..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > şirin aydın




8 Mayıs 2016
Bahar ve Bir Fotoğraf  
şirin aydın
Konusamadigim zamanlarda yaziyorum ben. Edebi bir kaygi tasiyor muyum? Edebiyattan anladigim kadar, belki! Ne kadar mi anliyorum? Bilemem ki.


:AJGA:

Degistirmesini istedigim sadece bir fotograf miydi gercekten, yoksa karanligindan siyrilip, umutlu ve mutlu gunlerine dönmesi miydi istegim? Degistirmemeye diretmesi, anlamsizca isteyenin 'ben' olmamdan mi, yoksa henuz aydinlanmamis olmasindan miydi dünyasinin? Bir sure daha karanliktan beslenmeliydi belki de, ben inatla getirmeye calisirken ona bahari?

Kalorifer borusuna kacan saat miydi beni uyutmayan yoksa beynime siziveren dusunceler mi? Halbuki sürgüyü de cekmistim, emin olamayip geri dönüp bakmistim da, kesinlikle kapaliydi kapi, sıkı da kapattigma eminim tum pencereleri, evet evet hatta dusuncenin isigi dahi sizmasin diye saatlerce ugrasmistim perdelerle yani ozenle izole ettim ben bu beyni.. Kucuk dunyam; kendim, tanidigim kisiler ve gorebildigim bir kac yerle sınırlıydı. Bilmiyordum bir kutupta yaz mevsimi yasanirken, diger kutupta kis mevsimi yasanan, elipsoid bir dunyanin varligini. Cok sonra ogrendim yercekiminin aya gore 6kat fazla oldugu şu dunyanin, 9 gezegenden sadece biri oldugunu.

İnatla degistirmeni istiyordum fotografini. Cunku bahar gelmisti. Hani once bahar temizligi yapariz sonra kisliklarimizi ozenle katlayip dolaplara yerlestiririz de yazliklar bir heyecanla kisliklarin yerini alir ya, boylelikle anlariz mevsim degisti ve duyariz bahar sevincini, uyanirken kus civiltilarini duydugumuz gibi .. İste o fotograf kislikti. Kaldirmani istemistim ki bahar girebilsin hayatina. Bilememistim senin hangi mevsimi yasadigini. Sadece kisin karanligindan siyrilip, baharin rengine bürün istemistim.. Gulmeni istemistim, oturdugun calisma masasin ardinda, yuzunu kapatan sapkan, oldugun yerden bir hayli uzaklardaymiscasina, hatta derinlerdeymiscesine karanlik, kasvetli, düsünceli, dalgin halinden uzaklasip, gulumsedigin, heyecanlarinin pesinde kostugun, gercekten yasadigin o zamanlara yaklas istemistim. Hataliydim cunku sormayi unutmustum ben sana. Zamanini senin belirlemene izin vermemistim kendi mevsiminin. Diretmistim. Peki ya simdi sorsam gec midir ki? Sahi suan hangi mevsimdesin?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Aldırmazlık
Laparoskopi
Bir Bitiş Ya da Başlangıcın Hikayesi
Küçük Kara Balık
Soru (N)
Özgürlük
Sonbaharın Rengi
Kelimeler ve Gözyaşı
Bir Bulimiğin Dünya Tutması
Korku

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Dersen Gideceğim [Şiir]
Sev (Sen) [Şiir]
Babazula ve Umut [Şiir]
Babazula ve Ayrılık [Şiir]
Yerine [Şiir]
Yolculuk [Şiir]
Gitmek Üzerine [Şiir]
Gel Zaman Git Zaman [Şiir]
Yalnızlığım [Şiir]
Değişim [Şiir]


şirin aydın kimdir?

Konuşmazsam, anlatmazsam, yazmazsam yaşayamam ki. .

Etkilendiği Yazarlar:
İhsan Oktay Anar, Cemal Süreya, Nazım Hikmet Ran sever..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © şirin aydın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.