..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > şirin aydın




8 Mayıs 2016
Özgürlük  
şirin aydın
bir orman ve kuş


:ACDC:
Odunsu govdeli agaclarin ozenerek baktigi bir kuşmuşum mesela; özgürmüşüm ve özgür kilan kanatlarim degilmis beni, yeniden başlayabilme gücümmüs anlattiklarinca. Bir zamanlar çok olmayi güç sanip, dikilmiş onlar yanyana, birbirlerine girmis dallari, ormanda gezinen insanlar, ozenerek bakmislar, hem gurlermis, hem yanyana. İnsanlarin bakislarina aldanip kök salmislar iyice, guzel seyler duydukca kenetlenmisler topraga. Bakip acidiklari olurmus, yersiz yurtsuz gokyuzunde kanat carpip duran kuslara! Yazikmis, hani gidecek yerleri bile yokmus ya! Bilmediklerinden biriymis; her sehir memleketmis kuslara. Bir gun aralarindan biri, kuslarin ozgurlukten bahsettigini duymus. İcten ice bir kiskanclik aşilanmiş ve yeşermis agaclarin dallarinda. Avutmuslar kendilerini, her yaprak döktüklerinde hissedermiscesine özgürlüklerini. Eksilirlermiş bir yandan da hüznünü duyarlarmis her bir kopuşun, her bir savruluşun! Sonra gittikce kök salmis, dal vermis, iyice odunsulaşmislar, yillar yillarca. Artik birbirlerinin guneslerini engeller olmuslar.. Kurutmuslar birbirlerinin dallarini farkindasizca. Ozenerek bakmaya baslamislar kuslara, ne de guzel kanat cirpiyorlarmis, hem her sehir memleket onlara. Bilmediklerin biri de agaclarin, uçmalarini engelleyen kökleri degil, saplantilariymis gecmise, yasadiklari bir hayal alemiymis. Ne onlar agaclarmis, ne de ben kuşmuşum aslinda. Farkindalikmiş bizi farkli kilan. Onlar herkes gibi gucu yanindakinden alan, bense ozgurluguyle mutlu olan... Herkes gibi onlar da bir gun uyanacak uykularindan. Yanyanaliktan aldiklari guc, birbirlerinin gunesini azalttiginda, bunu farketmekle kalmayip, gecmis saplantisindan siyrilma cesaretini kendilerinde bulduklarinda, farkindaliklari yillarca uyuyup da, uyandirildiginda bir yaprak dokme mevsimi gelip cattiginda, bu mevsim artik karar verirlerse gercekten uyanmaya ve kendilerinde bulduklarinda iste o gücü; kus olmak isteyecekler onlar da. Gecmisleriniz, ovundugunuz dostluklariniz, guzel aileleriniz, basardiklariniz, okuduklariniz, yazdiklarinizdan almadiginiz cesareti, kim verebilir ki size, baska? Kim kurabilir sizin kuramadiginiz hayati, siz cesaret edemezseniz, kim cesaret edebilsin yeniden baslamaya? Bu kadar fazla, bu kadar dolu ve bu kadar gucluyken siz, yazik degil mi saplanip kalmalariniza? Ee hadi hissedin artik gucunuzu, siyrilin saplantisindan gecmislerinizin de kanat cirpin yavasca..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Aldırmazlık
Laparoskopi
Bir Bitiş Ya da Başlangıcın Hikayesi
Küçük Kara Balık
Soru (N)
Sonbaharın Rengi
Kelimeler ve Gözyaşı
Bir Bulimiğin Dünya Tutması
Korku
Kendine Hapsolmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Dersen Gideceğim [Şiir]
Sev (Sen) [Şiir]
Babazula ve Umut [Şiir]
Babazula ve Ayrılık [Şiir]
Yerine [Şiir]
Yolculuk [Şiir]
Gitmek Üzerine [Şiir]
Gel Zaman Git Zaman [Şiir]
Yalnızlığım [Şiir]
Değişim [Şiir]


şirin aydın kimdir?

Konuşmazsam, anlatmazsam, yazmazsam yaşayamam ki. .

Etkilendiği Yazarlar:
İhsan Oktay Anar, Cemal Süreya, Nazım Hikmet Ran sever..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © şirin aydın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.