..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herşeye imgelem karar verir. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Ahmet Zeytinci




5 Mart 2018
Asgari Ücret ile Sıfır Oto Hadeee Burada  
Ahmet Zeytinci
Asgari ücret deyip de geçmeyin sakın küçümseyeyim filanda demeyin. Kocaaa 1603.00 Türk Lirası... İçinde 160 tane onluk, seksen tane yirmilik, yaklaşık üç yüz yirmi tane beşlik, onaltı tane yüzlük para barındırıyor paydalara ayırırsak...


:AJGD:
''Başbakan Yardımcısı Çavuşoğlu: 42 asgari ücretle yeni araç almak mümkün! 2002 yılında 184 lira olan asgari ücretin bugün yüzde 14 oranında artışla bin 603 liraya çıktığını belirten Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu, "O zaman asgari ücretle çalışan bir kişi 90 maaşıyla 1.4 motor gücüne sahip bir sıfır araç alabilirken şimdi 42 maaşıyla sıfır bir araç alabiliyor" dedi.''

Biz safız ya, dünyanın en saf milleti Türk Milleti ya, işkembe-i kübradan sallayın bakalım. Siz de öyle zor filan bir şey mi zannettiniz asgari ücret ile araba almayı? Aman ha aman sakın korkmayın, yeter ki kırk iki ay aldığınız asgari ücreti bir kenara koyun, biriktirin. Bakın işte sizin de bir 1.4 ayağınızı yerden kesecek bir oturgaçlıgötürgeçiniz (ki araba demektir) oluverdi... Bu arada sanırım serum ile beslenmeniz gerekecektir. Yoksa yeyip içip de kendinize beş kuruş harcarsanız arabayı marabayı zor görürsünüz...

Asgari ücret deyip de geçmeyin sakın küçümseyeyim filanda demeyin. Kocaaa 1603.00 Türk Lirası... İçinde 160 tane onluk, seksen tane yirmilik, yaklaşık üç yüz yirmi tane beşlik, onaltı tane yüzlük para barındırıyor paydalara ayırırsak...

Hayır velev ki Türkiye'de ki asgari ücreti az buldunuz, gidin Almanya'ya oradan alın asgari ücreti... Almanya dediğin de nedir ki kuş uçuşu bir iki saatlik yol... Almanyayı beğenmediniz mi geçin oradan Hollanda'ya oradan alın asgari ücreti...

Hem de size bir müjde vereyim şimdiden. Seneye yine arttıracaklar imiş bu asgari ücreti, benden duymuş olmayın da... Biliyor muydunuz? Hadi ya! Demek biliyordunuz da bana niye hemen söylemiyorsunuz? Bir müjde daha vereyim o zaman seneye de dar gelirliler enflasyona ezdirilmek bir yana, enflasyon canavarının ağzından girip burnundan çıkacaklarmış...

Adam karısını almış karşısına bağırıyor ''Bana asgari ücret muamelesi yapma ne demek seninle geçinemiyorum, geçineceksin!'' Bu da ufak bir espri... Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın...

''TÜRK-İŞ Genel Başkanı Ergün Atalay, açıklanan yeni asgari ücretle geçinmenin mümkün olmadığını söyleyerek, "Bu parayla 1 ay geçinsinler bakayım. Geçinebiliyorlarsa bizim itirazımız yok. Geçinilecek bir ücret değil." dedi.'' Şimdi benim kafam karıştı arkadaş. Geçinmeye mi çalışsak bu asgari ücret ile yoksam biriktirip de sıfır araba almaya mı kalksak? İşin esprisini bir tarafa bırakalım. En az beş on seçimdir oy kullanan bir vatandaş olarak diyorum ki bıktık artık bu beylik ''Halkımızı enflasyona ezdirmedik ezdirmeyeceğiz bundan sonra da.'' safsatalarından... Hiç bir hükumet döneminde olmamıştır, tarih kitapları da yazmaz, dar gelirli ve orta direğin enflasyon canavarının kollarında perişan olmadan yaşadığını... Bana inanmıyorsanız açın bakın, inceleyin. Aralık ve ocak aylarında temel tüketim maddelerine gelen zamlar ile ocak ayında çalışanların ve emeklilerin maaşlarına yapılan zamları bir karşılaştırın sonra konuşalım tekrar...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Süper Güçlerin Rekor Denemeleri
Çok da Şeyimizdeydi
Bir Dokunabilseydik Keşke
Nato'nun Beyin Ölümü Gerçekleşir İse Omurilik Soğanı ile İdare Edebilir mi
Sen Ne İşe Yararsın Ey Birleşmiş Milletler
İki Kartal ve Dört Akbaba Beş de Karga Türkiye'ye İade Edilecek
Santimetre Desimetre Fetömetre

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilgisayar Oyunlarının Gerçek Amacı
Biyolojik Çöp Olmayın
Ramazan Kolisi ve Volisi
Kıroloji Biliminin İncelikleri
Karalahana Çorbası Gururumuzdur
Kamera Şakası Şaklabanlıkları
Sizi de Beşikteyeken Kerttiler mi
Sosyal Medya Fenamenleri
Dünyada ki Bütün Karışıklıklar Emperyalizme Yarar
Gerçekleri Tarih Yazar Tarihide

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.