..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




30 Temmuz 2018
Faiz Beeey  
Ahmet Zeytinci
Faiz Bey sizden bir ricam olacak naçizane... Ne olur fazla yükselmeyin artık. Mütevazı oldunuz mu hem siz kazanırsınız, hem de ülkemiz... Tüccarım, sanayicim sizden pek bir şikayetçi... Onların gönlünü kazanmanız da ancak sizin alçalmanız ile olacaktır... Alçaldınız diye de kimseler size alçak muamelesi yapmaz inanın buna... Bilakis benim memurumun, benim işçimin, benim köylümün gözünde zirvelere çıkarsınız Faiz Bey...


:IJJ:
Faiz Beeey, bu gün nasılsınız? Ne var ne yok? Hmmm! Hem var, hem de yok diyorsunuz anladım... Yani nabza göre şerbet, kolesterole göre de limonata ya da şekersiz çay... Başka bir deyişle böyle başa böyle tarak, böyle saça böyle firkete diyorsunuz yani... Geçen gün bayağı almış başınızı gitmişsiniz... Siz böyle alıp da başınızı gittiniz mi, benim memurum, benim işçim, benim köylüm, benim ev hanımlarım da, ''Oylum oylum fidan boylum.'' türküsü eşliğinde karşılıklı göbek atıyor...

Faiz bey, ya eskiden siz ne kadar alçak gönüllü idiniz... Hiç başınızı kaldırmazdınız öyle olur olmaz zamanlarda... Son zamanlarda ne oldu size böyle de yükseldiniz... Hayır burcunuzu bir bilsem, yükseleninize göre sizi biraz belki alçalta biliriz de...

Faiz Bey sizden bir ricam olacak naçizane... Ne olur fazla yükselmeyin artık. Mütevazı oldunuz mu hem siz kazanırsınız, hem de ülkemiz... Tüccarım, sanayicim sizden pek bir şikayetçi... Onların gönlünü kazanmanız da ancak sizin alçalmanız ile olacaktır... Alçaldınız diye de kimseler size alçak muamelesi yapmaz inanın buna... Bilakis benim memurumun, benim işçimin, benim köylümün gözünde zirvelere çıkarsınız Faiz Bey...

Faiz Bey, bak sana bey diyorum, gel üzme bizi... Merkez Bankamız da senin ile uğraşmaktan bıktı, biz de bıktık... Sen alçak gönüllü olup da düştün mü, sanayicim de rahat edecek, ev hanımlarım da, ev sahibi olmak isteyenlerde, kredi ile araba almak isteyenlerde... Velhasılı refah dolacak memlekete...

Faiz Baba, Faiz Ana ya da Faiz Birader mi desem sana? Her neysen işte bir düşsen, bu düşük faizinde ne kadar tatlı bir şey olduğunu sen de hemen anlayacaksın... Düşük derken çocuk bekleyen hanımların düşüğü ile karıştırma, faizin düşüğü demek, ülkenin çıkışı ve yükselmesi demek... Faiz cim sen düşük yap, ülkemizde bir sürü güzellikler doğsun...

Faiz'cim, canım ciğerim, datlım, balım, ibibiğim, dombilim, illa sana çelme mi takalım düşmen için, hiç yakışmaz bize... Kaydıraktan kayarak mı düşersin, yoksa seksen katlı gökdelenin tepesinden atlayarak mı düşersin ya da uydumuz Ay'a gidip de oradan mı atlarsın boşluğa, bilemiyorum... Düş yakamızdan artık... Düş yakamızdan da bizler de ülkemiz ve insanlık için güzel düşler görelim...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti
Buradan Sesleniyorum
Böyle İdam Görülmedi
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Patlıcan Oturtma
Gece Kuşu
Geel Geel Geel

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Ay Em Ef Biraderler
Karınca Kararınca
Biri Baharat mı Dedi
Çay Kaşıkları
Güzel Bir İnsan Patates Kızartması ve Gazoz
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.