Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson |
|
||||||||||
|
Kadirli, Akdeniz Bölgesi’nde Osmaniye’ye bağlı, bir ilçedir. Osmaniye İli’nin en büyük ilçesidir. Daha önceleri Adana’ya bağlı olan Kadirli Osmaniye il olduktan sonra yakınlığı nedeniyle Osmaniye’ye bağlanmıştır. Kadirli, Çukurova'nın kuzeydoğusunda ve Orta Torosların güneyinde yer almaktadır. Kadirli' de Akdeniz iklimi egemendir. Yazları sıcak ve kurak, kışlar ılık ve yağışlı geçer. İlçe halkının geçim kaynakları genelde tarım ve hayvancılıktır. Kadirli, Türkiye'nin turp ihtiyacının %75'ini karşılar. İlçede her yıl çeşitli etkinliklerle "Turp Festivali" yapılmaktadır. İlçe insanı eğitim ve kültüre çok önem vermektedir. Buradan birçok sanatçı, yazar ve siyasetçi çıkmıştır: Yaşar Kemal (Yazar), Emre Karayel (Sinema sanatçısı) Ali Püsküllüoğlu (Yazar, şair ve sözbilimci ), Abdulvahap Kocaman (Halk Ozanı) Aşık Pehlivan Mustafa Adil Özkale, Aşık Halil Karabulut, Aşık Yusuf Sıra, Prof. Dr. Ali Erdemir (Bilim adamı) , Prof.Dr. Süleyman Pampal, Prof. Dr. Adem Çabuk . Kadirli Türkiye'de eğitim seviyesi en yüksek şehirler arasında yer almaktadır. İlçede Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi'ne bağlı Kadirli Meslek Yüksek Okulu bulunmaktadır. İlçe nüfusu Türkiye İstatistik Kurumu Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi 2013 yılı verilerine göre 120.119 kişiden oluşmaktadır. Bu nüfusun 84.381'i Kadirli ilçe merkezinde, 35.738'i ise kırsal kesimde yaşamaktadır. Küçük bir belde olan Kadirli, yapılan çalışmalarla gelişmiş ve büyük bir ilçe olmuştur. Sosyal hayat, son derece gelişmiş, ekonomide kalkınma sağlanmıştır. İş ve çalışma hayatı, başta tarımsal faaliyetlere, daha sonra memurluk, esnaflık ve tüccarlığa dayalıdır. Bu şehirde okuma oranı yüksek olduğundan devlet memuru sayısı da oldukça fazladır. Bundan dolayı birçok memur da ülkenin birçok şehrine yayılmıştır. Kadirli’yi tanıttıktan sonra bu Şirin beldeyi, “Marka Bir Şehir” haline getiren Belediye Başkanı Sayın Dr Ömer Tarhan’dan söz etmek istiyorum. 1959 Kadirli doğumlu olan Tarhan, 1987 yılında Kayseri Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun oldu. Çeşitli yerlerde görev yaptıktan sonra Kadirli’de Türk Sağlık Sen’i kurdu. Siyasete atılan Dr Tarhan, 2 dönemdir Kadirli Belediye Başkanlığını büyük başarıyla yürütüyor. Belediye Başkanlığı’na seçildikten sonra Kadirli’nin dış görünüşünü ve sosyal yapısını değiştiren başkan farklı bir anlayışla hareket ederek, kendini toplumdan soyutlamamış, aksine toplumun bir parçası olduğu bilinciyle toplumla iç içe olmuştur. Özellikle halkın içine karışmış, evlere, kahvehanelere ziyaretler gerçekleştirmiş, muhtarları belirli günlerde toplayarak sorunları dinlemiş, haftanın belirli bir gününü halka ayırmış ve o gün ziyarete gelen herkesle görüşmüş, sorunlarına çözüm aramıştır. “Başkan Tarhan Mahallenizde” Projesi böyle doğmuş. Başkan mahalleleri ziyaret ederek sorunları dinlemiş ve çözüm bulmuş. Yapılan projeler bitince halk tarafından büyük bir beğeni ile karşılanmış. Başkanın halka inmesi ve halkla iç içe olması büyük taktir toplamış. Dünyaya yeni gelen bebekler için “Hoş Geldin Bebek” Projesi ile aileler sevindirilmiş, yoksul ailelere yardımlar yapılmış. “Aş Evi Projesi” ile günde 2500 kişiye yemek veriliyor. Yoksullar ve cezaevine buradan yemek veriliyor. Birkaç yıl önce Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları olarak bu şehre davet edilmiştik. Gittiğimizde salon olmadığı için bir okulun sahnesinde oynamıştık. Büyük bir ilgi görmüştük. Salonun eksikliğini gören yetkililer durumu başkana aktarınca iki yıl gibi kısa bir sürede şehre modern bir tiyatro salonu kazandırmış. Şu an bu salon aktif bir biçimde birçok oyuna ev sahipliği yapıyor. Çevre düzenlemesi, parkların bakımı ve güzelleştirilmesine önem verilmiş. Parka sinema salonları, kafeteryalar, sergi salonları, sosyal ve kültürel çalışmaları yapabilmek için yeni mekanlar yapılmış. Böylece gençliğe verilen önem vurgulanmış. Turp, Kadirli ekonomisi için çok önemli olduğundan bu isimle festival yapılıyor. Bunun dışında Kadirli’de sucuk ekmek ve şalgam çok seviliyor. Bundan ilham alarak bu sene ilk kez “Sucuk-Ekmek Festivali” düzenlendi. Bütün halka açık olan bu festival, şehre değişik bir renk kattı. “Kadirli Terminal Projesi” ve “Şehir Meydan Projesi” ise yakında hayata geçirilecek olan projeler. Turistik açıdan da Kadirli Mutlaka gidip görülmesi gereken bir yer. Türkiye’nin ilk ve tek Açık Hava Müzesi olan “Karatepe Aslantaş Açık Hava Müzesi” bu ilçede. Kadirli’ye 22 km uzaklıkta Kızyusuflu Köyü sınırları içerisindedir. Yine Hirepolis veya Kastabala Kadirli’nin 35 km doğusunda yer alıyor. Şehrin merkezinde bulunan tarihi Alacami de sizleri bekliyor. Kadirli’ye gidip de İçli köfte, Adanakebap, kelle paça yemeden, şalgam suyu ve haşlama içmeden sakın dönmeyin…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |