..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İçtenlik bütün dehanın kaynağıdır." -Boerne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > eylül




28 Temmuz 2018
Adına Ne Dersen...  
eylül
Oysa, bir mucizedir insan olmak. Hediye, lütuf, adına ne dersen.


:IEI:
Her gün, gazetelere göz atmak için, birkaç dakikamı ayırırım. Uzun sürmez. Göz gezdirir, haberleri alırım. İçeriğine dayanamadığımdan uzun sürmez. Bihaber kalmak istemem, her sabahın rutinine ajansları katmak bu yüzden. Oysa.
Bilmemek var. Görmemek ve duymamak var. Farkındayım. Yapamam değil, yapmam. Hayatta olmanın bir sebebi var, hakkı verilmeli... Yaşanmalı.

Bu arada, haberlerin altındaki yorumlara göz atarım. Elbette hepsinin değil; hani insanın damarına dokunanlar olur ya, bazen hançer olup benliğine saplanan, nefesine küfür edenler... işte onların altındaki yorumları okurum. Aklı ve yüreği görmek, "eyvallah" dedirtecek birkaç kelimeyi bulmak ister gibi. Umut etmekten vazgeçmeme totemi yapar gibi. Güzelin, iyinin eksilmediğini görmek için. Ya da, kim bilir, canımı acıtmak için. İçimdeki yaşam sevincini dizginlercesine...
An olur, coşku fışkırır, gün olur pesimizmin dibine vururum. Huzursuz benliğim, ruhumu incitir.

İncinirim.
Söylenmeyip anlayışıma bırakılanlardan. Değişimin prangalanmasından. Bencillikten.
Hırstan ve hırsın başarı için gerekli olduğunun altını çizilmesinden.
Tiksinirim.
İkiyüzlü ilişkilerden. Faydaları bol "dostluklardan". İnsanın sınıflandırılmasından. Israrcı (!) cehaletten. Edebin kıyısından bile geçemeyenlerden. Aklını emanet edenlerden...
Başkalarının aklıyla şirazeleri bozulanlardan...

Oysa, bir mucizedir insan olmak. Hediye, lütuf, adına ne dersen.


(yarım kalan yazı)

eylül



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Araf’ta
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri
İnsanım Ben
Bir Hayat Nasıl Yaşan (Il) Maz
Sonu Gelmeden İnsanlığın
Ruh Hali
Kimi Suçlayacaksın?
Ruhun Yarası
İyilik Daima Kazanır
Otobüs

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hikayeler
Eksik
İnsan
Hayat/zaman
Eksik Olan
Yol Bitene Kadar
Eksik Olan
Sayfa Boş
Prologue
Kendini Nasıl Öldürürsün

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar [Öykü]
Yusuf'un Şarkıları [Öykü]
Gülümseme Çiçeği [Öykü]
Vurgun [Öykü]
Gecenin İçinden Gelen Sesler [Öykü]
Salkım Söğüt Hayat [Öykü]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.