..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumsal Olaylar > Hakan Yozcu




25 Ocak 2016
Sosyal Medyayı Amacında Kullanmak  
Hakan Yozcu
Özellikle genç kızların tanımadığı erkeklerle arkadaş olmaları ve zaman içinde onlara güvenmeleri sonucunda başlarına olmadık işler geliyor. Sahtekârlar, dolandırıcılar, sapıklar, manyaklar, psikopatlar gençlerimizin başına musallat olduklarında onlardan kurtulmak çok kolay olmuyor. Özellikle de anne ve babalarıyla bu durumu paylaşmayan genç kızlar bazen, cinsel taciz, tecavüz veya ölüm gibi istenmeyen durumlarla karşılaşabiliyor.


:AEHE:

     İnternet hayatımıza girdi gireli vazgeçilmezlerimizden oldu. Özellikle sosyal medya olarak tanımlamam Facebook, Twitter, wabbsap, instagram… gibi siteler tüm insanları bir ağ gibi sardı.
     İnsanlar, neredeyse bütün günlerini bu sitelerin başında geçirmeye başladı. Günde 10-15 saat sosyal medyaya girmeden yapamıyorlar.
     Sosyal medya, amacı doğrultusunda kullanılırsa pek bir sorun olmuyor. Eğlenceli olabileceği gibi insanlar bilgi sahibi de olabiliyorlar. Bir tıkla, anında Dünyada meydana gelen olayları öğrenebiliyor, uzaklardaki dostlarından, yakınlarından, akrabalarından haberdar olabiliyorlar.
     Madalyonun bir de öbür yanı var. Sosyal medya, amacı doğrultusunda kullanılmadığı süre içinde çok tehlikeli de olabiliyor. Özellikle genç çocuklarımız için tehlike boyutu ilerilere kadar gidebiliyor. Hele hele de gençliğe henüz adım atmış kızlar için bu tehlike, kat be kat artabiliyor.
     Özellikle genç kızların tanımadığı erkeklerle arkadaş olmaları ve zaman içinde onlara güvenmeleri sonucunda başlarına olmadık işler geliyor. Sahtekârlar, dolandırıcılar, sapıklar, manyaklar, psikopatlar gençlerimizin başına musallat olduklarında onlardan kurtulmak çok kolay olmuyor. Özellikle de anne ve babalarıyla bu durumu paylaşmayan genç kızlar bazen, cinsel taciz, tecavüz veya ölüm gibi istenmeyen durumlarla karşılaşabiliyor.      
Sosyal medyayı ahlaksızca kullanmak ne kadar kötü ve çirkin bir durum. Bunları düşünmeyen saf gençlerimiz, karşısındaki kişiye güvendiği için her şeyini onunla paylaşabiliyor. Bu da günün sonunda, kendi başına bela oluyor.
Yapılan bir deneyde, anne ve babalara kızlarının ne kadar bilinçli olduğunu göstermek için genç kızlara, facebooktan arkadaşlık isteği gönderiliyor. 13-15 yaşlar arasında olan kızlar, henüz tanıştıkları bu gencin çağrısına hemen cevap veriyorlar. Gece yarısı, anne ve babalarının uyumalarından sonra evden çıkarak, tanıştığı gencin arabasına gidiyorlar. Arabada anne ve babalarını görünce şaşırıp kalıyorlar.
Tabii bu sadece bir örnek. Bunun yanında genç kızı eve çağırıp tecavüz eden, onlara şiddet uygulayarak onları öldüren katiller veya evine giderek evi soyan hırsızlar da oluyor.
Basında yer alan bir habere göre, son bir olay da Kıbrıslı bir kadının başından geçti. Habere göre olay, Twitter’da yaşandı. Kıbrıslı kadın, bir Twitter kullanıcısının tacizine uğradı.
İddiaya göre tacizci, kadına Whatsapp üzerinden “Göğüslerini görmek için her şeyimi veririm” diye mesaj attı. Kadın ilgilenmedi. Tacizci, bir süre ısrar etti. Kadın hayır dedi. Bu defa tacizci, kadını tehdit etti. “Eğer göstermezsen Twitter ve instagramda numaranı paylaşıp herkese göğüs fotoğraflarını attığını söylerim” dedi.
Bereket kadın, akıllı davranarak yapılan sohbeti kopyalayıp “ Bu sapığı ifşa ediyorum, yardım edin” diye Twitter’da paylaştı. Sapığa, yüzlerce mesaj gitmeye başladı. Sapık da adını ve fotoğrafını değiştirmek zorunda kaldı.
Ama herkes bu bayan kadar akıllı olamayabilir. İleriyi fazla göremeyen gençler, bu tür sapıkların ağına düşünce bir daha kurtulamıyor. Onların esiri olabiliyorlar. Neticede istemediğimiz birçok olay meydana geliyor.
Hatamız, hemen herkesin isteğini kabul etmemiz. Onları kendi listemize eklememiz. Aslında tanımadığımız, bilmediğimiz yabancı kişileri kabul etmemek ve onları listemize eklememek gerekir.
Eklediğimiz kişilere de fazla güvenmemek ve her şeyimizi onlarla paylaşmamak gerek. Dediğim gibi sapığı var, manyağı var, psikopatı var, delisi var….
En azından çocuklarımızı bu konuda bilinçlendirip onları bu tür çirkinliklerden ve kötülüklerden uzak tutmamız ve korumamız gerekir.
Çocuklarımızla modernce konuşup sorunun üzerine gidebilmeliyiz. Yoksa “Keşke” demek çok geç olacak…
İş, işten geçmeden tedbirlerimizi alalım…
Sonra bir ömür boyu pişman olmayalım…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumsal olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sosyolog Nihal Salman İle Aile Üzerine Bir Sohbet
Arap Ali Türküsü
Türksoy Tiyatro Toplantısı

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Gün Olur Asra Bedel" Üzerine Bir İnceleme
Bir Şiir Emekçisi: İhsan Tevfik Kırca
Yozcuların Kökeni ve Çangaza Köyü
yaşar Kemal’in Ölüm Yıldönümü Münasebetiyle
Çeşitli Yönleriyle Prof. Dr. Erhan Arıklı
Öykü Tiyatro ve Sanat Üzerine
Benim Gözümden "Tutunamayanlar"
"48 Saat" Üzerine
Çakırcalı Efe Üzerine
Âşık Osman Akçay İle Tanıştık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.