden nefesini duyuyordu yine onun. Uzun uzun ağaçlar, sarmaşıklar ve kertenkeleler...Bir baykuş ötüyordu. Koştu. Sis çöküyordu bulamadı onu. Bir ağacın dibinde oturdu nefes nefese. Ter içinde...Orada uyuya kaldı. Uyandığında gün doğmamıştı. Bir yük gemisinin sesini duydu. Uçsuz bir denizde buldu kendini. Yüzgeçleri çıkmıştı. Suya daldı. Hiç bu kadar özgür hissetmiş miydi...Bir balık sürüsünün peşine takıldı. Ait olabilecek miydi? Almadılar zaten aralarına. Sonra yeniden, derinlerden aynı nefesi duydu. Çırpınıp yüzeye attı kendini. Sarılmak istediği 'nefesi' kollarının arasından dalgalarla geçip gitti.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bendim O...
'Mış' Gibi
Ey Ruh!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ağlıyorum
Rüyadan
Mavi Gezegen
İstanbul'a Söyleyeceklerim Var

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çocukluğum [Şiir]


Bensan Çetinkaya kimdir?

Yazarım ben. . . Sadece yazarım. En büyük krizlerde en güçlü ilacımdır kalemim ve kağıdım. Satır aralarında bulurum kendimi. Bir sessiz bir sesli harfin aşkıdır hikayem. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bensan Çetinkaya , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.