..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Unutulamayan Dönemler > Osman AKTAŞ




17 Ağustos 2017
Mağdurluk Bilançosu - 3  
Çok Mağdur İngiltere

Osman AKTAŞ


İngilizler, uzun bir süre İrlanda’yla uğraşmışlar. Bir türlü bu insanlara yaptıkları güzellikleri kabullendirememişler. Sonra fak etmişler ki, bu insanların hepsi cadı ve hepsi sihirle uğraşıyor. O halde yapılması gereken de, bu sihirle uğraşan canlıların elebaşlarını yok edip, sihir ve sihirbazlığı ortadan kaldırmak… Bu çaba insanlık tarihi için büyük bir hizmet olacaktır.


:AADA:
İngilizler, uzun bir süre İrlanda’yla uğraşmışlar. Bir türlü bu insanlara yaptıkları güzellikleri kabullendirememişler. Sonra fak etmişler ki, bu insanların hepsi cadı ve hepsi sihirle uğraşıyor. O halde yapılması gereken de, bu sihirle uğraşan canlıların elebaşlarını yok edip, sihir ve sihirbazlığı ortadan kaldırmak… Bu çaba insanlık tarihi için büyük bir hizmet olacaktır.

Önce kendi halkını eğiten bu insanlık hizmetkârı ulus (ya da her ne boksa) İrlanda da iyi bir temizlik yaptıktan sonra artık dünyaya açılıp, bu güzel duygu ve düşüncelerini herkese yayıp faydalanmalarını sağlamaya karar vermişler.

Söylentilere göre Hindistan’dan ipekli kumaş getirip halkını daha güzel ve modern giydirmeyi hedefleyen bu güzide insanlar, yazık ki, Hindistan yerine Amerika denilen bir yer bulmuşlar. Burada yaşayan halkın kendi dinlerin benzeyen bir dinleri olmadığı için bu insanlara tebliğ yapıp, kendi dinlerine çekmeye çalışmışlar. Hepsinin kendi cennetlerine gitmelerini istiyorlarmış. Bu güzide insanlara İspanyollar, Fransızlar, Portekizliler gibi önce denizci ülkeler yardım etmişler. Yerlilerin bir kısmı bu tebliği kabul etmiş, etmeyenler arasında ise, bir ölüm salgını başlamış.

Yerlileri hizaya getiren bu insanlar arasında toprak paylaşımıyla ilgili sorunlar yaşanmaya başlamış. Yerli halka yardıma gönderilen İngilizler önce kendi ülkelerine ihanet etmişler. Amerika diye bir devlet kurarak, kraliyet ailesine mensup olanları yok etmişler. Sonra bununla yetinmeyip, birleşik devlet kurmaya karar vermişler ve birlikte geldikleri İspanyol ve Portekizlilerle bu devleti oluştururken, kabul etmeyenlerle savaş vermeye başlamışlar. Bu arada Avrupa’dan da çeşitli amaçlarla göç devam ediyormuş. Hollandalılar, Avusturyalılar, Macarlar ve dahi diğer ülkelerden gidenler…

Amerika Birleşik Devletleri’yle Meksika kurulmuş sonunda. Güzel şeyler kolay elde edilmiyormuş; kuzey güney savaşları bir hayli zaman almış ve çok insan ölmüş.

Amerika kıtasındaki umudu kırılan İngilizler başka koloniler kurmak için mekân aramaya başlamışlar.

İngiliz tarihçi Stuart Laycock "All the Countries We've Ever Invaded: And the Few Never Got Round To" (İşgal Ettiğimiz Tüm Ülkeler: Ve Hiçbir Zaman Ayak Basamadıklarımız)” adlı kitabındaki iddiasına göre İngilizler yalnızca 22 ülkeye ayak basıp, yardım edememişlerdir. Bu ülkeler; Andora, Belarus, Bolivya, Burundi, Orta Afrika Cumhuriyeti, Çad, Demokratik Kongo Cumhuriyeti, Guatemala, Fildişi Sahili, Kırgızistan, Liechtenstein, Lüksemburg, Mali, Marshall Adaları, Monako, Moğolistan, Paraguay, İsveç, Tacikistan, Özbekistan, Vatikan ve Sao Tome Adaları.

Kendi bulundukları yerin kuş uçuşu 9623 kilometre uzağındaki Hong Kong’a yardım götürmeleri, yine kuş uçuşu 7495 kilometre uzağındaki Hindistan’a yardım götürmeleri. Ve oralarda yaşadıkları mağduriyetler…

Bu samimi ve insanlık örneği devlet mağduriyet yaşayacağını bile bile hizmet götürmek için gösterdiği çaba ile gönüllere taht kurmuştur(!)

21 Ağustos 17
Gölcük



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın unutulamayan dönemler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kanlı Temmuz
Kanlı Temmuz
17 Eylül ve Ülke Kaderini Değiştiren İdamlar
Günortasındaki Karanlık
Hrant Dink'i Anarken
Mağdurluk Bilançosu - 2
Oy Madımak
Eylüllenmek
30 Ağustos Zafer Bayramı
Bir Ülke Ki, Hırlı Hırsız Karışmış

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
10 Kasım
Sefiller ve Sefilliğe Kefiller
İslam ve Rejim
Millet Olmak İçin Toplumsal Değerler
İrade ve Kudret
Çağın Ütopyası
Bu Vatan
Yusuf Kuyusu Ya da Milli Eğitim
Vicdansız Medya Cahil Toplum
Sosyal Medyada ve Tanıtım Panolarında Dilencilik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Veda Partisinde Veda Hutbesi [Şiir]
Düş Geçiti [Şiir]
Saat Gökyüzüne Yaklaşıyor [Öykü]
Efsun [Öykü]
Sevgi Ya da Aşk Algısı [Deneme]
"Korkma Sönmez... "" Şairi [Deneme]
Aşkın Tarifi [Deneme]
Doğanın Çılgın Yaratığı ve Aşk [Deneme]
Bugün 23 Nisan [Deneme]
Eros'a Rekabet [Deneme]


Osman AKTAŞ kimdir?

1965 Erzurum doğdu. Gazi üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, TDE bölümünden mezun oldu. Sırasıyla Van, Bartın, Antalya,Bursa, Ankara, Bodrum'da öğretmen olarak görev yaptı. Halen Kocaeli'bde görev yapmakta. yaklaşık 40 yıldır şiir,öykü ve eleştiri yazıları yazmakta. Eserleri: 1. ayArsız; Uludağ Yayınları 2007 (Şiirler) 2. bermudayı tek geçmek; Cinius Yayınları 2016 (Şiirler) 3. AsiMilat(ör); Cinius Yayınları 2017 (Politik Denemeler) 4. (D)OKU(N)MUŞTUK; Cinius Yayınları (Kitap Eleştirileri) 5. cennet cazgırları; Cinius Yayınları 2017(Şiirler) 6. çorak düşler ülkesi; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 7. Yağmur Yankıları; Artus Yayınları 2018 (Öyküler) 8. Sessiz Çığlık; Cinius Yayınları 2018(Kitap Eleştirileri) 9. dar vakitte aşk; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 10. Âşık Hüseyin Fizâhî; Cinius Yayınları 2018 (Şiirler) 11. Şuaraya Elhan Olmak; Cinius Yayınları 2019 (Şairler Üzerine Denemeler) 12. ναυάγιο αγάπης (enkaz-ı aşk): Cinius Yayınları 2019 (Şiirler)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Osman AKTAŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.