..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Hakan Yozcu




16 Kasım 2014
Denktaş'ın Heykeli Dikildi  
Hakan Yozcu
Eroğlu: “Denktaş’ı anarken insanın gerilere gittiğini, nerelerden nerelere nasıl, kimlerle gelindiğini anımsadığını” kaydetti. “Kendisinin 1976 yılında seçime girerken Denktaş’ın kurduğu UBP çatısı altında siyasi hayata başlamaya karar verdiğini ve birlikte çok güzel ve anlamlı günler geçirdiklerini dile getiren Eroğlu, “Kendisi bize hocalık etmiştir diyebilirim” dedi.


:AJDB:
Kurucu Cumhurbaşkanımızın Heykeli Nihayet Dikildi
     Kartal Belediyesi’nin çalışmalarıyla yapılan ve KKTC’ye hediye edilen Kurucu Cumhurbaşkanımızın heykeli Ercan Çıkışındaki kavşağa dikildi.
     Törene büyük bir protokol katıldı. Heykele sarılı olarak duran TC ve KKTC bayraklarının açılmasıyla tören başladı. Protokol sırasına göre çelenkler konuldu. İstiklal Marşı eşliğinde bayraklar göndere çekildi.
Törende konuşmalar yapıldı. Bu konuşmaların ardından Kurucu Cumhurbaşkanı Denktaş’ın Eşleri Aydın Denktaş tarafından, Anıt’ın yapımına katkı sağlayanlara plaket verildi.
Kartal Belediye Başkanı yaptığı konuşmada, Denktaş’ın kendileri için ayrı bir önem taşıdığını söyledi.
Son konuşmayı Cumhurbaşkanımız Sayın Eroğlu yaptı. Eroğlu: “Denktaş’ı anarken insanın gerilere gittiğini, nerelerden nerelere nasıl, kimlerle gelindiğini anımsadığını” kaydetti.
“Kendisinin 1976 yılında seçime girerken Denktaş’ın kurduğu UBP çatısı altında siyasi hayata başlamaya karar verdiğini ve birlikte çok güzel ve anlamlı günler geçirdiklerini dile getiren Eroğlu, “Kendisi bize hocalık etmiştir diyebilirim” dedi. Şöyle devam etti: “Bize çok dersler vermiştir. O tutanakları okuma başlı başına tarihi bir derstir. Genç politikacılara bu tutanakları bulup okumasını tavsiye ederim. Bir müzakere nasıl yürütülür, müzakerelerde bir davaya dört elle sarıldığı zaman o dava nasıl müdafaa edilir, bunlar net bir şekilde görebilirsiniz”
“Denktaş’ın siyasi hayatında bir tek hedefi olmuştur. Bağımsız bir devlet kurmak. Rahmetli Kurucu Cumhurbaşkanı sadece ve sadece Kıbrıs Türk halkının bu topraklarda özgür bağımsız yaşaması için mücadele etmiştir. Özgürlük için mücadele edenlerin dünyanın tarihine bakıldığı zaman nasıl itibarla anıldığını görüyoruz. Bizse özgürlük mücadelesi veren liderimizi dünyaya anlatamadık. Dünya anlamak istemedi”
Gözlerden kaçmayan bir olay da başta Rauf Raif Denktaş’ı Ve Düşüncelerini Yaşatma Derneği ile diğer sivil toplum örgütlerine protokolde yer verilmeyişi oldu.
Oysa Rauf Raif Denktaş’ı ve Düşüncelerini Yaşatma Derneği’nin bu uğurdaki çabalarını bilmeyen yoktur sanırım. Dernek Başkanı Sayın Latif Akça’nın aylardır atıl durumda olan bu heykelin dikilmesi için gitmediği makam, çalmadığı kapı kalmamıştır. Gerek basında olsun, gerekse sosyal medyada olsun, bu heykelin dikilmesi için büyük bir çaba sarf etmiştir.
Neticede onun feryatları duyulmuş olacaktı ki, geç de olsa yapılan bu ayıp ortadan kaldırılmıştı. Bu nedenle en azından bu derneğin orada resmi olarak temsil edilmesi, başkanına da bu törende bir konuşturma hakkı tanınarak duygu ve düşüncelerinin verilmesi sağlanmalıydı.
Rauf Raif Denktaş derneği Yönetim Kurulu adına Başkan Latif Akça bu durumu sosyal medyada kınadığını belirtti. “Protokolde bize ve diğer sivil toplum örgütlerine yer vermeyip Atamızın huzurunda Selamlamamızı engelleyenleri kınıyorum. Sizler bu derneği yok sayabilirsiniz. Ama halkımız ve üyelerimiz Derneğin nelere imza attığını çok yakından takip etmektedirler. Unutmayın ki güneş balçıkla sıvanmaz” dedi.
Ben de bu derneğe karşı yapılan bir ayıp olarak düşünüyorum bu davranışı…
Toplum liderlerinin heykelleri dikilmesi dünyanın her yerinde vardır. Hatta şehrin en güzel yerine, en yüksek yerine, görkemli ve büyük bir abide olarak dikilmektedir. Şehrin her yerinden görünebilmektedir bu heykeller. Böylece o şehre ve o ülkeye kendi damgalarını vurmakta ve “Burası bizimdir” mesajını vermektedirler…
Biz de bu heykeli dikerek “KKTC bizimdir” dedik…

‎     



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
Beşik Gibi Sallandık
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu
Adanalıyık Allah’ın Adamıyık
Ayhan Menteş Hoca’mızın Ardından
öğretmene Verilen Değer Her Şeye Değer
Hatay Gezisi
3. Dünya Savaşı mı?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi
"Bitemeyen Proje" Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.