..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




29 Mayıs 2018
Kim Nankör  
Ahmet Zeytinci
Kediler sorunlarını tartışmak için bir araya toplanmışlardı... Ortalık miyav miyavvv ve de miyavvv seslerinden geçilmiyordu... Sokak kedileri bir tarafta, ev kedileri bir tarafta, hem ev de hem de sokakta gününü geçiren kediler ise başka bir tarafta toplantının başlamasını bekliyorlardı...


:IBE:
Kediler sorunlarını tartışmak için bir araya toplanmışlardı... Ortalık miyav miyavvv ve de miyavvv seslerinden geçilmiyordu... Sokak kedileri bir tarafta, ev kedileri bir tarafta, hem ev de hem de sokakta gününü geçiren kediler ise başka bir tarafta toplantının başlamasını bekliyorlardı...

Siyam Kedileri, Van Kedileri, Tekir Kediler, başka cinsten başka başka kediler hepsi bir araya gelmişlerdi...

Nihayet Miyav Başı Tırmık kürsüye çıkar... Üç beş kere miyav miyav miyav çektikten sonra konuşmaya başlar...

- Kediler, dostlarım, ev kedileri, sokak kedileri önce hepinizi saygıyla miyavlarım (miyavlarım kedice selamlarım anlamına gelmektedir.)

Bütün kediler de miyavlayarak selamını alırlar Miyavbaşının... Devam eder Miyavbaşı...

- Burada bir konuya acilen açıklık getirmemiz lazım, kedi bacılarım, kedi biraderlerim, bilumum kedi kardeşlerim...

Topluluktan bir kedi lafa dalar...

- Evet evet bizi de çok rahatsız ediyor bu konu senelerdir...
- Biz de onu diyoruz zaten. Bu insanoğlu, kendi nankörlüğünü unutup biz kedilere nankör etiketi yapıştırmıştır yıllardır...

Topluluktan homur homur homurdanmalar ve miyavlamalar artar... Miyavbaşı devam eder...

- Arkadaşlar biz asla nankör değiliz. Zamanında kim bu iftirayı attı ise bizim üstümüze, onu şiddetle esefle kınıyoruz...

Hep bir ağızdan... Sesler gür çıkar...

- Eveeeet kınıyoruuuuz...

Miyavbaşı tekrar sazı ve sözü alır...

- Dostlar, kedi dostları, sadece kınamakla olmaz, bunu tamamen ortadan kaldırmamız lazım. İnsan denen nankör varlık varken ondan bize hiç bir zaman nankörlük kalmaaaaz...

Yine hep bir ağızdan...

- Kalmaaaaaz!

Miyavbaşı konuşacaktır yine. Kediciklerin kulağı ve göz pür dikkat ondadır...

- Kedi kardeşlerim, bize yemek vereni biz hiç bir zaman tırmalamadık. Bizi seveni ısırmadık, bize sıcacık yuva vereni biz de çok sevdik. Ancaaaaak gelip de bizi hırpalayan, horlayan, bize tekme vuranlar da oldu, biz de buna karşı kendimizi savunmak için yeri geldi onları ısırdık yeri geldi tırmaladık. Sorarım şimdi size bu nankörlük mü?

Miyaaaavvvvv miyavvvvlar mırrrrrrrr mırrrr lar havada uçuşur...

Tekrar laf Miyavbaşında dır...

- Pisi Pisiler, gelelim insan denen varlığın nankörlüklerine... İnsan denen bu varlık çoğu zaman kendine yapılan iyiliği de yapanı da unutur. Kendine ekmek verip işinde çalıştıran adamın dükkanını soymaya kalkar. Zamanında borç verdiği adamdan, sıkışıp da borç isteyince, alamaz. Bu insanoğlu dostlarından çoğu zaman kazık yer. Kimi insan da vatanına nankörlük eder, askerine polisine kurşun sıkar, anarşi terör yaratır. Oysa biz kediler hiç teröre, anarşiye bulaşmayız. Nankör insan, ekmek yediği vatanda binaları yakmaya yıkmaya kalkar... Kaçakçılık yapar... Şimdiiiiiii soruyorum size ey kedi kardeşlerimmmmmm, biz mi nankörüz yoksa bu insanoğlu mu?

Kediler hep bir ağızdan miyavvvvv miyavvvvvv diyerek başkanlarının konuşmalarını onayladıklarını belli ederler...

Gruptan bir kedi söz alarak son noktayı koyar...

- Sayın başkan sevgili kedi kardeşlerim. Bunların çoook ünlü milli bir şairleri var hem de Milli Marşlarını yazmış, adı Mehmet Akif Ersoy. O bile tespit etmiş de insanoğlunun nankörlüğünü şöyle demiş. ''Nankördür insanoğlu kimse bilmez fendini kime iyilik yaptıysan ondan koru kendini.'' Zamanında iyilik yaptıklarım aman uzak durun benden, uzak durun...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonra Bir Gün
İtinayla Kahve Falına Bakılmaz
Muz Kabuğu ve Merdiven
Onunla Çok Güzel Günlerimiz Geçti
Buradan Sesleniyorum
Böyle İdam Görülmedi
Nenişti O Bizim Gözümüzde Senelerce
Patlıcan Oturtma
Gece Kuşu
Geel Geel Geel

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İki Gazete
Yedi Paket Birinci
Ay Em Ef Biraderler
Karınca Kararınca
Biri Baharat mı Dedi
Çay Kaşıkları
Güzel Bir İnsan Patates Kızartması ve Gazoz
Ben de Saadet Zinciri Kuruyorum
Limited Şirket Ortağı Bile Değiliz Abi Ne Stratejik Ortağı
Maaşını Soruyorum Söylemiyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.