Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Kamuoyunun gözü önünde, bir takım işler dönüyor! Bayındırlık Bakanlığının bastırmasıyla, hükümet; 01 Ocak 2003 tarihinde yürürlüğe girmesi gereken yasanın uygulanmasını erteleme planları yapıyor. Biz öyle her şeyin arkasında komplo arayan, karmaşık düşüncede insanlardan değiliz. Genelde bazıları saf olduğumuzu düşünse de, biz söylenenlerin doğru olduğuna inanırız. Çünkü bu yola saparsak; bir güvensizlik girdabına kapılıp, üretken olmayan olumsuzluklara yol açmak endişesini taşırız. Ama sağduyu ve basiretten de yoksun değiliz hani. Bakıyoruz bir yandan duble yol diye kocaman bir projeyi kamuoyunun önüne atıveriyorlar. Anlaşılan kamu kesimi büyük yatırımlara kalkışacaktır. Eh biz bunca yıldır bu ülkede yaşamışızdır. Devlet harcamalarından nasıl rant sağlanır, duymuşluğumuz vardır! Huylanırız! Çünkü amaç ihaleyi yandaşlara vererek onlara rant sağlamak olunca; ne yapılır edilir, ihale tanış kişiye bağlanır! Örneğin ihale ilanı kimsenin okuyamayacağı mahalli gazetelere verilir! Bu da yetmez, idari ve teknik şartname o şekilde düzenlenir ki, bu şartname ihalenin verilmesini önceden planladıkları şirket ve kişiden başkasını işaret edemez! Sonra ne olur, ihaleyi kazanan kişi veya şirket, bu ihaleyi bir taşarona devreder; tatlı rantı artık kimlerle paylaşırsa, aradan çıkar. İşi bundan sonra götürene ödenen tutar ise işin gerçek tutarıdır! Aradaki fark ne yazık ki siyasi oynayanların aslan payıdır. Bu arada, devletin ve halkın payı kimselerin umurunda değildir. Yeni yasanın şeffaflık getireceği, karanlık oyunlara fırsat vermeyeceği, kötü sicili olan rant birimlerini işin dışında bırakacağı aşikar. Temiz ve açık bir toplum yaratmak yolunda, bir işaret taşı olacağı belli. Peki o halde neden Bayındırlık Bakanlığı ve (özellikle) Karayolları Genel müdürlüğü bu işe karşılar? Acaba yeni kanun yürürlüğe girmeden, şu duble yol ihalelerini bir bağlasak mı? diye düşünürler. Biz başta da dediğimiz gibi, komplo teorisyenlerinden değiliz. Ama Ak Parti’ den, iktidara geldiklerinde vermiş oldukları; ‘hiçbir yolsuzluğa geçit vermeyecekleri’ yönündeki sözleri üzerine düşecek gölgelerden uzak durmalarını bekliyoruz. Burada dile getirilen görüşler, kamunun ortak vicdanının sesidir. Biz naçizane bunu kendi ölçümüzde dile getirmeye çalıştık. Not: IMF ve Dünya Bankası, verdikleri kredilerin doğru ve adil bir şekilde kullanıldığından emin olmak için, bu yasaların yürürlüğe konmasını istiyorlarmış! Ne dersiniz, bize doğruyu hep yabancılar mı gösterecek! 27 Aralık 2002 tarihinde eklenen not: Bugünkü gazetelerden okuduğumuza göre yollar,belediye ihaleleri ve yasaklı müteahhitlerin 3. derece yakınları yasadan muaf tutulacakmış! Bu durumda ek yoruma ne gerek var!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |