..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Vildan Sevil




12 Ağustos 2014
Seçmenin Fıtratı…ya da Bu Nasıl Milli İrade?..  
Bu gemi bu yükü kaldırmaz hanımlar, beyler!...

Vildan Sevil


Seçmenimizin, kesin olmayan sonuçlara göre yaklaşık %51.8’inin (Aslında %38 ama bu lanet seçim sistemine göre) yani 21 milyon kişinin FITRATI bir kez daha tescil edildi. Gerçi bu sayılarda önceki seçime göre düşüş olması sevindirici ama yine de az değil elbette.


:AFDC:
Seçmenimizin, kesin olmayan sonuçlara göre yaklaşık %51.8’inin (Aslında %38 ama bu lanet seçim sistemine göre) yani 21 milyon kişinin FITRATI bir kez daha tescil edildi. Gerçi bu sayılarda önceki seçime göre düşüş olması sevindirici ama yine de az değil elbette.

Bu yurttaşlarımızı… Ayakkabı kutularındaki paralar, sıfırlalanan milyon dolarlar, eurolar, evlerdeki kasalar, sayısız villalar, gemiler, gemicikler, gecebiten(*) gibi vakıflar, şirketler…

Doğanın, kentlerin rant uğruna talanı… Konya ovasının buğday üretmez duruma gelmesi… Suların yok pahasına satılması sonucu torunlarının içme suyunu uluslararası tekellerin insafına bırakması…

Hayatını, padişahın iki dudağının arasından çıkacak sözlere emanet etmek… Her türlü muhalefetin zorbalıkla, baskıyla bastırılması… Hukukun guguk olması… Haber alma, düşünce ve düşünceyi ifade etme özgürlüğünün yok edilmesi…

İktidar uğruna dinsel, mezhepsel, etnik farkların kaşınmasından, çatışmasından doğacak büyük tehlike… Kelle kesip, kestiklerinin ciğerlerini yiyenlere verilen destek vb… Hiçbiri, hiçbir şey ilgilendirmiyor.

Hepsine “Eyvallah” diyen, seçim sistemi sayesinde milli irade sayılan bu fıtratın, her soydan ve boydan ekonomik nemalanma, sosyolojik, psikolojik, arkaik, toplumsal psikiyatri, toplumsal genetik açısından irdelenmesini işin uzmanlarına bırakıp milli iradenin(!) dışında kalanlara bakalım.

Onlar, bu seçimde ne demek istedi?

%38,5 yani 16 milyona yakın seçmenin muhafazakâr, siyasal İslama yakın bir bölümü (MHP, BBP, SP oyları) İhsanoğlu ile düşünsel bağ kurdukları, kariyerinden, diğeriyle kıyas edilmeyecek, yumuşak, saygılı, nazik kişiliğinden etkilendikleri için tercih etmişlerdir ki bunların oy toplamının fazla olduğunu sanmıyorum. Aldığı oyları da kendi çabasıyla aldığını kabul etmek gerek. Çünkü sürekli bağırıp çağıran, tehdit eden, hırçın, dediğim dedik politikacı tipinin verdiği bıkkınlık ve kurtulma isteği toplumda çok yoğundu.

CHP ve MHP’nin pat diye tabanlarına dayattığı adayı, kadroların, tabanın hemen baş tacı edip onun için koşturması beklenemezdi doğal olarak.

Çoğunluğu ise içlerine sinmediği halde, çaresizlikten “Tıpış tıpış” gitmek zorunda kalanlar. Bu gerekçe, %9.8 yani 4 milyona yakın oy alan Demirtaş oylarının bir bölümünü de kapsıyor. Politikası inandırıcı gelmese bile Demirtaş’ın sakin, saygılı, düzgün, nazik kişiliğinin bu oy kaymasındaki rolü yadsınamaz. Saygın, özlenen, nesli tükenen bir politikacı kişiliği sundu Demirtaş.

%26 yani 14,5 milyonu seçmen sandığa gitmedi. “Bana ne, ben mi kurtaracağım”cılar, “Aaaa seçim mi varmış ayol, diyen lay lay lom”cuları çıkarır ve geçersiz oyları da sayarsak en az 12 milyon (Hadi itirazlara karşın indirelim, 11 milyon seçmen diyelim) ne dedi?...

“Aptal yerine koymanızdan, patronlarınızın ve sizin dayatmalarınızdan, korku tacirliğinizden, göstermelik vatan, millet, Sakarya ve her renge saygısızca buladığınız Atatürkçülük edebiyatınızdan, milliyetçiliğinizin her türünden, tavşana kaç, tazıya tut politikalarınızdan bıkıp usandım. Politik entrikalarınızı, kirli pazarlıklarınızı yutmuyorum, hepinize lanet olsun, demokrasicilik oyununuzu oynamıyorum, artık bensiz politika yapamazsınız!” dedi.

İhsanoğlu seçmeni içinde, muhafazakâr olmakla birlikle herkesin inancına saygılı, demokratik, daha adil bir düzeni özleyen, diktatörlük, vurgun talan karşıtı seçmenleri gözardı edemeyiz.
Bu durumda, dinsel, etnik, mezhepsel, cinsiyetçi ayrımcılığa, talana vurguna karşı olma temelinde, en kötümser tahminle 21 milyona karşı 27 milyon seçmen birleşiyor, değil mi?...

Peki, hani milli irade nerede?...

Bu durumda, cumhurbaşkanlığı seçiminin, asgari burjuva demokratik normlarına göre ve etik olarak meşruluğu sorgulanmayacak mı?... Muhalif güçler, birbirini suçlamak, birbiriyle didişmek yerine enerjilerini bu yöne kaydırırsa bu seçimin gayrımeşruluğu saptanmaz mı?...

Bu gemi bu yükü kaldırmaz hanımlar, beyler!...

Afrika’dan değerli maden ve maddeler(?) taşıyan gemilere, gemiciklere benzemez toplumsal gemiler.

Ya dümeni tutacak namuslu, kaptanlar ve mürettebat bulur, rotayı çizer yüzer gider, limana varır ya da batar bu gemi hanımlar, beyler!…

Batar!...

Elbette fırtına, bora olacak… Hava patlayacak… Gemi şiddetle sallanacak. Göze almak gerek. Göze almak zorundayız, başka gemimiz yok ki?...

İşte “Bu ahval ve şerait içinde” iyi kaptanları, iyi mürettebatı nasıl bulacağız?...

Hep birlikte kafa yoralım, yorumlarla düşüncelerimizi aktaralım.
Bundan sonraki yazıyı birlikte yazalım.

Bizde umut ve çare tükenmez. Yeter ki üretelim.

(*) Gecebiten: Çimler içinde birdenbire çıkıp büyüyen, çime benziyen, saçaklı kökler salarak çimleri öldüren bir ot çeşidi.)

11.08.2014
Vildan Sevil



.Eleştiriler & Yorumlar

:: ::
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
24 Ekim 2014
Teşekkürler sevgili Kamuran Hanım. Sizin beğeniniz bana güç ve mutluluk veriyor. Ne yazık ki kaptan ve mürettebat konusunda çok haklısınız. Toplum olarak bir akıl tutulması ve korku girdabındayız. Tarih, "Bu da geçecek" diyor ama biz de biraz "Oh!" demek istiyoruz ahir ömrümüzde. Çok mu? Sevgiler, selamlar...

:: ...................
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
11 Ekim 2014
Ufukta; iyi bir kaptan ve iyi mürettebat görünmüyor sevgili Vildan Sevil...Seviyorum kaleminizi.Sevgiler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Referandum Gününden Hoş Sedalar
30 Mart 1972 Kızıldere Katliamı (Dev, Baş İstiyor/ G. Akın)
Birgün Ben, Belki Bir Sığırcık Kolonisinin İçinde, Belki Yıldızlarla Birlikte Göklerde…
18 Mart 1915. Çanakkale O Gün Geçilmedi. Ya Bugün?
Sultanahmet"ten Femen Geçti Amma!.. Biz Ne Anladık Bu İşten?
Tahir Elçi ve Kendi Masumumuz, Kendi Mazlumumuz
Twetter’dan Esinlenerek 32 Kısım Tekmili Birden Sorular
Almanya, Hollanda, Türkiye Gerginliği ve Ah Şu Benim Şeytan
Ah Sevgilim, Aşkım Benim! 14 Şubat’ta Nerelere Gidelim?
İçeri Alınan Gazeteci Sayısı Altmış Olmuş = Ben Bu Filmi Çok Gördüm

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
N. Ç!.. N. Ç!.. N. Ç"ler!.. Hepimiz Tecavüzcüyüz!..
Geçmişin İzdüşümünde Bir Kısır Döngü
İzedebiyat Üyelerine Açık Mektup: Koşun, Face Dayatmasına Karşı Durun!..
Erkek Egemen Toplumdan Erkek Dininin Egemen Olduğu Topluma
İzedebiyat Yönetimine ve Üyelerine Açık Mektup
Cumhuriyetin Rövanşı Ya da Şeriata Doğru Adım Adım Mı?..
Teslis Sendromu >> Ücretsiz E - Kitap: Hulki Can Duru
Savcı Mehmet Kiraz, Şafak, Bahtiyar, Elif… ve Dün, Bugün, Yarın…
Elsa"nın Gözleri, Yeni Bir Çeviriyle Şiir Dünyamızda = Hulki Can Duru: Fransızca Aslından Elsa"nın Gözleri
Kadın Sorunları, Piyasa ve Üreme Organlarımız/ (8 Mart Yazıları - IV)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Duruşma [Şiir]
Dedem Düşlerime Giriyor [Öykü]
Çocukların Çığlığından Göklerin Tılsımına [Öykü]
Dolunayda Uyku Tutmaz [Öykü]
Oy Madimak, Madimak!.. Sen Artık Türkülerle Değil, Ateşlerle Anılmaktasın [Öykü]
İlk Sosyalist Muhtar Fevzi Ağabey [Öykü]
Düşselin Gerçeğinde, Gerçeğin Düşselliğinde [Öykü]
Ben Ölürken [Öykü]
Gece, Mehtap, Selene, Apollon ve Ben [Öykü]
Aşk"a Geldin, Hoş Geldin!.. [Öykü]


Vildan Sevil kimdir?

Koşuşturmaktan yoruldu. Altmışından sonra, çok yabancısı olduğu teknolojiyle, sanal ortamda kalem oynatmaya kalktı. İletişim kurmak, duygu, düşünce, birikim paylaşmak, genç kuşaklardan yeni şeyler öğrenmek istedi. Yazarlık deneyimine burada adım attı. İşte böyle sınır tanımaz bir "dinazor ". . . Başarır mı acaba ?

Etkilendiği Yazarlar:
Marx, Engels, Freud, Nietzsche, Adorno, Horkheimer, Foucault, Antik Grek, Rus , Fransız yazını, Amado, Marquez, Llosa, Asturias, Lübnanlı Amin Maalouf...Elbette Nazım, Aragon, Neruda ve nice ozan/şair...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Vildan Sevil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.