..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > eylül




16 Temmuz 2023
Otobüs  
eylül
Kimi zaman yolculuk bitmesin diler, an gelir ıssız bir kavşakta inmek istersin. Hezeyanların olur, sebepsiz yere mutlu olursun ve bedenin yolculuğu kanıksar. Ondan sonrasında belki umursamazsın.


:EBC:
“Uzun zaman önce umursamamayı deneyip kabullenmeliymişim” , yazıp yazıp sildiğim bir cümle. Sonunda silmeyi bıraktım. Bölünmüş zihnime, başımı sık sık belaya sokan bilincime söylenerek devam etmeyi seçtim. Hayat depresif bir hal almışken kafamın içini çok da fazla kurcalamak iyi bir fikir değil. Fısıldayan altıncı hislerden de bıkmışım... Sonuçta ne olabilir, ne?

Zaman inanılmaz hızlı mı ilerliyor, gezegen mı eskisine göre hızlı dönüyor ya da hepsi sadece kuruntu mu? Neden hiçbir şeye yetişemediğim fikrine kapılır oldum? Bitmeyen bir kabusun içine düşüp, mutlaka binmem gereken otobüsü kaçırma korkusuyla tekrar ve tekrar yüzleşiyorum. Elimi uzatıp kapı kenarına tutunabilmek için durmadan uğraşıyorum. Acaba bu yüzden mi sabahları çok yorgun uyanır oldum. Yükümü saklayacak gücüm kalmadığının da farkına vardıkça o daha da ağırlaşıyor.
Bazen, kolumu bırakıp gidesim gelir, öylesine, fantastik film karesinde olduğu gibi pare pare dağılmayı hayal edip. Tekrar hızlanıp, bir sonraki durakta yakalarım umuduyla, yine otobüsün peşine düşüyorum. Peynir tuzağına doğru koşan bir fare. Nefes nefese vaktimi tüketip uyandığımda, hepsi açıklaması saçma kendisi daha da saçma sapan bir rüyadan ibaret diye, kendimi avutuyorum.

Sabrım tükenmiş olabilir mi? Bu arada, sabır biriktirilir mi ki?
Umursamaktan olmalı. Kararımı vermek üzereyim. Görünürde başka bir sebep yok(ufuktalar sanki). Bekleme sırasını ihlal etmemek, binerken kimsenin ayağına basmamak, koridorda nizami ilerlemek, gerektiğinde yerimden feragat etmek, bunlar hep edeb'i umursamaktan. Otobüs bu, itilir kakılırsın, tam oturacakken yerine bir başkası oturur. Yetmez; ter, parfüm, traş kolonyası, kuruyup buharlaşan amonyak, buram buram soğan sarımsak kokusu ayıp olur diye koyvermeyip tuttuğun kusmuk olur. Yolculuk bitene kadar sabredilir, diğer türlüsü ayıp olur. Bu ne yaa?..

Yolculuk başlarken insanlara rahatsızlık vermeden takındıkları maskeleri geçip gerçek yüzlerini görürüm umuduyla bakıyorum. Kendilerini saklayanlardan uzak durmak ayrı. Bilmece çözer gibi çözemezsin ki insanı. Sorular ve ipuçları gerekli. Tanıman için ya lotus misali kendi rengi ile açar ya da tomurcuk kalır. Bilmediğin bir dilde yazılan kitabı yorumlayamazsın. Şarkı gibi değil, sözlerini anlamasan da müzik duyguyu ele verir. İnsan bu, o izin vermediği sürece çözemezsin. Sonra, kim çözülmek ister? Tamamen şeffaf, ortada bir hayat var mıdır? Kendini saklamadan, sakınmadan, olduğu gibi, korkularıyla, umutlarıyla, sevinciyle, hüznüyle, her şeyiyle "ben buyum" diyen var mı?

Otobüse bindiğimde dışarıdaki manzaraya dalarım. Denize atlar gibi bırakırsın kendini, önce ürperti verir sonrasında çıkmak istemezsin. Gözler hiç bir ayrıntıyı kaçırmak istemez. Yolculuk eden ağaçlar, bulutlar, kuşlar, bahçeli bahçesiz evler, tozlu sokaklar, ruhsuz toplu konutlar... Kaçırılan kareler, yakalanmayan renkler, ıslanmadığın yağmur, hepsi otobüs penceresinin dışında kalır. Uyuklarken arka, ön koltukta oturanların sohbetine uyanırsın. Kimi zaman yolculuk bitmesin diler, an gelir ıssız bir kavşakta inmek istersin. Hezeyanların olur, sebepsiz yere mutlu olursun ve bedenin yolculuğu kanıksar. Ondan sonrasında belki umursamazsın.

Öyle midir acaba? Olabilir mi?

eylül



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Araf’ta
Bir Hayat Nasıl Yaşan (Il) Maz
Sonu Gelmeden İnsanlığın
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri
İnsanım Ben
Ruh Hali
Kimi Suçlayacaksın?
Ruhun Yarası
İyilik Daima Kazanır
Her Şey Bildiğin Gibi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat/zaman
Hikayeler
Eksik Olan
Yol Bitene Kadar
Eksik
Eksik Olan
İnsan
Sayfa Boş
Prologue
Kendini Nasıl Öldürürsün

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar [Öykü]
Yusuf'un Şarkıları [Öykü]
Gülümseme Çiçeği [Öykü]
Vurgun [Öykü]
Gecenin İçinden Gelen Sesler [Öykü]
Salkım Söğüt Hayat [Öykü]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.