Bilen sever. -Leonardo da Vinci |
|
||||||||||
|
Geçen gün İstanbul’dan Hossuko (Hüseyin Altun) beni aradı. Selam -kelam, hal hatır faslından sonra; “Malatya’dan ne var, ne yok?” dedi. “İyilik, güzellik” diye cevap verdim. Hossuko, sesini yükselterek; “ne demek iyilik, güzellik, sen ne biçim gazetecisin, memleket kana bulanmış, sen iyilikten bahsediyorsun!” “Hayırdır Hüseyin Abi” dedim. “………………..” “Hüseyin Abi” dedim, “inan ki haberim yok, bi şey mi olmuş?” “Yav nasıl haberin olmaz, Mehmet Özdağ’ın sobasında bomba patlamış, ailecek hastaneye kaldırılmışlar!” Telefon üzerimden kapatılmıştı ama ben telefonu hala kulaklarımda tutuyordum. “Şok oldum” sözcüğün anlatmak istediği şey böyle bir şey olsa gerek!.. Sonra kendi kendime düşündüm… Hossuko, ne demek istemişti acaba? Yoksa benimle kafa mı bulmuştu? “Sobada bomba patlamış” da nasıl? Burası Şırnak mı, Cizre mi, Beytüşşebap mı, Sur mu ki bomba patlasın… Malatya Yeşilyurt ilçesine bağlı kırsaldaki Suluköy Mahallesi’nde bomba ne arasın? Hossuko’nun telefonda söylediklerini adeta kotlayarak tekrarladım… Mehmet Özdağ’ın evinde, sobada, odunun içerisinde bomba… Neyse ki o akşam misafirlerim geldi de meseleyi unutturdular bana… Unutmuştum meseleyi ancak az önce haberlere bakarken sevgili Burhan Karaduman’ın haberini görünce… “Bombalı Odun Sobada Patladı!.. 7 Yaralı” Hossuko’nun bahsettiği haber mi acaba? “İçerisi yarılarak bomba yerleştirilen odunlar evdeki sobada patladı. 2’si ağır 7 kişi yaralanırken evde büyük hasar meydana geldi. Jandarma, odunlukta da bomba ile tuzaklanmış başka odunlar ile bir matkap buldu. Soruşturma derinleştirilerek sürdürülüyor.” Vay be Hossuko dalga geçmemiş demek… “Yeşilyurt ilçesine bağlı kırsaldaki Suluköy Mahallesi’nde (köyünde), 7-8 yıl önce köye gelip yerleşen Adıyamanlı Özdağ ailesinin oturduğu evin salonunda, akşam saatlerinde meydana gelen patlamada, 2’si ağır 7 kişi yaralandı. Patlamanın, ailenin odunluğundaki odunlar arasına karıştırılmış “bomba tuzaklı odun”dan kaynaklandığı belirlenirken, olayı gerçekleştiren kişi ya da kişilerin belirlenmesi ve yakalanabilmeleri için araştırma ve soruşturmaya başlandı.” Memleketin geldiği son duruma bak hele; odunda bile bomba çıkıyor! “Hastanede ifadesi alınan anne Zahide Özdağ, patlamanın bombadan kaynaklandığı yolundaki ilk tespitin kendisine iletilmesi sonucu, “Biz evde dut ağacı odunu yakıyorduk. Ancak, odunlukta birkaç tane farklı odun görmüştüm.” deyince, odunluktaki odunlar incelendi. İncelemede, yarılarak bomba ve fünye yerleştirilmiş, sonra yeniden yapıştırılmış olan 3 adet daha bombalı kayısı ağacı odunu bulundu. Ayrıca, odunlukta bulunan elektrikli matkaba da, çalıştırıldığı takdirde patlayacak düzenekli bomba yerleştirildiği saptandı.” Ve Sübhanallah!.. Şu gidişata bakın! Odunların içine kadar bomba koydular/koyabildiler… Güvenilir ve huzur dolu memleketimi ne hale getirdiler?! “Odunluğu boşaltarak arama yapıldı ve 2 tane daha içerisine dinamit yerleştirilmiş odun bulundu. Matkap vardı, ona bakıldı, onunda içerisinde yine bir düzenek yapılmış. Ailenin bildiğimiz kadarıyla bir düşmanı yoktur, garibanın teki, işinde gücünde olan birisi. Siyasi bir tarafları yoktur. Ne olduğunu bizde bilmiyoruz. Aile 7-8 senedir burada oturuyor. Gariban birisi, günlük ardiyelerde yevmiye ile çalışıyor. Bir düşmanı yoktur, ama düşman olsa bile böyle bir şey yapılamaz. Biz şimdiye kadar ne böyle bir şey duyduk, ne de televizyonlarda gördük” Haberde de ifade edildiği gibi; “Biz şimdiye kadar ne böyle bir şey duyduk, ne de televizyonlarda gördük”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |