..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > şirin aydın




18 Mayıs 2016
Sonbaharın Rengi  
şirin aydın
SONBAHARIN RENGİ


:ACBJ:

Beni yaz diyordu, yazamıyordum bir türlü, olmuyordu işte. Yazmam için hissetmem gerekiyordu.
..
Hissediyor musun sen de? Ben özledim, çok özledim.
..
Sonbaharın üç farklı rengiydik biz, hatta dört. En coşkulu, en egzantrik, en havalı renk sendin; yerinde duramazdın, rengin kırmızı, rengin sarı, rengin yeşil değildi. Tam geçiş rengiydin belki, her renkten bir tutamdın, hani mevsim dönerken inanılmaz renk cümbüşü olur ya ağaçlarda, hani tarif etsen edemezsin, hani böyle kırmızıyla turuncu arası ama bir tutam da sarı filan diye anlatmaya çalışırsın ama bir türlü anlatmak istediğin rengi anlatamazsın ya, anlatsan bile tam olarak karşıdakinin zihninde canladırtamazsın ya, işte o renktin sen.
-di'li geçmiş zamanla neden anlattığımı sorguladım şuanda, sence neden, ben bilmiyorum. Sen ablasın, sen bilirsin, sorsam söylersin, muhtemelen farklı kıtalarda kendi hayatlarımızın telaşında ayrı düşüp, birbirimizden hiç kopmasak da birbirimizin rengini göremediğimizden.
Sahiden şuan ne renksin?
Bazen karanlığımıza gömülürüz, hani hep aynı düşüncelerin beynimizde dolaşıp durmasına izin veririz, daha doğrusu engel olamayız işte, onlar dolaşıp dururlar, ya hani griler üst üste boyana boyana siyah oluverir, bi renk gelse, girse araya, sürükleyip götürse hani belki gök kuşağına dönecekken, gelmez bir türlü, çünkü o güzel renk cümbüşüne içimizdeki griden bahsetmek istemeyiz, uzak tutarız onu kendi griliğimizden, hem zaten aramızda okyanuslar, ülkeler, kıtalar varken, sadece eflatunlarımızı pembelerinizi bilsin isteriz. İşte kayboluruz bazen kendi dünyamızda..
Kaybolduk işte biraz biz de kendi dünyalarımızda. Değiştirdik birşeylerimizi bazen birbirimizden habersiz. Ha ben renk değiştiriyorum bu arada, duydum senin de rengin değişmiş.
Şuan ne renksin sahiden?
Sonbahar yapraklarının o renk cümbüşü hatırlattı seni bana. Bencilce kendi değişimime kendi dünyama dalmışım, öyle söylüyorlar burada bana? Bencil miyim sahiden? Söylesene bana.
Peki ya sen?
Hala en tarif edilemez renk misin, hala bitmek bilmeyen enerjinle koskocaman işleri bitirebiliyor musun, bambaşka dünyaları kendine çekebiliyor musun? Her sorunum var diyen dünyaya koşuyor musun, yine imkansızları başarabiliyor musun? Yine verdiklerinin karşiliğini almadığın oluyor mu? Yine ışık mısın, yine abla, yine kardeş misin birilerine? Hani sensiz hiçbir işini halledemeyen küçüklerin var mı yine etrafında, hadi sen de gel, ben tek nasıl gideceğim ya, nasıl tarif edeceğim, ya çirkin olursa, sen güzel anlatırsın, sen söylersen güzel olur, ben alamam, ben tek başıma öğrenemem, nasıl seçeceğim, sensiz olmaz diyenlerin var mı?
Ben çok özledim.
Uf nasıl da sadece seni anlattım tüm tümcelerde, halbuki dört farklı renkten bahsedecektim, hani bir tanesi göz kamaştırıcı olsa da.. En küçüğün yeni işinde, toz pembe, ortancan griden beyaza çalıyor maviler turuncular sarılar da var artık içinde merak etme, biraz değişim telaşında, biraz hüznünde, biraz mutluluğunda ama kararlı.. En büyüğümüz, anne olgunluğunda ama hep en iyimserimiz, tam bir polyanna. Biz böyleyiz şimdilik, sen de kendi rengini gösterirsin değil mi biara?
Hissedebiliyor olmalısın, ablasın çünkü sen.
Çok özlendin.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Aldırmazlık
Laparoskopi
Bir Bitiş Ya da Başlangıcın Hikayesi
Küçük Kara Balık
Soru (N)
Özgürlük
Kelimeler ve Gözyaşı
Bir Bulimiğin Dünya Tutması
Korku
Kendine Hapsolmak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Dersen Gideceğim [Şiir]
Sev (Sen) [Şiir]
Babazula ve Umut [Şiir]
Babazula ve Ayrılık [Şiir]
Yerine [Şiir]
Yolculuk [Şiir]
Gitmek Üzerine [Şiir]
Gel Zaman Git Zaman [Şiir]
Yalnızlığım [Şiir]
Değişim [Şiir]


şirin aydın kimdir?

Konuşmazsam, anlatmazsam, yazmazsam yaşayamam ki. .

Etkilendiği Yazarlar:
İhsan Oktay Anar, Cemal Süreya, Nazım Hikmet Ran sever..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © şirin aydın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.