Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir.
-Cervantes |
|
||||||||||
|
İstanbul’a: Piyer Loti Kahvesi’nde çayımı Haliç’in üzerine doğan güneşle yudumluyorum. Eyüp iskelesi el salla Piyer Loti’ye. Çimacı halatı alıyor kaptan çark ediyor. İskele Kasımpaşa, Hasanpaşam karşınızda. Denizciyi temsil eden martıda yanı başınızda. Karşı sahilde başlıyor semtler. Balat eski cumbalı evleri. Günümüzde meşhur İşkembecisi, Fener bütün görkemiyle tarihi ayakta selamlıyor. Üst yan Fatih... Şehzadebaşı eski direklerarası. Sultanahmet, Cağaloğlu, Bab-ı Ali Yokuşu, Cibali meşhur karakolu, Unkapanı tekel, tütün kokusu, Galata Kulesi Hazarfen Çelebi uçuşu, İşte Şişhane Yokuşu, Yolu bağlar Beyoğlu’na . Loş sokakları ezer insanları. Galata Köprüsü; Karaköy’ü, Eminönü’ne bağlamış. Karaköy’den vapur Kadıköy’e varmış. Haliçle Boğaz kucaklaşmış. Topkapı Sarayı, Sarayburnuna bakmış. Kız kulesi kayalarına konan kuşları ağırlıyor. Liman Haydarpaşa tren garı, Arkası Üsküdar, Evlerin camlarında güneş yansıması. Salacakta güzellikler, Boğaz vapuruna biniyor. Beylerbeyi işte leventleri, Çengelköy Kuleli yetiştiriyor zabitleri. Kanlıca yoğurdu bir hoş, Önünde deniz billur boşluk, Paşabahçe cam kristali, Beykoz derken paça yemeğe, Özlüyor yalılar ışıl ışıl baloları. Hisarlar Beylerbeyine haykırıyor. Tarihin değişmeyen boğaz sularına. Ortaköy aşıkları anımsatıyor. Karşıda Çamlıca el sallıyor. Taş bir plakta, Senede bir gün çalıyor. Aşıklar yalnız kalıyor. Çırağan Beylerbeyi göz göze buluşuyor. İnci gerdanlık Avrupayı Asyaya bağlıyor. Bebek koyu yat limanı, Göksu eski sandal sefaları, İstinye bitiminde Sarıyer, İşte midye sevenler, Boğaz Karadeniz’e el sallıyor. Marmaraya açılı döner etek adalar, Balık haliyle rakı içimi Yenikapı. Meşhur zindanlarıyla Yedikule. Kim bilir kimleri ağırlamış. Günümüzde özgürlüğünü sürüyor. Yolumuz uzanıyor sosyeteye. Bakırköy Ataköy’e , Gökyüzü semazen, İşte Atatürk Havalimanı. Kaldırın uçakları bağlasın İstanbul’u sevgiye. Ah! İstanbul büyüme artık. Bulamıyorum seni içinde kayboluyorum. Özlüyorum seni sende. Bir bardak çay içimi Emirgan Kahvesinde.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Y. Aynur Öztürk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |