..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Dinler, İnançlar ve Ateizm > Ahmet Zeytinci




29 Ocak 2018
Cennet Bir Tane Eşek Cenneti Diye Ayrı Bir Yer Yok ki  
Ahmet Zeytinci
Argo da toplum tarafından sıkça kullanılan Eşek Cenneti ifadesine bir eleştiri niteliğinde kaleme alınmıştır...


:AEGA:
Biz Müslümanlar ahirete imanımız gereği, cennet ve cehennemin varlığına da yürekten inanmışızdır. Bizim bildiğimiz ahiretin cenneti bir tanedir, dereceleri vardır tabi ki... Firdevs Cenneti, Meva Cenneti, Adn Cenneti bunlardan bir kaçıdır... Hiç duymadık ve hiç de bilmiyoruz Eşek Cenneti diye bir cenneti..


Dünyada eşeklik yapıp da kendilerini cennetlik zannedenler için belki de uydurulmuş bir deyimidir bu Eşek Cenneti ... Araştırdığımız zaman Eşek Cennetinin bir anlamı argo da ahiret, bir anlamı da cezaevi anlamına geliyormuş. Bunu da bilgi olarak aktaralım... Cezaevi anlamına gelen Eşek Cennetinde tahmin edebileceğiniz gibi fitil fitil insanların burnundan gelen bir hayat vardır...


Şimdiki zamanlarda dünya cehenneme dönmüş durumda emperyalistlerin gezegenimize alçakça saldırıları yüzünden... Oysa dünyayı da cennete, yaşanılabilir bir gezegene çevirebilmek çok da zor değildi... Birazcık yüreklerimizde insan sevgisi, aşk, muhabbet olsaydı...


Eşeklik yapıp da insanlara saldıranlar. İnsanlar arasında dil, din, ırk ayrımı yaparak, insanları ötekileştirmeye çalışanlar zaten ahirette bizim istediğimiz arzuladığımız cennete gitmesinler. Eşek Cennetine gidebilirler. Orada görüp görecekleri ise pek de hoşlarına gitmeyecektir haliyle... Rabbımızın eli her zaman inanan insanların üstündedir... Tabi ki eşek cennetine layık olanlar ile Rabbımızın cennetlerine layık olanlar arasında büyük bir uçurum olacaktır...


Mü'minler, Cennette, kendilerine lütfedilen nimetleri kaybetme ve Allah'ın rızasından uzaklaşma korkusu olmaksızın ebediyen kalacaklardır. Cenâb-ı Hak şöyle buyurur:


'Ey ayetlerimize inanan ve Müslüman olan kullarım! Bugün size korku yoktur. Sizler üzülmeyeceksiniz de. Siz ve eşleriniz büyük bir sürurla ve neşeler içinde cennete giriniz! Hizmetkarlar, altın tepsiler ve kadehlerle onlara ikramlarda bulunmak için devamlı etraflarında dönüp dururlar. Orada canlarının istediği, gözlerinin hoşlandığı her şey vardır. Ve kendilerine: «Siz, orada ebedi olarak kalacaksınız, dünyada yaptıklarınıza karşılık size lütfedilen cennet işte budur. Orada sizin için pek çok meyveler vardır, onlardan yiyeceksiniz!»denilir.' (Zuhruf, 68-73)


Hiç bir insanın dünyada yaptıkları yanına kâr kalmayacaktır. Yine yüce kitabımız Kur'an-ı Kerim'in deyimiyle ''Hiç kimseye kıl kadar haksızlık edilmeyecektir.'' O neden ile siz aklınızdan Eşek Cenneti cümlesini çıkartıp kendinize Allah'ın cennetine ulaşmayı hedef olarak koyun. Tabi ki günahlarımız çok, ancak Allah'ın rahmeti bir de Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav'in şefaati var, bunları da aklınızdan çıkartmayın...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın dinler, İnançlar ve ateizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tamam Aaraf'da Bekle de Seninle Cehennem Ödül Durumları Bize Ters
Nedir Bu Nirvana Muhabbeti
Hocalara Yöneltilen Saçma Sorular

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilgisayar Oyunlarının Gerçek Amacı
Biyolojik Çöp Olmayın
Ramazan Kolisi ve Volisi
Kıroloji Biliminin İncelikleri
Karalahana Çorbası Gururumuzdur
Kamera Şakası Şaklabanlıkları
Sizi de Beşikteyeken Kerttiler mi
Sosyal Medya Fenamenleri
Dünyada ki Bütün Karışıklıklar Emperyalizme Yarar
Gerçekleri Tarih Yazar Tarihide

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]
Pazarola [Şiir]
9. 15 Şemsiyesi [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Bir Papatyaya [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.