Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Siyasi yazıları yazmayacaktım ama olmadı. Memleketin durumu değişti… Dağdaki terörist ‘hevallerini’ meclise göndermekle iyi olacağını düşünenler yanıldılar. Her gün bir “şehit” haberi ile sarsılıyoruz. Her gün bir annenin feryadı ile güne başlıyoruz. Memleket ciddi bir imtihandan geçiyor. Beraberinde bizler de imtihan olunuyoruz. Dâhili ve harici şer güçlere karşı ‘sıradağlar gibi’ durmalıyız… Bu memleketin aleyhinde konuşanlara fırsat vermemeli, kem sözlerini -tabiri caizse- ağızlarına tıkmalıyız. Gün, beraberlik ve kardeşlik günüdür. Kardeşlik de kalmadı ya… Saflar birbirine karışmış durumda… Dost-düşman tanınmaz hale geldi. Sanırım eskilerin “ahir zaman” dedikleri zamanı yaşıyoruz. Öyle bir hale getirdiler ki bizi, birbirimize karşı güven ve itimadımız kalmadı. İtimat olmayınca huzur da olmuyor. Güzelim memleketimin emniyeti kalmadı, anlatabiliyor muyum? Öldürdüler içimizdeki sevgiyi, yerine korku ve şüphe tohumlarını bıraktılar. En yakınımızdakine bile korku ve şüphe ile bakmaya başladık… Kim dost, kim düşman belli değil… Bindiğimiz bu gemiyi kemiren fare kim, o da belli değil. Belli olan bir şey var ki, bu gemi batarsa beraberinde hepimiz batarız… Bu ara koalisyona ümit bağlayanlara da bir çift sözüm var. Bu gidişle “koalisyon” denilen şey gerçekleştirilmeyecektir. Gerçekleştirilmeyecektir çünkü kurtla-kuzu bir arada olmaz… Ve bu nedenle seçmen erken seçim istiyor… ORC Araştırma Şirketi soruyor; “Bu pazar seçim olsa hangi partiye oy verirsiniz?” 32 ilde 1580 kişinin katıldığı bu ankete göre, bu pazar seçim olsa oy oranları aşağıda verildiği gibi olacaktır… AK Parti yüzde 44,1 CHP yüzde 26,8 MHP yüzde 15,6 HDP yüzde 10,7 Kaldı ki; seçmen koalisyon hükümetine sıcak bakmıyor... Vatandaş koalisyon görüşmelerinden bir sonuç çıkacağına inanmadığı için ivedilikle erken seçime gidilmesini istiyor. Allah, sonumuzu hayreleye… Ey Rabbim; “Şimdi içimizden birtakım beyinsizlerin işledikleri günah sebebiyle bizi helâk mi edeceksin?”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |