..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hayaller olmasaydı, umutlar dünde kalırdı. - Dolmuş atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Birkan ASKAN




28 Aralık 2002
Tual'deki mektup üzerine  
Belki daha çok..özlem duymak sana..

Birkan ASKAN


Bir mektubun, tual’deki renginden yazıyorum bu kelimeleri sana../Bir alışkanlık olsa gerek bu../Aşk’ın anlamına tutunan...


:BFBG:
Günce’den..(22)../uyanmadan../yürüyorum sabahı../geç kalarak..

Güneş karşı evlerin çatılarına çoktan vurmuş..Yeni uyandım bugün../Yeni sayılır.. saati kaçırmışım.. /10.30.. Yüzümü banyoya bıraktım../kendi haline..Yine ortalarda kimse gözükmüyor../Mutfakta kahvaltı masanın üzerinde bekliyor..Müzik sesi geliyor yan komşudan../Dışarısı soğuk sanırım yine../geçen gün yağan kardan tek bir iz bile kalmamış yollarda../Bir not..antrede aynanın kenarında.. /Toplantıda olacağım..kahvaltın mutfakta../senin arabanı alıyorum../çıkarsan gecikme.. /09.00.. /Kim olabilir..Annem.. /Banyoda unuttuğum..Yüzüm evden kaçmış..

Günce’den..(23)../Çok tutuyor beni bu sessizlik../Özledim demek gerek..

Yine uzaktasın../Yine yoksun../Bugün nedense çok aradım sesini.. /yapamadım.. duyamadım../Bu benim suçum..Biliyorum..aslında sen..hep oradasın..Düşlerinle.. Bekliyorsun../Beklediğimi biliyorsun..Zaman ki..Su gibi akıp gidiyor hep gözlerimiz önünden../Artık geceler daha uzun..daha çok tutuyor beni bu sessizlik../Özlemek yoğun bir istek halini aldı içimde..Son ışığı da intihar edene kadar bu şehrin.. Bekleyeceğim.. /gözlerim../ kapanmış olsa da senden habersiz..

Günce’den..(24)../farkettim geç olsa da../bu kalem seni yazıyor../yine..

Şimdi geceye açılan penceremde../kapalı ve yıldızsız bir gökyüzüne uzatıp bakışlarımı.. /öylece düşünüyorum seni../Hiç yapmadığımdan değil../Önümde kağıt (boşluğa karalanmış kelimelerin izinde)..elimde kalem../bekliyorum..Bunları yaparken üşümüyorum aslında..ya da hissetmiyorum üşüdüğümü..farkettim geç olsa da../beni düşündüğünü..daha çok senden bahsetmek istiyor bu suskunluk bana.. /sabırsız bir gece, anlatıyor yorgunluğunu../dinliyorum../sabırsız bir gece.. /anlatıyor suskunluğunu.. /ben, /daha çok sen oluyorum../bütün kelimelerden..

Günce’den..(25)../Şarkı söylüyor biri../sorular soruyor yokluğun../..

Kuzey’e doğru açılan kapılarda..gölgesi beliriyor sevdanın../Bütün pencerelerini ayışığına sunmuş kent../Bir şarkıyı söylüyor karanlığın içinden geçen adam../Belli belirsiz..Kendime ait fotoğraflara bakıyorum../kendime ait olan bir zamandan.. Rüzgar’ın dağıttığı, şiirlerlerin eskizleri duruyor masamda../saçlarını çizdiğim bir kağıt../yüzünü kopyaladığım bir aşk../birkaçı yerde yazılarımın../öylece../Birçok soruyu, aynı anda soruyor yokluğun../Birçok soruyu, aynı anda cevaplayamıyor.. /kaybolan zamanım../Neredeyim ben..bu sensizlikte..

Günce’den..(26)../Büyüsü bozulacakken../Tual’deki mektup üzerine../..

Telefonum kapalı../Aklına binlerce düşünceyi getirip../bana soracağın yüzlerce sorunun hesabında../sorduğunda..düşünerek..daha çok../birçok nedeni ardarda.. /Geceleri çalıyor beni, bu yalnızlık daha fazla../Bilinmeyen bir zamandan..Sanki duysam sesini, hiç olmayacak olsa da../sürekli uzaklaşacağını benden..düşünmek gelmiyor içimden..Oysa biliyorum../ne çok../sesime ihtiyacın olduğunu../benimse ne çok sana..Bir mektubun, tual’deki renginden yazıyorum bu kelimeleri sana../Bir alışkanlık olsa gerek bu../Aşk’ın anlamına tutunan..

İçinde bulunduğum bir zamanı../Yanlış kılmamak açısından..Ne demek dersen../ Belki daha çok..özlem duymak sana..daha çok düşünmek için mi demem lazım../ bilmiyorum..Yanlış anlama olsun istemiyorum.. Bilmediğin hiçbir şey olmasın..Ve hiçbir şey yanlış kalmasın.. /Hiçbir şeyin eskimesini istemiyorum bir anda belki de../ Birşeylerin hızla yer değiştirmesini engellemek için mi dersin../Belki de daha çok sen olmak istediğimden olsa gerek../Özlemek..daha çok yaşatır yokluğunun acısını..daha fazla seni../çünkü özlemek bitirir beni bir anda../Özlediğin kadar.. Şimdi fotoğrafın duruyor karşımda../Bu saatte../Bakışlarını kapamış..Bir tek sen varsın yanımda.

Söylediğin şarkıları ezberliyorum.. bildiğin bir yalnızlıktan../kentine dair../Daha çok duyuramadığım zaman sana sesimi.. kendime kızmıyor da değilim../uzun uzun konuşmak isterdim bunu seninle.. /çünkü dokunmadan da sever bir yüreği insan..içindeki aşk.. /zamana bıraktığı anlamını yitirmemişse../hele ki, hep bir fazladan..özlettikçe seni../Yenilgimi, gecelerime saklayan düşlerin../

Belleğim, hep üstüste yazıyor bütün kelimeleri../Senden yana..Oysa anlatmak istediğim..sürekli seninle olmak..ve hüznünü paylaşmak yalnızlığının../ben olmasamda görüyorum.. üstünü açıyor uyurken düşlerin../Ben örtüyorum..ve daha çok düşünüyorsun bu satırları okurken../Biliyorum..Kimse olmamalı diyorum burada.. Bu odada.. Kollarına dolanan bir sıcaklığın yerine../Oyuncakların../Belki ben olmalıyım../ve bir bacağı kırık sandalye üzerinde, gözlerime dokunan sessizliğini bozarken çocukluğum.. /Bir yanım sen olduğun sürece.. bir yanım.. /senin olduğu sürece../sen daha iyi anlıyorsun beni.. /Sol yanım..

Hissediyorum..Bu odada, kimse olmamalı ikimizden başka..Yalnızlık bile..Yollarda yüzümüze çarpan tabelalar saklar..içimizdeki yanılgıları../oysa hiçbir tabelada geçmez ismimiz../Hiç bir tabelada yazmaz aşk’ın tarifini kentler..Kilometreler olsa da arada../Ne farkeder../Böyle düşünme..

Gözlerimi öptüğün bütün şarkılarda.. Bize ait olan bir zaman mutlaka vardır../Bu suskunluk..bittiğinde yakında../..Bu yüzden..hiçbir yüzün önemi yok yüzümde.. /ve sorularının yerinde../bekletilen cevaplar../Hiçbir zaman tanımayacağım insanlar arasından.. /Tutupta çeken beni.. /Gerçekten inandığın bir tılsımsa eğer bu.. /Hiçbir şiirde almayacağım geri..sana verdiğim sözümü../Elbette yakacak kendini bütün Palinodie’ler../okunurken kendi halinde sabahlara karşı../..

Eski bir zamandan..bir hatıra kalmayacak yüzüm sana.. /bunu bütün yüreğinle bilmelisin../sesime ihtiyacın var../biliyorum..Bu bekleyişim../daha çok seni özleyişim her satırda../daha çok ben olman için belki de../Sınırsızca.. /dahası.. duymak istediğim bir tek senin sesin../kendi rüzgarınla../karışan ruhuma../Sevgili Pi (01)..

(01)..Sen../daha çok benden..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir elektrik kazası

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir aşk'a kaç aşk sığar..?/
Zahrad"a Bir İki...
Geldigim Yerden
İsmini unuttuğum bir zamandı
Sarılmak gelir içinden
İstasyon
Öldümse senin için öldüm
Sen hayatın bir ucundasın
Assos kıyılarında iki melek
Suçlusun... /otur

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.