..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Ahmet Zeytinci




30 Haziran 2018
Öz Geçmişinizi Zaten Geçmiş Deyip Es Geçmeyin  
Ahmet Zeytinci
CV'ler her zaman doğru, yalansız ve abartısız olmak zorundadır... Olmadığınız, başaramadığınız özellikleri yazarsanız öz geçmişinize, bir gün gelir gerçek anlaşılırsa, mahcup olursunuz mutlaka... İngilizceyi çok iyi, bir İngiliz ile her konuyu konuşacak kadar değilde, lise de öğrendiğiniz kadar biliyorsanız, öz geçmişinize, İngilizceyi iyi derecede biliyorum yazmamalısınız...


:AFED:
İş görüşmelerine gitmiş arkadaşlar bilirler... İngilizcesi CV ''Cv Curriculum Vitae'nin kısaltılmışıdır. Curriculum Latin kökenli bir kelime olup 'Koşu', 'Çerçeve', 'Döngü' anlamına gelir. Vitae ise yine Latince kökenli bir kelime olup 'Hayat' anlamına gelir. Curriculum Vitae ise profesyonel hayatta özgeçmiş anlamında kullanılmaktadır.'' Türkçesi Öz Geçmiş olan hayatınızın bir özetini de yanınızda bulundurursunuz... Niye sorarlar bunu şirketler? Şirket ya da şahıs firmaları sizin geçmişte çalıştığınız iş kolunda, mesleğinizde neler yaptığınızı öğrenmek bilmek isterler. İnsan pazardan kavun karpuz alırken bile eli ile yoklama çekmektedir, işe alacağı bir elemana yoklama çekmesin mi, öğrenmesin mi geçmiş de ne yaptığını?

CV'ler her zaman doğru, yalansız ve abartısız olmak zorundadır... Olmadığınız, başaramadığınız özellikleri yazarsanız öz geçmişinize, bir gün gelir gerçek anlaşılırsa, mahcup olursunuz mutlaka... İngilizceyi çok iyi, bir İngiliz ile her konuyu konuşacak kadar değilde, lise de öğrendiğiniz kadar biliyorsanız, öz geçmişinize, İngilizceyi iyi derecede biliyorum yazmamalısınız...

Çoğu zaman önce yazılı sınava girip, sonrada mülakatta ter dökebilirsiniz bir işe girmek için. Orada da size sorulan sorulara açık yüreklilik ile cevap vermeniz kendi menfaatinize olacaktır... Sadece size sorulan sorulara cevap verip, lafı dolandırmadan cevap vermek kendi yararınızadır...

Güzel yazılmış CV her zaman sizi bir adım öne çıkaracaktır... Bu tip Öz Geçmiş yazılı örnekleri her ne kadar İnternet'de bulunuyorsa da oradan yardım da alsanız, yine de kendinizi en güzel siz anlatırsınız, diğer yabancılara... İşe girmeden önce hiç bir yerde çalışmamış iseniz, bunu da açık yüreklilik ile belirtmelisiniz... Zaten ciddi firmalarda sizden çalışmış iseniz bonservis isteyebilirler...

Öz Geçmiş yani CV yazarken, bunu bilgisayarda ya da daktiloda veya güzel bir el yazısı ile de yazabilirsiniz... Mümkün mertebe yabancı kelimeler kullanmaktan kaçınırsanız, ifadeleriniz daha sağlam ve daha inandırıcı olacaktır... Tüm dünya üzerinde süren ekonomik sıkıntılardan dolayı, iş bulmak her geçen gün zorlaşmaktadır. İş adeta aslanın ağzındadır. Mesleğini iyi bilen, zamanında iyi öğrenen insanların işe girme ve başarılı olma şansları da daha fazladır diğerlerine göre... İş demek helal rızk demektir... Rabbım herkese helalinden rızk versin diyelim...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Denize İyi Davranın
Hayat Bir Kamera Şakası Değil ki Ciddiye Alınmalı
Helal Kazanılan Küçük Paralar Büyük Mutlulukla Yeniyor
Çıkmayacak Var Ya
Deneme Okurken Yazarken Denenenler Denenmeyenler
Gece Beni Seviyor Ben Geceyi
Biz de Böyle Rahatlıyoruz
Zaman Daralıyor İnsan Darlanıyor
Ölümden Korkun Zaten
Orta Doğu Hiç mi Yüzün Gülmeyecek

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alman Emeklileri - Türk Emeklileri
Maraş Dondurmacıları ile Baş Etmenin İncelikleri
Bir Bardak Suda Fırtına Kopartmanın İncelikleri
Dilinizi Eşek Arısı Sokabilir mi
Karıştırma Tekniklerinin İncelenmesi İrdelenmesi Parçapinçik Yapılması
Erken Boş Alma Sorunları
Vergi Yüzsüzlerini Açıklıyorum
Küresel Isırma
Gaziler Günü Kutlu Olsun
Nimet İle Şaka Olmaz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.