..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Seviyorum, öyleyse varım. -Unamuno
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Hakan Yozcu




26 Ocak 2015
Tavla Oynamak Siyasi Suç Mu?  
Hakan Yozcu
Bir Cumhurbaşkanı, vatandaşıyla veya bir dostuyla tavla oynayamaz mı? Tabii ki de oynayabilir. Sonuçta Cumhurbaşkanı da bir insandır ve o da bir vatandaştır. Diğer ülkelere bir bakınız. Normal bir vatandaşın bırakın bir cumhurbaşkanını, bir bakanı veya bir vekili, önemli bir makama sahip olan üst düzey bir bürokratın yanına dahi yaklaşamadığını görürsünüz. Yanlarında dev bir koruma ordusu ile sizi on metreden fazla yaklaştırmaz.


:ADDF:

Dünyadaki en eski oyunlardan biri de tavla oyunudur. Bilindiği kadarı ile 1400 yıl önce, İran Şahı Nevşiyan’ın Veziri Büzur Mehir tarafından 10 günde icat edilmiştir.
Antik Romalılar da tavlaya benzerlikleri olan bazı oyunlar oynamıştır.
Osmanlılarda ise Yükseliş Döneminde, tavla oyunu çok büyük bir önem kazanmaya başlamıştı. Bu özellik, Cumhuriyet Dönemine ve günümüze kadar sürüp gelmiştir. Öyle ki Ulu Önderimiz Atatürk’ün de tavla oynarken resimleri bulunmaktadır.
Tavla oyunu, Kıbrıslı Türkler arasında da çok sevilen bir oyun olmuştur. Günümüzde de hemen her yerde, kahvelerde, evlerde tavla oynayanlara rast gelirsiniz. Özellikle insanlarımız güzel havalarda tavlayı alıp dışarıda oynamayı ve bununla birlikte kahve içmeyi çok sever.
Peki, tavlayı kimler oynar? Tavla oyunu, kişilere mi endekslidir? Ya da tavlayı oynayanlar ve oynamayacak olanlar toplum veya yasa tarafından belirlenmiş midir? Hayır.
İsteyen herkes tavla oyununu oynayabilir. Buna da hiç kimsenin söz söyleme hakkı yoktur. Demokratik bir ülke olduğumuz için, vatandaşlarımız yasal olan ve herhangi bir kimseyi rahatsız etmeyecek bir oyunu her zaman oynayabilir. Bu kişi, Cumhurbaşkanı da olabilir, Başbakan da olabilir, vekil veya sıradan bir vatandaş da olabilir…
     Seçim sürecinin ilerlediği bu günlerde adaylar da birbirlerine gönderme yapmaya başladılar. Geçtiğimiz günlerde CTP adayı ve Meclis Başkanı Sayın Sibel Siber, Cumhurbaşkanımız Sayın Eroğlunu Kast ederek “Tavla oynayarak ülke tanıtılmaz” dedi.
     Tanıtım yapma bakımından düşünürseniz doğru düşünce. Ama Sayın Eroğlu, tavlayı ülkenin tanıtımı için oynamıyor ki… Tavlayı çok sevdiğinden oynuyor. Bunu, ülkede kime sorarsanız sorun, yapacağı yorum bu; veya buna benzer bir yorum olacaktır.
     Bir Cumhurbaşkanı, vatandaşıyla veya bir dostuyla tavla oynayamaz mı? Tabii ki de oynayabilir. Sonuçta Cumhurbaşkanı da bir insandır ve o da bir vatandaştır.
     Diğer ülkelere bir bakınız. Normal bir vatandaşın bırakın bir cumhurbaşkanını, bir bakanı veya bir vekili, önemli bir makama sahip olan üst düzey bir bürokratın yanına dahi yaklaşamadığını görürsünüz. Yanlarında dev bir koruma ordusu ile sizi on metreden fazla yaklaştırmaz. Oysa bizim Cumhurbaşkanımız her gün halkın içinde, her gün onlarla iç içe ve onlarla beraber… Kahvehaneye gidiyor, oradakilerin ellerini sıkıyor, kahvelerini içiyor, dertlerini dinliyor ve bir teklif geldiğinde de onları kırmamak adına oturup tavla oynuyor.
     Bu, erdemli bir davranıştır. Bu hareketi eleştirmek yerine, böyle yapan kişiyi taktir etmek gerekir. Bunun için de Cumhurbaşkanı Eroğlu, vatandaşlarımız tarafından çok sevilmektedir. Çünkü O, bir halk adamıdır. Halkın içinden gelen biridir. Böyle birinin de halk içine girip, onlarla olması gayet normaldir.
     Sayın Cumhurbaşkanımız Eroğlu, kendisi için yapılan bu eleştiriye de geçen gün yapmış olduğu köy ziyaretlerinden birinde cevap verdi. Eroğlu, Korkuteli Köyü’nde yaptığı konuşmada bu konuya açıklık getirdi: “Bu günlerde birileri benim tavla oynamama fena halde takmış. Ben, tavla oynamayı çok severim. Sadece Pazar günleri benim için boş gün. O gün, özel arabamı alırım. Sürerek kahvehaneye veya spor klübüne giderim. Orada dostlarımla birlikte olurum. Veya oraya gelen vatandaşlarla oturup sohbet ederim. Dertleşiriz. Tavla oynamayı sevdiğimi bilen dostlardan da bazen oyun oynama teklifi gelir. Ben de kırmamak adına oynarım. Bundan gayet normal bir şey olabilir mi? Zaten haftada bir defa oynayabildiğim bir oyunu da siyasi malzeme yaptılar. Oysa bu kötü bir şey değil. Halkla iç içe olmanın bir mesajıdır. Halka, ben size uzak biri değilim. Sizin bir kardeşinizim. Sizin sesinizim, sizden biriyim, demektir. Bunu böyle yorumlamaları gerekirdi.” dedi.
      Gerçekten de öyle. “Tavla oynamakla ülke tanıtımı yapılmaz” diyenlerin olaya bir de bu yönle bakması gerekirdi. Tarihe baktığımızda Ulu Önderimiz Atatürk’ün de tavla oynadığını ve tavlayı sevdiğini biliyoruz. Buradan da hemen Sayın Eroğlu’nu Atatürk’e benzetme gibi bir düşünceyi çıkarmasınlar. Olaya açıklık getirmesi bakımından verilen bir örnektir.
Buradan çıkarılması gereken sonuç, liderlerin de, siyaset ve devlet adamlarının da bir insan olduğu, halkın içinden geldiği ve halkını çok sevdiği ve halkıyla iç içe olduğu düşüncesidir.
Ah keşke Sayın Cumhurbaşkanımızla ben de bir tavla oyunu oynama şerefine nail olabilseydim. Kendimi Dünyanın en mutlu insanı kılar, bu olayı da ömrümün sonuna kadar hiç unutmaz ve torunlarıma hep övünerek anlatırdım…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
Beşik Gibi Sallandık
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu
Adanalıyık Allah’ın Adamıyık
Ayhan Menteş Hoca’mızın Ardından
öğretmene Verilen Değer Her Şeye Değer
Hatay Gezisi
3. Dünya Savaşı mı?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi
"Bitemeyen Proje" Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.